Ugrás a tartalomra

Már középiskolásként is az MVK-nál dolgozott a régi-új vezető

Kujan István
Utoljára módosítva
2020. február 22. szombat 09:31
A Miskolc Holding Zrt. Igazgatósága a cégcsoport hét tagvállalata esetében, az év elején hirdetett vezetői álláspályázatot. A beérkező 128 dokumentumból az igazgatóság többlépcsős szakmai szűrést végzett a pályázatban kiírt szempontrendszer szerint. A legjobbaknak vélt pályázókat egy következő körben az előkészítő bizottság, majd személyes találkozó keretében a Miskolc Holding Igazgatósága hallgatta meg. Az MVK Zrt. élén, továbbra is Demeter Péter látja el a vezetői feladatokat. A régi-új vezérigazgatót arról kérdeztük, miért pályázott újra, és melyek a legfontosabb célkitűzései.
Fotó: Juhász Ákos

Sűrű hónapok vannak mögötte, annak ellenére, hogy alig egy éve került először az MVK Zrt. élére. Most – a közelmúltban kiírt vezetői pályázaton – újra őt választották meg vezetőnek. Mondhatjuk, eddigi MVK-s pályafutása ciklusokon átível, hiszen dr. Kriza Ákos polgármestersége alatt kezdte, majd Veres Pál városvezetése alatt is folytathatja. Októberben sokan nem fogadtak volna arra, hogy Demeter Péter újrázhat, hiszen az első súlyos probléma, amivel az új városvezetésnek szembesülnie kellett, az pont a tömegközlekedés területét érintette. Már akkor is lehetett tudni, a probléma nem új keletű, sőt – mint kiderült – Demeter Péter is jelezte az előző városvezetésnek olyannyira, hogy intézkedési tervet is készített, amely végül egy fiókban porosodott. A mostani újraválasztással lehetőséget, szabad kezet kapott arra, hogy korábbi javaslata szerint konszolidálja a város közlekedési vállalatát.

– Az MVK Zrt. jelenlegi vezérigazgatójaként nyújtottam be a pályázatomat, hogy folytatni tudjam a megkezdett munkát – kezdte Demeter Péter vezérigazgató. – A kidolgozott és elkezdett programon keresztül a tulajdonossal és az önkormányzattal együtt érhetjük el a társaság eladósodottságának megállítását és a jobb szolgáltatási színvonal biztosítását. Továbbá a szakma szeretetén túl miskolciként, lokálpatriótaként érzelmi szálak is kötnek a városhoz és a társasághoz. Itt élek Miskolcon, van két gyermekem, az MVK-ba jártam gyakorlatra középiskolásként, itt írtam a közlekedésmérnöki diplomamunkámat, és a Miskolci Egyetemen fejeztem be a közgazdász tanulmányaimat.

Úgy vélem, hogy szakmai munkámmal hozzájárulhatok a fenntartható, stabil városi közösségi közlekedés biztosításához – fogalmazott. – Meggyőződésem, hogy a pályázatban leírt programom működőképes és sikeres lehet; a város és a tulajdonos, valamint a társaság és a miskolciak érdekeit szolgálja.

Habár sok feladat áll a cég előtt, Demeter Péter kiemelte a legfontosabbakat: – Az utazási igényekhez igazodó menetrendet kell kialakítani. Az utasok visszajelzéséből ma már érezhető, hogy decemberben jól döntöttünk, és a ténylegesen kihasználatlan járatokat szüntettük meg, túlnyomórészt csúcsidőn kívüli időszakban. Az idén még szeretnénk felülvizsgálni a menetrend szerinti hálózatot is szakértők bevonása mellett. Az utasszámlálási adatokból azt is látjuk, hogy jelentős üzemeltetési költség takarítható meg, ha a midi-, a szóló és a csuklós járműveket a megfelelő feladatokra használjuk.

Az idén öt CNG midibusz beszerzésével megkezdődhet a flottamodernizáció – ismertette a vezérigazgató. – A dízelüzemű járművek kivonásával és az új, környezetkímélő autóbuszok forgalomba állításával jelentős költségmegtakarítás érhető el, mindemellett a környezetterhelés is csökken Miskolcon. A készpénzmentes jegyértékesítő automata beszerzésével és üzembe helyezésével éjjel-nappal lehetőség nyílik majd a jegy- és bérletvásárlásra. A másik javasolt értékesítési csatorna a mobilfizetés lesz, valamint a Miskolci E-ticketing rendszer teljes körű bevezetése 100 százalékban pályázati forrásból, ez utóbbi műszaki tartalmának készítése folyamatban van.

A létszámhiány kezelésére elindított programom összességében sikeres, a 40 fős hiány megszűnik, a létszám stabilizálható – folytatta. – A munkafeltételek javítása érdekében aktualizálni kell a kollektív szerződést a munkavállalói elégedettség növelése, a fluktuáció és a leterheltség csökkentése érdekében. Ez érinti a bérrendszert is. Az ösztönzőrendszer alkalmazásával cél - a kollégák elismerésével és továbbképzésével párhuzamosan - a menetrend minél pontosabb betartása, a racionális üzemanyag-felhasználás, a hatékonyságnövekedés.

Az értékesítési rendszer korszerűsítése érdekében készpénzmentes jegy és bérletértékesítő automata beszerzésével és üzembe helyezésével, valamint a mobilfizetés bevezetésével éjjel-nappal lehetőség nyílik majd a jegy- és bérletvásárlásra, ezáltal csökken a bérletpénztárosok és járművezetők leterheltsége és a viszonteladóknak fizetett jutalék összege is. Ezen értékesítési csatornák gyorsan megtérülő beruházások, mivel nincs humánerőforrás költsége és a nyomdai úton előállított értékcikkek logisztikai költsége és előállítása is jóval olcsóbb, pénzkezelési költséggel sem kell számolnunk.

További hírek

Olvasnivaló