2018. június 21. Alajos, Leila
Miskolc
16°C / 18°C
Ügyintézés egyenlő esélyekkel Miskolcon
minap.hu
|
2018. március 08. 16:53
|
frissítve: 2018. március 10. 08:41
Az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő, és az Emberi Erőforrások Minisztériuma támogatásában részesült a Vakok és Gyengénlátók B.-A.-Z. Megyei Egyesülete „Ügyintézés egyenlő eséllyel” című projektje. Az esélyegyenlőségi program megvalósításának első állomása a MIHŐ ügyfélszolgálata volt, március 8-án, Miskolcon.

erzekenyito_nap_180308_vcs_16.jpg

Fotó: Végh Csaba

A program keretében összesen hét szemléletformáló ("érzékenyítő") napot rendeznek a Nemzeti Adó- és Vámhivatal, közműszolgáltatók és pénzintézetek ügyfélfogadással foglalkozó dolgozói számára. Az eseményeken öt látássérült lesz jelen, gyógypedagógus részvételével. A programokra márciusban kerül sor Miskolcon minimum 35 ügyintéző bevonásával.

Mi okozhat nehézséget az ügyintézés során egy látássérültnek?

Barnóczki Gábor, a Vakok és Gyengénlátók B.-A.-Z. Megyei Egyesületének elnökétől megtudtuk, egyszerű jelenetekre kell gondolni: például arra, hogyan találja meg az ügyfélpultot, hogyan tudja használni az ügyfélhívó rendszert.egy vakvezető kutyával, fehér bottal, vagy mindezek nélkül érkező látássérült.

erzekenyito_nap_180308_vcs_08.jpg

A projekt célja felhívni az érintett társaságok ügyintézőinek figyelmét a látássérültek problémáira. Annak érdekében, hogy hatékony és megfelelő segítséget kaphassanak, s ezáltal mindkét fél elégedett legyen az ügyintézéssel. A programban mind az ügyintéző, mind az ügyfél elsajátíthatja azt a közös hangot és módszert, ami az egyenlő esélyű hozzáférést biztosíthatja a szolgáltatásokhoz.

erzekenyito_nap_180308_vcs_03.jpg

– Az ügyfélszolgálatot az elmúlt években akadálymentesítettük, számos olyan átalakítást végeztünk, melyeknek köszönhetően mind egy látássérült, mind pedig egy kerekesszékkel közlekedő sokkal könnyebben tudja igénybe venni ezeket a szolgáltatásokat, mint korábban – mondta el Pásztor Imre, a Polgármesteri Hivatal vállalati és projektkommunikációs vezetője. – Kiszélesítettük a bejárati ajtót, az üvegfelületen pedig különböző vizuális jelek vannak elhelyezve, hogy érzékelhető legyen, ha zárt állapotban van. Vezetősáv lett felragasztva, a pultok meg lettek emelve, és hosszabbítva úgy, hogy kerekesszékkel is kényelmesen helyet lehessen foglalni, Az ügyfélhívó  hangos tájékoztatást is ad. Van egy olyan pult, ahol kifejezetten a hallássérültekkel foglalkoznak, indukciós hurokrendszer van beépítve az épületbe, amely felerősíti a beszédet, ha a megfelelő hallókészülékkel rendelkezik az ügyfél. Az épület előtt akadálymentes parkoló is van.

erzekenyito_nap_180308_vcs_05.jpg

Mint a rendezvényen kiemelték, az egyenlő bánásmód, az esélyegyenlőség elérésének alapja egymás megismerése. A társadalom akkor válik befogadóvá, ha tudja, miben különbözik, miben hasonlít, miben azonos egy ép látással bíró személy egy látássérülttel.

Nem

További hírek

Olvasnivaló

Ajánlat