Ugrás a tartalomra

Módosul a menetrend a Budapest–Hatvan–Miskolc vonalon

minap.hu
Utoljára módosítva
2019. november 13. szerda 10:30
A Budapest–Hatvan elővárosi vonal felújításának következő fázisához igazodva, november 16-tól december 7-ig módosul a menetrend. Pécel és Aszód között a vonatforgalom teljesen szünetel, Rákos és Pécel, valamint Aszód és Hatvan között pedig egy-egy vágányon zajlik a felújítás.

A legfontosabb változás, hogy november 16-tól a Keleti pályaudvar és Pécel között óránként 2 pár vonat jár, Pécel és Aszód között továbbra is 3 pár busz közlekedik. Munkanapokon 5:54-kor, 6:54-kor és 7:47-kor új buszjáratok is közlekednek Gödöllő–Pécel viszonylatban – tájékoztatta szerkesztőségünket a MÁV.

A szeptember 12-től november 15-ig tartó vágányzár ideje alatt a csúcsidei sűrűbb közlekedést az tette lehetővé, hogy Rákos és Rákosliget között két vágány helyet csak egy vágányon, míg Rákosliget és Pécel között mindkét vágányon lehetett közlekedni. November 16-tól Rákos és Rákosliget között két vágányon, míg Rákosliget és Pécel között csak egy vágányon haladhatnak a vonatok. Ez csak óránkénti két-két vonat közlekedését teszi lehetővé mindkét irányban.

Változnak a vonatok és a csatlakozó buszok indulási és érkezési időpontjai. Ez nemcsak a személyvonatok pótlójáratait, hanem az egri és sátoraljaújhelyi gyors- és sebesvonatok pótlóbuszainak menetrendjeit is érinti a Pécel–Hatvan viszonylatban.

A módosításokról:

A Keleti pályaudvar és Pécel között az elővárosi személyvonatokkal lehet utazni. Pécel és Hatvan viszonylatban gyors pótlóbuszok közlekednek, melyek Isaszegen, Gödöllőn a Szabadság tér H8 és Autóbusz állomás megállóhelyeken állnak meg. A vasúti bérletek érvényesek a H8 HÉV vonalán Gödöllő és Budapest Örs vezér tere viszonylatban.

A G80-as buszok nem állnak meg Pécel és Bag között, mert az autópályán közlekednek a gyorsabb eljutás biztosítása érdekében.

A Keleti pályaudvar és Hatvan állomás között a miskolci, kassai, nyíregyházi és debreceni InterCity vonatok helyett továbbra is közvetlen InterCity pótlóbuszok közlekednek. Ezen buszok a Keleti pályaudvar melletti Verseny utcai ideiglenes autóbusz megállóhelyről indulnak és oda is érkeznek. Az InterCity-k és pótlóbuszaik „InterCity pótjeggyel” vehetők igénybe – kivéve a 182-es és 181-es számú Rákóczi, illetve a 186-os és 187-es számú Hernád InterCity vonatok.

November 15-én déltől késő estig módosul a Budapest és Hatvan között közlekedő IC pótlóbuszok indulási és érkezési megállója, mert a Keleti pályaudvar melletti Verseny utcát lezárják egy rendezvény miatt.

A Hatvanba induló pótlóbuszok 15-én, pénteken déltől a nap hátra lévő felében, a Verseny utca helyett a 178-as BKK buszok (Thököly út melletti parkolónál található) tárolóhelyéről indulnak. Ez a megálló mintegy 120-130 méterre van a Keleti pályaudvar Thököly úti oldalán lévő kijárataitól. Az első érintett járatok, az IC504-es számú Lillafüred IC pótlóbuszai 12:05-kor indulnak innét, és módosított útvonalon mennek az M3-as autópályáig. Az utolsó érintett járat (IC518-as számú pótlóbusz) 19:40-kor indul Hatvanba.

A Hatvanból induló IC pótlóbuszok a Keleti pályaudvar közelében, a Kerepesi úton található 73-as és 76-os BKK trolibuszmegállóba érkeznek. Első ilyen járatról, az IC517-es számú, Sajó IC pótlóbuszairól 11:58-kor már itt szállnak le az utasok. Az ide érkező buszok is módosított útvonalon jönnek az M3-as autópályáról.

A reggel és délelőtt közlekedő pótlóbuszok még a Verseny utcai megállóból indulnak és oda is érkeznek. Az utasok tájékozódását plakátok és útirányjelző táblák segítik a Keleti pályaudvaron és környékén. Délután a közúti korlátozások miatt várhatóan a pótlóbuszok is hosszabb menetidővel közlekednek majd.

