Ugrás a tartalomra

Itt az olvasásnépszerűsítő verseny szóbeli része

minap.hu
Utoljára módosítva
2019. június 03. hétfő 15:10
Tizenhat csapat mérte össze tudását és mutatta meg kreativitását a II. Rákóczi Ferenc Megyei és Városi Könyvtár által kiírt versenyen. A zsűri elnöke Nyulász Péter IBBY-díjas író volt, aki mesélt a gyerekversekhez való viszonyáról is.
Fotó: Végh Csaba

Nyulász Péter nemcsak gyerekverseket ír, hanem játszik a szavakkal, mint egy gyerek. Ezzel kapcsolatban úgy nyilatkozott, a kettő nagyon is összefügg. – A gyerekversek akkor jók, ha sikerül felvenni a kontaktust a gyerekekkel, hogyha megragadja a figyelmüket. Továbbá valamilyen tartalmat is kell hordozniuk, tehát többé válniuk egy egyszerű játéknál. Ezt sikerült több köteten keresztül megvalósítani. A gyerekversek irányába az otthoni mondókázós játék vezetett. Két gyermekem van: egyik most érettségizik, az öccse pedig a nyolcadik végén jár. Rajtuk kívül nagyon sok gyerekkel találkozom például író-olvasó találkozókon, vagy akár olyan programokon, mint amilyet most szervezett a miskolci könyvtár is.

A versenyen megjelenő gyerekek A fürdők réme című könyv kapcsán vetélkedtek. Az írónak ez a kötete adta a mai témát. – Ezt dolgozták fel dramatikus formában, tehát olyan feladatokat kaptak, ami a kreativitásukat is megmozgatta. Itt nem egy egyszerű szövegértésről volt szó, hanem egy jóval komplexebb feldolgozást igényelt.

Nyulász Péter nem tervez előre. Úgy fogalmazott, amit eddig leírt, az csak úgy magától jött. 2016 őszén BerGer Szimat Szolgálat címmel egy valós helyszíneken játszódó detektívsorozatot indított útjára, melynek jellegzetessége, hogy főbb szereplői a kilenc magyar kutyafajtát jelenítik meg. Azt mondja, folytatni akarja, amit ezzel elkezdtek. – Tanítókkal dolgozom össze, hogy hogyan lehet irodalmi minőségben megoldani azt, hogy a mostani alfa generáció számára vonzó legyen a csupán betűket tartalmazó fehér papír, hiszen e generáció tagjainak ehhez nincs türelmük. Ők ugyanis tíz-húsz másodpercenként újabb és újabb ingerre vágynak, ezt pedig az irodalom nem mindig teljesíti, ezért fel van adva a lecke, nemcsak nekem, hanem mindenkinek, aki velük foglalkozik, tanárnak, rajzfilmkészítőnek. Fontosnak tartjuk, hogy a hét-nyolc évesnél fiatalabbakkal is szót érthessünk, ezért olyan módszereket dolgozunk ki, hogy hogyan lehet tudásépítő projekteket létrehozni a BerGer Szimatból – nyilatkozta az író.

A Hahó, könyvtár(s)ak! mai döntőjének eredményei:

1. Vegyes Csapat – Pollack Mihály Általános Iskola Kazinczy Ferenc Tagiskolája, Kazincbarcika
2. Varázslatos Csapat – Szirmabesenyői Szinyei Merse Pál Általános Iskola és AMI, Szirmabesenyő
3. Olvasóbajnokok – Kazinczy Ferenc Református Általános Iskola, Felsőzsolca
4. Jómadarak – Dr. Mészáros Kálmán Általános Iskola, Ároktő
5. Ütős Négyes – Vörösmarty Mihály Katolikus Általános Iskola és Óvoda, Miskolc
6. „Aranyos” Pandák – Mezőnagymihályi Arany János Általános Iskola, Mezőnagymihály
6. Aranynebulók – Miskolci Arany János Általános Iskola, Miskolc

Az első hét csapat (a 6. helyen megosztva végeztek) utazhat Bogácsra, az olvasótáborba.

További hírek

Olvasnivaló

Programok

Jelenleg nincsenek programok!