Ugrás a tartalomra

Ingyenes jogsegélyszolgálat

minap.hu
Utoljára módosítva
2019. március 19. kedd 09:24
Ingyenes jogsegélyszolgálat és alternatív vitarendezés

A Kereskedők és Vendéglátók Országos Érdekképviseleti Szövetsége KISOSZ munkaadói és munkavállalói érdekképviseletekkel együttműködve működteti az ingyenes jogsegélyszolgálatokat egy országos program keretében. A konzorciumot a KISOSZ az Észak-Magyarországi régióban vezeti, ahol 22 helyszínen biztosít személyes ügyfélfogadást, emellett telefonos, e-mailes és online tanácsadást.

A program sikerét jelzi, hogy az elmúlt év második felében megjelent a jogsegélyszolgálati tevékenység további két és fél évre történő folytatásának lehetőségét biztosító pályázati kiírás, amelyre az együttműködő munkaadói és munkavállalói érdekképviseletek nyújtottak be pályázatot. Ezzel egyidejűleg elkészültek a szakmai beszámolók a jelenleg futó program első két és fél évének tevékenységeiről és adatairól.  Tekintettel arra, hogy valamennyi érdekképviselet a régióban végzett jogsegélyszolgálati tevékenységről havonta statisztikát készít, amelyet átad a programgazda Pénzügyminisztérium szakértői részére, valamint évente elkészíti az adott időszakra vonatkozó összefoglaló beszámolóját. Ez lehetőséget ad arra, hogy röviden tájékoztatást adjunk a program jelenlegi helyzetéről, a 2016. július 1-től folyamatos jogsegélyszolgálati tevékenység eredményességéről.  

Az elmúlt két és fél évben a különböző személyes, e-mail, online és telefonos jogsegélyszolgálatok útján, illetve a régióban megrendezett szakmai ún. JogÁsz Nap rendezvényeken összesen több mint 30 ezer érdeklődő részére adtunk jogi segítséget. A jogsegélyszolgálatra vonatkozó igényt alátámasztja, hogy közel azonos számban voltak férfi és női ügyfelek, ha pedig a korosztályokat nézzük, akkor a legtöbben a 30-40 közöttiek érdeklődtek, de majdnem azonos arányúak az idősebb munkavállalók és vállalkozások, valamint a 24-30 év közötti fiatalok is. A programot a KKV vállalkozások érdekképviseletei és a szakszervezetek közösen működtetik, ennek indokoltságát jól mutatja, hogy a hozzánk forduló személyek közül legtöbben munkaviszonyban álló munkavállalók voltak, ez a réteg képviseli az érdeklődők több mint a felét. A jogsegélyszolgálatot igénybe vevő vállalkozók több mint 80%-a a mikro-, kis és középvállalkozói körből került ki. Az ügyfelek részére biztosított jogi tanácsadás szakterületei közül megállapítható, hogy a legtöbben munkajogi kérdésekkel fordultak hozzánk, ezt követi a vállalkozások alapításával, működtetésével és cégjoggal kapcsolatos kérdések, valamivel kevesebben érdeklődtek a társadalombiztosítási szolgáltatásokkal kapcsolatban, és stabilan emelkedő számban, de legkevesebben adójogi kérdések miatt keresték meg a jogsegélyszolgálatot. A fenti számok jelzik a folyamatos érdeklődést mind munkavállalói mind vállalkozói körből, ennek köszönhető, hogy miközben a futó program június 30-án zárul, a következő időszakra vonatkozó program szinte azonnal folytatódik tovább új projekt keretében.