A hatvani és gödöllői személyvonatok csak a Keleti pályaudvar és Pécel (óránként 2 pár), illetve Aszód és Hatvan között (óránként 1 pár). Az elővárosi vonatok helyett pótlóbuszok közlekednek: Pécel és Aszód, Hatvan és Pécel, valamint Gödöllő autóbusz állomás és Pécel, illetve az esti és reggeli időszakban Rákos és Hatvan között. A helyi pótlóbuszok a vasút nyomvonalát követve, valamennyi köztes állomást és megállóhelyet érintenek. A személyvonatokat pótló buszoknál forgalomtechnikai okból több településen jelentősen módosulnak a megállási helyek: Isaszegen a vasútállomást nem érintik, ehelyett a főútvonalon kijelölt autóbusz-megállóban állnak meg; Gödöllőn az átépítés alatt álló vasútállomást a szintén nem érintik, helyette a Szabadság téri H8 és az Autóbusz állomás megállóhelyeken állnak meg. Szabadság tér megállónál biztosítva van a csatlakozás a MÁV-HÉV járataira, az autóbusz állomáson lehet vasúti jegyet és bérletet vásárolni.

Aszódot a lényegesen hosszabb közúti eljutási idő miatt, a gyors pótlóbuszok nem érintik, ezért az eljutást Aszód és Hatvan között közlekedő személyvonatok, a főváros felől pedig a személyvonatokat helyettesítő autóbuszok biztosítják. A gyors- és sebesvonatok teljes útvonalon gyorsvonati pótjegy váltása nélkül vehetők igénybe.

Csúcsidőben nem változik a vonatok összeállítása, de csúcsidőn kívül egyes vonatok két FLIRT motorvonategység helyett egy egységgel közlekednek igazodva az utasforgalom mértékéhez.

A sátoraljaújhelyi sebesvonatok és az egri gyorsvonatok a Hatvan–Sátoraljaújhely, Hatvan–Eger, Hatvan–Füzesabony, valamint Hatvan–Miskolc viszonylatokban változatlan menetrend szerint közlekednek. A GY jelzésű, az egri és sátoraljaújhelyi vonatok pótlóbuszai Isaszeg állomáson is megállnak.

Az ún. „kör” InterCity vonatok Nyíregyházáig járnak, így csak Budapest-Keleti–Nyíregyháza illetve Nyíregyháza–Budapest-Nyugati viszonylatokban közlekednek.

A hatvani vonal vágányzári menetrendje miatt november 16-tól december 7-ig az Aszód–Balassagyarmat és Hatvan–Somoskőújfalu vonalakon csatlakozások miatt több vonat menetrendje módosul.

Ismert, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. beruházása keretében 2020 végéig 52 kilométernyi kétvágányú vasúti pálya épül át Rákos és Hatvan állomás között. A felújításnak köszönhetően megszűnnek a sebességkorlátozások a vonalon, a vonatközlekedés sokkal stabilabbá válik, a sebesség Rákos és Aszód között 100-120 km/h, Aszód és Hatvan között 160 km/h lesz. A teljes szakaszon új, elektronikus biztosítóberendezés és vonatbefolyásoló rendszer épül.

A szakemberek valamennyi vasúti műtárgyat felújítják a vonalon. Mind a tizenhárom állomás és megállóhely megújul, korszerű és akadálymentes állomási környezet, térvilágítás, szélesebb magasperonok, utastájékoztató berendezés, aluljárók, liftek, új perontetők vagy esőbeállók épülnek. Összesen hat állomásépületet építenek át, illetve újítanak fel: Pécel, Isaszeg, Gödöllő, Máriabesnyő, Bag, Aszód.

Hét helyen, Akadémiaújtelepen, Rákoscsabán, Pécelen, Isaszegen, Bagon, Aszódon és Galgahévízen összesen 330 darab új P+R parkoló épül. Rákos és Rákosliget között, az 508. utcánál új megállóhely létesül, Akadémiaújtelep néven. A szakaszon minden meglévő közúti és gyalogos átkelőhely megújul, öt meglévő szintbeli közúti átjáró helyett új felüljáró épül, és öt új fénysorompóval biztosított szintbeli gyalogos átjáró is létesül. A vasútvonalon a települések lakott területeinek mentén minden szükséges helyen – összesen 28 km hosszan – zajvédő fal épül. Gödöllőn a H8-as HÉV végállomása is teljesen átépül. Bagon, Aszódon és Turán – az autóbuszos ráhordást segítendő – új Volán-buszforduló épül. További információk: www.mav.hu/bphatvan.

További hírek

Olvasnivaló

Programok

-
Miskolc városában