Ugrás a tartalomra

Az elégedett vásárló a legjobb vásárló

minap.hu
Utoljára módosítva
2023. január 12. csütörtök 12:21
Egy kereskedelemben tevékenykedő cég eredményességét jól mutatja a vásárlók száma, de még inkább a vevői elégedettség. Az e-kereskedelemben még látványosabb harc folyik a vásárlók kegyeiért, hiszen ők azok, akik egy terméket, szolgáltatást és végeredményben egy céget felemelhetnek, de akár a mélybe is taszíthatnak a véleményük közlése által.

A visszatérő vásárlók jelentik egy cég bázisát, akikre építhet, ők azok, akik a jó hírét terjeszthetik, akik újabb vásárlókat vonzhatnak be. Éppen ezért nagyon fontos, hogy webáruház-üzemeltetőként a vevők elégedettségét helyezze a középpontba, növelje minden eszközzel. Milyen lehetőségek, funkciók kínálkoznak erre egy bérelt webáruház esetében? Ennek jártunk utána.

Az internetes vásárlás kihagyhatatlan elemei

A vevői elégedettségnek számos tényezője lehet egy webáruház esetén, a weboldal nyújtotta felhasználói élmény az egyik legfontosabb. Bérelt webáruház esetén Önnek nincs ezzel gondja, ugyanis a beépített funkcióknak köszönhetően egyszerűen testre szabhatja a webergonómiai elveknek, alapvető marketing követelményeknek megfelelően saját webshopját. 

Minden vásárlási folyamat végén elengedhetetlen az egyedi köszönőoldal kialakítása, amely a megrendelés lényeges elemein felül az Ön által fontosnak tartott elemeket is tartalmazhatja, testre szabható. Érdemes a cégarculathoz igazítani és a legfontosabb információkat megjeleníteni, de akár termékajánló is elhelyezhető ide.

A megrendelés sikerességéről az automatikusan kiküldésre kerülő visszaigazoló email tájékoztatja a vevőt. Ennek tartalma is egyedileg szerkeszthető. Ez tulajdonképpen az alapfunkción felül megköszöni a megrendelést, így érdemes emberközelivé tenni. 

Apró gesztusok az elégedett vásárlókért

A megrendelések automatikus megköszönése mellé érdemes lehet további, újabb vásárlásra ösztönző, vagyis elégedettséget növelő apró gesztusokat tenni, ilyen lehet egy ingyenes termékminta, egy kis értékű ajándék vagy egy köszönőkártya, matrica, ami például néhány kedves sorral, egy, a márkához illő grafikával személyesebbé tehető. 

Jó ötlet lehet egy logózott köszönőajándék, egy hűtőmágnes, kulcstartó vagy toll is, hiszen az maradandó, nagy valószínűséggel nem kerül a csomagolással a kukába.

Kupont is sok webáruház alkalmaz, ami dupla haszonnal járhat, hiszen egyrészt visszacsábíthatja a vásárlót és újabb vásárlásra ösztönözheti, másrészt ha nincs szüksége rá, továbbadhatja, így hírét viheti a webáruháznak. Kupon keresztmarketing elemként is használható más webshoppal összeállva, így szélesíthető a vásárlói spektrum.

A vevői vélemény sokat ér

A megrendelés megköszönését érdemes lehet összekötni vélemények gyűjtésével is. Nemcsak konkrét termékekre, hanem magára a webáruházra vonatkoztatva is kérhető. Ez a vásárlónak is jó, illetve a webáruház tulajdonosának is, hiszen minden pozitív vélemény bizalomnövelő, de a negatív véleményekre is javasolt reagálni.

Érdemes szem előtt tartani, hogy a vásárlás folyamata a megrendeléssel nem ér véget.
 

További hírek

Olvasnivaló