Itt a vége – jelenlegi helyén megszűnik a miskolci repülőtér
A repülőtér sorsa 2007-ben új irányt vett, amikor a Miskolci Ipari Park részévé vált. Ez már előrevetítette, hogy a területen – összesen 45 hektáron – a repülőteret is érintő jelentős ingatlanfejlesztés lesz, ami a további üzemeltetést kérdésessé teheti. Egy folyamatosan bővülő, európai uniós támogatással működő, kiemelt projektről van szó. Az ipari park olyan cégeknek ad otthont, mint a Bosch vagy a Remy Automotive. Az ingatlanfejlesztési folyamat a 2000-es évek második felétől több lépcsőben halad előre.
2016-ban az is eldőlt, hogy a három különböző helyrajzi számon bejegyzett terület várossal való közös tulajdonjoga meg fog szűnni. Az ingatlanegyüttesre a Relays Kft. szerzett vételi jogot. A város befolyása a terület további sorsát illetően tovább csökkent, ezek után már csak a hatósági szabályozásokban működött közre. A következő fordulat 2019-ben történt, amikor az adásvételi szerződésnek megfelelően megszűnt az ingatlan elidegenítési és terhelési tilalma, így lehetőség nyílt az ingatlan ipari jellegű hasznosítására. Megkezdődtek a repülőklub költözéséről szóló tárgyalások. Ezek azonban nem vezettek eredményre.
Bár a klub bérleti szerződése lejárt, az új városvezetés 2020-ban újra megkötötte azt, hogy a repülőtér további üzemeltetése biztosítva legyen. A szerződésben a klub elfogadta, hogy a város azzal a feltétellel adja ismét használatba a területet, hogy üzleti céllal hasznosítani fogja. Ennek ismeretében senkit nem érhetett váratlanul, hogy a területet ki fogják üríteni.
Csöbör Katalin fideszes országgyűlési képviselő már négy évvel korábban, 2015 augusztusában, a miskolci repülőnapon bejelentette, hogy a repülőtérnek 2019-ben költöznie kell, és azt ígérte, új helyet fognak találni a klubnak. 2018-ban ez a fideszes városvezetés egyik alpolgármestere is megerősítette. Arról nyilatkozott, hogy a repülőklubbal kötött szerződés 2019-ben lejár, a repülőtér területének nagy részét bevonják a Mechatronikai Ipari Parkba, új befektetőket telepítenek le.
„Egyértelmű szakmai álláspont, hogy a mai miskolci repülőtér repülésszakmai szempontból alkalmatlan a továbbfejlesztésre” – hangsúlyozta. Az akkori városvezetés szándékai szerint kizárólag a klub feladata lett volna, hogy megszervezze tevékenységének új helyszínre való költözését. Arról azonban, hogy ez a helyszín pontosan hol lesz, egyelőre még kormányzati szinten sincs releváns információ.
Lehetséges célpont a további működésre Sajópetri, ahol Király Károly, a miskolci székhelyű Kaisair Craft tulajdonosa 2020 júniusában mutatta be az európai uniós támogatottságú repülőtér létesítési projekt látványterveit.
Jelenleg a miskolci városvezetés is elkötelezett abban, hogy új területet találjon a repülési tevékenység folytatásához, mivel egy megyeszékhely nem maradhat repülőtér nélkül. Korunk közlekedési tendenciát figyelembe véve Miskolc alapvető gazdasági érdeke, hogy repülőtérrel rendelkezzen, ezzel is elősegítve az új nagybefektetők megtelepedését térségünkben.