Ugrás a tartalomra

„Tudjuk, mit akarunk”

Miskolci Napló-összeállítás
Utoljára módosítva
2021. június 20. vasárnap 09:23
Miskolc-Tiszaújváros gyorsvillamos, Lillafüred ökoturisztikai fejlesztése, technológiai parkbővítés – Miskolc 2030-ig szóló fejlesztési terveiről kérdeztük Simon Gábort.

Gazdaságfejlesztés, város- és közlekedésfejlesztés, oktatás- és kultúrafejlesztés, a turizmusfejlesztés, szemléletformálás és integráció – ez a „Miskolc 2030” terv öt stratégiai pillére. A következő hetekben ezeket - a város jövőjét meghatározó kulcsfontosságú területeket - mutatjuk be egy-egy szakértő segítségével. Elsőként a Velünk a Város-frakció vezetőjével az ötödik, vagyis az „Integráló város” stratégiai pillérről beszélgettünk.

Simon Gábor a Miskolci Naplónak úgy fogalmazott, az integráció minden település számára kiemelt fontosságú, hiszen ez a várost alkotó közösségről szól. - Miskolc mindig is befogadó, vendégszerető város volt, amire építkezni szeretnénk a későbbiekben is. Ennek a pillérnek minden bizonnyal legfontosabb célja, hogy növeljük a város megtartóerejét. Éppen ezért ez a pont az, ami szorosan összefügg a már említett másik négy pillérrel is – kezdte a politikus, hozzátéve, a megtartóerő növelése a Velünk a Város-frakció városvezetési céljait összefoglaló Nagy Miskolc program központi eleme is - minden fejlesztési elképzelésük erre épül.
Simon Gábornak meggyőződése, a sikeres integrációban kiemelt jelentőségűek a közösségek összekötését megteremtő közlekedési fejlesztések. Megvalósításuk során az a legfontosabb, hogy minden esetben összehangolják a szomszédos települések elképzeléseivel.

„Kevesen tudják, de sok pénzből, sok tanulmány készült Miskolc különböző szintű közlekedésfejlesztésére az elmúlt években, azonban alig készült el valami az elképzelésekből. Pedig Miskolc egyedülálló adottságokkal rendelkezik, agglomerációja sok közeli, színes településből áll.” - A „Miskolc 2030” tervben a kötöttpályás- és autóbusz-fejlesztéseket úgy tervezték, hogy a közeli települések lakói is részesüljenek hasznukból, minél inkább érjenek el a miskolci közösségi közlekedési rendszer előnyei hozzájuk” – közölte Simon Gábor. „Sokan hallhattak már a vonat és villamos előnyeit párosító, kötött pályán haladó „tram-train”-rendszerről - ilyen gyorsvillamos épült Hódmezővásárhely és Szeged között. Egy ehhez hasonló fejlesztésben gondolkodunk mi is, hogy Miskolcot közelebb hozzuk a kistelepülésekhez és a két közeli nagyvároshoz, Tiszaújvároshoz és Kazincbarcikához. Ez az egész megyére, térségre kiható közlekedésfejlesztés jelentősen megkönnyítené a Miskolc vonzásában lakók mindennapjait”.

Simon Gábor: az integráció minden település számára kiemelt fontosságú. | Fotó: Juhász Ákos

Mindenki megtalálhassa a számítását Miskolcon

Az integráló város tekintetében fontos szerep jut a gazdaságfejlesztésnek is. „Manapság a gazdaság- és az iparfejlesztés összekapcsolódik a városok fejlesztési elképzeléseiben. Miskolc ebből a szempontból szerencsés helyzetben van, hiszen két új ipari parkunk is van, és ha nem is sok, de további fejleszthető területünk is áll még a város rendelkezésére. A Déli Tudományos és Technológiai Parkba az elmúlt hetekben érkezett új befektető, a Xanga Investment and Development Group. Miskolc megtartóerejét ezek a területek gazdaságilag támogatják, a betelepülő cégek a várost is erősítik jelenlétükkel: hozzájárulnak ahhoz, hogy bárki helyben is megtalálhassa a számítását – jelentette ki Simon Gábor. - Ehhez kapcsolódik a városfejlesztés. Miskolcnak városfejlesztés tekintetében a következő tíz évben az a feladata, hogy bekapcsolja ezeket a területeket a város vérkeringésébe. Méghozzá úgy, hogy ne csak önálló üzemcsarnokok legyenek, hanem a városszövet szerves részévé váljanak – tette hozzá a politikus. Ha ugyanis az integrációról beszélünk – folytatta – nemcsak a belvárost, hanem a városrészeket is fejlesztenünk kell. „A Miskolc 2030 terv kapcsán valamennyi városrészre alkottunk fejlesztési terveket, amiket tíz éven belül következetesen végig kell vinnünk. Nagyon fontos látni ugyanis, hogy Miskolc sokféle városképpel, városrészi jelleggel rendelkezik. Ennek megfelelően minden egyedi városközpontot a helyi értékek figyelembevételével szeretnénk fejleszteni”.

