2017. április 24. György
Miskolc
-°C / -°C
Kiss Pál Tamás a dobogón zárta az Eb-szezont Rigában
minap.hu
|
2016. október 03. 14:07
|
frissítve: 2016. október 05. 10:04
Harmadik helyen ért célba a lettországi Eb-szezonzáróján Kiss Pál Tamás, így második alkalommal álhatott fel a dobogóra az ötfutamos sorozatban. A bajnoki értékelésben ezzel egy helyet előrelépett a miskolci pilóta, és 2016-ban az Európa-bajnokság Supercars kategóriájában az ötödik helyen végzett.

Jól indult a hétvége, mert a világbajnoki mezőnnyel közösen lebonyolított szabadedzésen nyolcadik időtt futott Kiss Pál Tamás, többek közt a vb-éllovas Mattias Ekströmöt is megelőzte.

A rigai első előfutam eredményét megpecsételte egy hiba a rajtnál, majd hiába zárkózott fel a mezőnyre Kiss Pál Tamás, kiforgatták, így csak a 12. helyen végzett. A gyengébb eredmény könnyebb második kört ígért, és valóban így volt, a Q2-ben jobbára csak a stopper volt Tomi ellenfele. A Q2 második helye viszont megint egy kőkemény vasárnapi Q3-at hozott, amit ráadásul már esős pályán futott a mezőny. Ezúttal mindenki higgadt maradt, figyeltek egymásra az élmenők, és bár nagyot csatáztak, még az ötödik Grosset-Janin ideje is jobb volt, mint a többi előfutam leggyorsabbjának körideje. Kiss Pál Tamás harmadik lett a Q3-ban. Az utolsó kvaifikációs körben is ugyanez volt a felállás, itt azonban már nagyobb volt a csata, Tomi negyedik lett, Hansen pedig nem tudta befejezni a Q4-et. A középdöntőbe így ötödik helyen jutott Kiss Pál Tamás.

kiss_pal_tamas_eb5.jpg

A két magyar pilótával induló első középdöntőben harmadik lett Kiss Pál Tamás, Grosset-Janin nyert Hansen előtt, Kárai Tamás pedig ötödik lett. A hétvége egyik célkitűzése ezzel teljesült, hiszen megvolt a döntőbe jutás, méghozzá az ötödik helyen, ami a harmadik sort jelentette a rajtrácson.

– Nehéz döntőnek ígérkezett, hiszen a hátsó sorból indultam, a bajnok Kevin Hansen mögül. A – rajtnál Hedström kilőtt, de Rustad az első kanyarban kiforgatta, és miközben próbált visszatérni a helyes irányba, majdnem eltalálta az autómat. Találtam egy tiszta ívet a nagy kavarodásban, de menekülnöm kellett Hedström elöl, egészen lesodródtam, de aztán egy jó kigyorsítással megelőztem Hansent, és már harmadikként fordultam a második kanyarban. Mögöttem kiforgatták Hansent, így volt pár nyugodt köröm, koncentrálhattam a jokerre. Amikor onnan visszatértem, Hansen utolért, jót csatáztunk, de a két évvel fiatalabb technika ellen nem volt eszközöm, így harmadikként futottam be.” – mesélte a döntő eseményeit Kiss Pál Tamás.

kiss_pal_tamas_eb5_1.jpg

A dobogóra még ez eredeti sorrendben álltak fel a versenyzők, de Rustadot később kizárták Hedström kilökése miatt. Tomi ezzel második lett, meg is kapta az érte járó trófeát, de kisebb meglepetésre két órával később a kizárást visszavonták, így maradt a pályán elért eredmény.

Újabb furcsa bírói döntést láthattunk Rigában, ami ezúttal is érintette a Speedbox Racing Teamet. Ne feledjük, Svédországban egy harmadik helyet és még 10 bajnoki pontot vettek el Tomitól, hasonlóan „érdekes” körülmények között.

kiss_pal_tamas_eb5_2.jpg

A Lettországban szerzett harmadik hely azt jelentette, hogy Kiss Pál Tamás egy helyet előre lépett a bajnoki tabellán, így 2016-ban 78 megszerzett ponttal ötödikként zárta az Eb-sorozatot.

kiss_pal_tamas_eb5_3.jpg

A verseny után elégedetten értékelt:

– Nagyon örülök, hogy a szezonzárón is felállhattam a dobogóra, ez az eredmény megerősített abban, hogy jó döntés volt a szakágváltás. Sikerült egy olyan bajnokságot találni, ahol csúcskategóriás versenyautókkal, és az elitbe tartozó versenyzőkkel mérhetem össze magam. A sportszakmai kérdéseknél is fontosabb talán, hogy közben remekül szórakozunk mindannyian, a versenyzők, a csapattagok, és a nézők is azt kapják a rallycrosstól, amit a 21. században egy autóversenynek nyújtani kell. Elképesztő tempó, test-test elleni csaták, csúcstechnikájú autók, frenetikus hanghatások, pörgős lebonyolítás. Még sorolhatnám, de ha megnézzük a résztvevők neveit, a pályák szélén álló tömeget, és a sorozat mögött álló gyártókat, egyértelmű, hogy ez most az egyik legpezsgőbb autósport szakág. Külön öröm számomra, hogy a tanulóévünkben ennyire sikeresek tudtunk lenni. Ha a pályán elért eredményeket nézzük, akkor öt alkalomból háromszor álhattam a dobogóra, tehát amikor a döntőbe jutottam, ott mindig sikerült jól teljesíteni. Versenyzőként is sokat tanultam a nemzetközi mezőnyben, és nagyon sokat fejlődött a csapat is. A szezon elején állt össze a gárda, és az év végére igazi csapattá kovácsolódott. Remekül oldottuk meg a sok utazással járó logisztikai feladatokat, sokat tanultunk az autó beállításairól, bizakodva várom a következő szezont. Ha a télen ránézek erre a trófeára, amit most szereztem, látni fogom az utat, amelyen tovább kell haladnunk 2017-ben.

Nem

Videótár

Csúcsra jár Miskolc gazdasága
01:27
Rendőrnap
01:32
ProgramPont 2017.04.21.
03:19
Havazás után a Bükkben
03:14
A DVTK Jegesmedvék támogatói találkozója
02:35
Hamarosan elkezdődik a kútfúrás Miskolctapolcán
02:33
Adó 1 százalék felajánlás
02:05
Kodály lesz a középpontban a Bartók Pluszon
02:19
Miskolc a TE helyed!
01:32

Most

Jelenleg nincs adás!