A történelmi helyszínhez korhű öltözékben szimbolikusan bevették a várat az ország marketingesei. Új szlogenjük, hogy „marketingben utazunk”. Mintegy százötven szakember gyűlt össze a Marketing és Turizmus Intézet huszonöt éves fennállásának alkalmából.
Piskóti István igazgató elmondta, az elmúlt húsz-huszonöt év arról is szólt, hogy térségünkben hogyan tudják segíteni a gazdaság és a turizmus fejlesztését. – Nem csak azáltal, hogy oktatunk, hanem azáltal, hogy gyakorlatban is részt veszünk tervek, tanulmányok, megvalósítások, cégek segítésében egyaránt.
Oktatók, kutatók gyűltek össze, így többek közt a turizmus és marketing oktatásának kérdése is terítéken volt.
Szalók Csilla, a Budapesti Gazdasági Egyetem Turizmus és Vendéglátás Intézet vezetője elmondta, most a turizmus egy egészen újfajta gondolkodáson indult el. – Fontos a fenntartható jövőkép, a fenntartható turizmus. A fiatalok nagyon fontosnak tartják már a fenntarthatóság kérdését, és komoly kérdés, hogy ezeket az oktatásba hogyan tudjuk beépíteni.
Az intézet huszonöt éve alakult meg a Miskolci Egyetemen, azokban az időkben, amikor számos pozitív változáson ment át az oktatás is, emelte ki az egyetem rektorhelyettese. – Piskóti professzor meglátta és érezte az igényt és a szükségét annak, hogy új szemléletet alakítsunk ki – mondta Kékesi Tamás.
Marketing nélkül ma már nem lehet a jövőbe nézni. Miskolc polgármestere szerint ezek a jövőt formáló gondolatok járulnak hozzá ahhoz, hogy Miskolc tovább fejlődhessen. – Hogy létrejöhessen az, ami csak a mi városunkra jellemző, egyedi és máshol nem áll össze olyan izgalmas egységgé, mint éppen nálunk. Fantasztikus adottságokkal, lehetőségekkel rendelkezünk – mondta Veres Pál.
Városmarketingben Miskolc jeleskedett az elmúlt években. Az Országos városmarketing versenyen tavaly kilenc gyémántot szerzett a város. Elismerték többek közt a miskolci adventi villamost és a 2018-as adventi programsorozatot is.