Badány Lajos felidézte, a járvány miatti kormányzati elvonások lassan a csőd szélére sodorják Miskolc városát, ennek pedig elsőszámú kárvallottja a Miskolc Városi Közlekedési Zrt (MVK). A politikus a helyi Fidesz legfőbb bűnének nevezte, hogy ebben a nehéz helyzetben Miskolc megsarcolását támogatják ahelyett, hogy a város érdekében lobbiznának.
– Ebben a helyzetben követelőzni, valamint a felelősséget egyenesen a károsultra ráhárítani, rendkívül tisztességtelen és álságos. Ha a helyi Fidesz ténylegesen segíteni szeretne Miskolcnak, arra kérem, segítsenek, hogy visszakapjuk az elvont forrásokat! Sajnos ugyanis úgy néz ki, hogy Miskolcot a kormány nem csupán az útszélén hagyja, de megpróbálja be is lökni az árokba – jelentette ki.
A frakcióvezető-helyettes szerint rendkívül fontos, hogy minél többen tiltakozzanak a várost kifosztó kormányzati politika ellen, ezért a Jobbik frakciócsoport egy online petíciót indított, mely a www.mentsukmegmiskolcot.hu
– Miskolc vezetése és az MVK a nehéz helyzet ellenére is azon igyekszik, hogy a megfelelő színvonalon működjön a városban a közösségi közlekedés – ezt már Bartha György mondta, aki emlékeztetett, április 17-étől új menetrend lép életbe a városban. „Ez az időszakos tanszünetes menetrend napközben a csúcsidőszakokban 216 járattal többet biztosít majd, mint a március 18-án bevezetett korábbi, és amennyiben szükséges, rásegítő járatok is indulnak” – tette hozzá.
Az önkormányzati képviselő emlékeztetett, a korábbi menetrend korrekciók és a most elkészült menetrend készítőit is az a cél vezette, hogy a menetrend megfeleljen az utazási igényeknek, valamint beférjen a költségvetés keretei közé. „A menetrend bővítéséhez frakciónk is eljuttatta a lakossági jelzések alapján összeállított észrevételeit, de az a helyzet, hogy a rendelkezésre álló forrásból jelenleg ennyit tud adni a város” – jelentette ki.
Bartha György hozzátette, az utasok száma is drasztikusan visszaesett: az év első negyedévében negyven százalékkal kevesebben vették igénybe az MVK szolgáltatásait, mint 2020 ugyanezen időszakában. „Bízunk benne, hogy az utazók idővel visszatérnek a buszokra, villamosokra, mert ha a bevételek nőnek, újabb járatok is indulhatnak. Ami biztos: a felső tagozatokon és a középiskolákban május 10-én újraindul a jelenléti oktatás, ekkortól a tanulmányi időszakos menetrend váltja majd a jelenlegi tanszünetit, ami további járatbővítésekkel fog járni – zárta a politikus.