Lillafüred, Avas, Diósgyőr, belváros – a város megnövelt turisztikai értékei

„A város turisztikai fejlesztéseinek menetrendjét és elemeit a jelenlegi városvezetés által elfogadott turizmusfejlesztési stratégia tartalmazza, a "Miskolc 2030" terv is ezekre épít. Tapolca és Diósgyőr mellett fejleszteni szeretnénk a történelmi Avast, ami már előrehaladott állapotban van, és a belvárost – közölte a frakcióvezető. „Többelemű egészség- és ökoturisztikai fejlesztési projektet tervezünk Lillafüredre, amely minőségi változást, bővülést hozhat turisztikai vonzerejében. Ha mind a négy helyszínen sikerül az elvárt színvonalon megvalósítani terveinket, hosszabb távon kezdődhet a fejlesztés második fázisa, a kedvelt és értéknövelt miskolci turisztikai célpontok összekötése. Nincs kétségünk afelől, mindezek érzékelhetően növelni fogják a Miskolc iránt érdeklődők, idelátogatók által városunkban eltöltött időt – állapította meg. Hozzátette, a turisztikai projektek sikerének érdekében természetesen Miskolcnak együtt kell működnie a Bükki Nemzeti Parkkal és az Északerdő Zrt.-vel is.

Erős miskolci iskolák fejlesztése

Az oktatásban és a kultúrában is hasonló a helyzet, mint más fejlesztési területeken, a bölcsődék, óvodák esetében tíz évre előre fogalmazták meg a fejlesztési terveket – tudatta a Velünk a Város frakcióvezetője. „Az iskolák esetén már más a helyzet, hiszen működésükre a ráhatásunk jóval kevesebb, miközben a felelősségünk továbbra is élő. Erről egy pillanatig sem feledkezünk meg, ezért közoktatási fejlesztési programunk olyan intézményekkel is számol, melyek nem önkormányzati fenntartásúak. Több évtizedes elmaradást szeretnénk pótolni a "Miskolc 2030" terv oktatást érintő fejezetének megvalósításával, hagyományosan erős miskolci iskoláink fejlesztésével” – jelentette ki.
A kulturális fejlesztésekkel kapcsolatban Simon Gábor azt hangsúlyozta, 2023 kiemelt év lesz, elég csak a Miskolci Nemzeti Színház 200. évfordulójára gondolni. „A felkészülést gyorsan meg kell kezdenünk, de emellett számos adósságunk is van, melyek nem tűrnek halasztást. Ilyen a Papszer utcai múzeum állapotának megújítása, illetve a nyári zenei fesztivál körülményeinek rendezése. Amint lehet, indítani fogjuk a felújítást és a szervezési munkákat” – húzta alá a frakcióvezető.

„Tudjuk, mit akarunk, és konkrét elképzeléseink vannak”

„Pontos elképzelésekkel, erős vízióval álltunk neki a városvezetésnek, amelyek kivitelezésében a Covid és a költségvetési megvonások nem segítenek, de az eltökéltségünk változatlan. Tudjuk, mit akarunk és konkrét elképzeléseink vannak, amelyekért mindent meg fogunk tenni” – fogalmazott Simon Gábor. A politikus szerint sok múlik majd azon, hogy milyen lesz a város kapcsolata a kormányzattal. Szerinte Miskolc egy okos és tisztességes kormány mellett nyertese lesz a következő fejlesztési ciklusnak.

Miskolc 2030-ig szóló fejlesztési terveiről az interjúsorozat következő részeiben olvashatnak.

További hírek

Olvasnivaló

Programok

Jelenleg nincsenek programok!