Az autóbusz-közlekedés hetvenötödik évfordulója alkalmából szervezett nosztalgiautazást a Miskolc Városi Közlekedési Zrt. A vállalat Ikarus 31-es járatával a társaság munkatársai azon az útvonalon utaztak, amelyen 1948. november 17-én elindult a városban az autóbuszközlekedés.
A buszra a társaság és a Városi Tömegközlekedés Történeti Egyesület vezetése szállt fel, hogy az egykori utazási élményt átélhesse. A nosztalgiajárat ablakában korabeli táblán az állt, hogy Martin telep fogyasztási adóőrház végállomás, és Diósgyőr-Majlát – mondta el Berta József, a Városi Tömegközlekedés Történeti Egyesület elnökhelyettese.
- Ezzel az első járattal indult el 1948. november 17-én az autóbuszközlekedésünk két bérelt autóbusszal. Egészen napjainkig történő fejlődése ekkor kezdődött. Az évforduló alkalmából készült egy kiadvány is, amiben egyesületünk feldolgozta a buszközlekedés jelenét, múltját, és talán egy picit kitekintünk a jövőre is – húzta alá.
Az Ikarus 31-es orrmotoros autóbuszát Csepel dízelmotor hajtja, és 1959-ben gyártották. A járművet az MVK munkatársai tették rendbe, hogy különleges alkalmakkor meg tudják mutatni az utókornak. Az autóbuszon egyenruhás kalauz lyukasztotta a vonal- és szakaszjegyeket, a sofőr pedig gyakorlottan vezette a járatot az egykori útvonalon. A társaság autóbuszközlekedési igazgatója szerint az elmúlt 75 évben nagy fejlődésen ment át a buszközlekedés.
– Természetesen az MVK minden új technológiát próbált elsőként bevezetni, így aztán az elmúlt években nálunk is megjelentek a CNG autóbuszok, illetve most egy éve közlekednek a legújabb elektromos autóbuszok. Ezen az úton szeretnénk tovább járni, hiszen jelenleg ez a legjobb és legkifizetődőbb közlekedési eszköz – hangsúlyozta Lukács Zsolt.
A szakember elmondta még, jelenleg az MVK autóbuszflottája 149 járműből áll. Ebből 75 CNG, 10 elektromos, 6 midi CNG, 58 dízel saját tulajdonú buszuk van, ezen felül bérelt autóbuszokkal is szállítják az utasokat.