2018. szeptember 19. Vilhelmina
Miskolc
11°C / 26°C
Játékosan, digitálisan a diákok pénzügyi neveléséért
Méder Noémi
|
2017. szeptember 26. 14:08
|
frissítve: 2017. szeptember 27. 19:25
A Pénziránytű Alapítvány és Miskolc városa összefogott a miskolci fiatalok pénzügyi kultúrájának fejlesztése érdekében. Egy héten keresztül a helyi általános és középiskolások játékos, interaktív foglakozásokon ismerkedhetnek a pénzügyekkel. A szervezőkkel, résztvevőkkel beszélgettünk.

A program megvalósítására Kriza Ákos polgármester a Pénziránytű Alapítványt kérte fel. A pénzügyi ismeretek megszerzését már az iskolában el kell kezdeni, annak érdekében, hogy a fiatalok ésszerűen gazdálkodjanak, és megismerjék a pénz világát. A program keretében 2017. szeptember 25-28. között az Alapítvány szakemberei a város általános és középiskoláiban tartanak bemutató órákat, játékos, ismeretterjesztő foglalkozásokat.

mobil_digitalis_170926ml_6.jpg

Fontos a fiatalok pénzügyi oktatása és nevelése. Az eredmények fenntarthatósága érdekében a város iskoláinak lehetősége nyílik csatlakozni az Alapítvány iskolahálózatába, így hosszú távon is támogathatják a pénzügyi kultúra terjesztését. Az Iskolahálózat célja, hogy a hétköznapi helyzetekben jól használható, gyakorlatias pénzügyi ismereteket közvetítsen a tanárok, majd a diákok felé.

Koltay Eszter, a PontVelem program koordinátora részletesen ismertette, hogy miről és hogyan tanulnak a diákok. – Már sok éve járjuk országos szinten az általános és középiskolákat, de most először fordult elő, hogy egyszerre több helyszínen vagyunk jelen a BankVelem, illetve a Mobil Digitális Iskola programunkkal Miskolcon – tájékoztatott a programkoordinátor.

mobil_digitalis_170926ml_3.jpg

Mint elmondta, mind a két programban pénzügyi oktatás zajlik, a Pénziránytű Alapítvány szakmai támogatásával a PontVelem program hozta létre ezeket az utazó-oktató programokat. Szakmai előadásokon kívül egy játszóházzal próbálják népszerűsíteni a pénzüggyel kapcsolatos programokat.

– Van egy úgynevezett okos-tantermünk, amelyben digitális formában fogalmazunk meg mindenféle pénzügyi kérdést, és szintén játékos keretek között tanítjuk a gyerekeket – tette hozzá Koltay Eszter. Három izgalmas online játékkal játszhatnak a diákok, mindegyik alkalmazás ingyenes és a későbbiekben is elérhető az okostelefonokon és tableteken. – A mostani játékon a gazdasági élet rejtelmeibe leshetnek be a tanulók; virtuális módon egy piacon vannak a gyerekek, ahol vásárolhatnak, eladhatnak, értékesíthetnek, tehát azt tanulják, hogy a gazdasági élet kicsiben hogyan működik – tette hozzá a program koordinátora.

mobil_digitalis_170926ml_12.jpg

A Pénziránytű Alapítvány rendszeresen végez felméréseket, kutatásokat, az egyik legújabb tanulmány élesen rámutat, hogy a fiatalok körében van egy pénzügyileg különösen sérülékeny csoport, amelyre oda kell figyelni: gyakran szoronganak, mert pénzügyi problémákkal küzdenek, nincs megtakarításuk, költségvetést sem terveznek.

Nagy-Herceg Patrik, a Fazekas Utcai Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola egyik tanulója kérdésünkre elmondta, nem időintervallumonként kap zsebpénzt, hanem ha szüksége van valamire, vagy szeretne például moziba menni, akkor szüleitől kér, a maradékot pedig próbálja úgy beosztani, hogy maradjon későbbre is. Jelenleg egy kerékpárt szeretne magának venni, így a fennmaradó pénzekből most erre gyűjt.

mobil_digitalis_170926ml_5.jpg

Fotó: Mocsári László

Türk Zsombor nagyon érdekesnek tartja ezt a programot, és szerinte sokkal jobb ilyen játékos feladatokon keresztül megtanítani a fiatalokkal a pénzügyi ismereteket, mintha csak egy tanóra keretében mondanák el nekik.

Szeptember 28-án a pénzügyi hetet egy szakmai nap zárja, ahol Banai Péter Benő államháztartásért felelős államtitkár egy bemutató órát tart a diákok számára az államháztartás és a költségvetés témájában, illetve a Pénziránytű Alapítvány tájékoztatót tart a pedagógusok számára.

Nem

Olvasnivaló

Ajánlat