Ahogy a jó pap, úgy a jó értékesítő is holtig tanul. Úgyhogy a cikkben leírtak egyfajta instant gyorstalpalóval érnek fel. Olvasd végig a bejegyzést, jegyzeteld ki magadnak, aztán próbáld ki a tippeket élesben is.
A gyorsaság méltatlanul elhanyagolt értékesítési tipp
Olyan világban élünk, ahol az idő és a türelem egyre ritkább kincsnek számít. Pláne értékesítésben, ahol egy közepesen kompetitív környezetben sem fér bele a “majd holnap reagálok a megkeresésre” attitűd.
Pláne akkor, amikor például a MiniCRM a marketing automatizálás feladatait is segít automatizálni többek között. Ha érkezik egy lead, vedd fel vele a kapcsolatot a lehető leghamarabb.
Hogyha tárgyaltál egy potenciális ügyféllel, akkor a megbeszélt ajánlatot küldd el a lehető leghamarabb. Ne várd ölbe tett kézzel és türelmesen, amíg egy nálad gyorsabban reagáló konkurens lecsapja a kezedről a vevőjelöltet.
Muszáj osztályozni az érdeklődőket!
Az az értékesítő, aki mindenkinek el akar adni, a sokat markol, de keveset fog típusú csapdába esik. Csak telefonál, tárgyal és emailezik egész álló nap, hónap végén mégsem jönnek nála azok a bizonyos számok.
Jobban jársz tehát, ha kategorizálod az érdeklődőket. Gondold végig minden szóba jöhető potenciális vevőnél, hogy egyáltalán megvan-e a pénzügyi kerete a vásárláshoz, illetve hozhat-e egymaga döntést a kérdésben?
Hasonlóképp lényeges kérdés, hogy van-e olyan fennálló problémája az érdeklődőnek, amire az ajánlatod valós megoldást jelenthet. Illetve az sem mindegy, hogy záros határidőn belül szeretne-e lépni az ügyben, vagy jó eséllyel elhúzza majd a döntést.
Egy igazán eredményes értékesítő valójában tanácsadó
Vagyis a sales minden egyes lépését ezzel az attitűddel kezeli. Az elejétől fogva nyitott és érdeklődő, a másik fél helyzetének, céljainak és jövőképének a megismerésére összpontosít. Kérdésekkel indítja a beszélgetést.
Sokat kérdez, és oda is figyel a kapott válaszokra. Mindezt eszközként használja arra, hogy a beszélgetés a vevőről szóljon. Aki ennek hatására azt érzi, hogy végre valaki rá és az irényeire figyel, és nem önmagát ajnározza.
Ha tanácsadóként tekint rád a másik fél, onnantól kezdve gyakorlatilag nyert ügyed van. Hisz egyfajta szakértői státusszal is felér mindez, amely hatásosan ágyaz meg a majdani értékesítésnek.
Dolgozz ebben a formátumban, és a nem kedvelt nyomulós-tukmálós megítélés helyett professzionális, korrekt, win-win alapon gondolkodó imidzset társítanak hozzád. Márpedig ez a sikeres üzletkötések alapja.