Ugrás a tartalomra

Januártól a 40 év alatti kétgyerekes anyák is csatlakoznak az szja-mentességhez

Létrehozva
A családokat támogató adókedvezmények sora tovább bővül, 2026. január 1-jén indul a 40 év alatti kétgyermekes édesanyák szja-mentessége.
Kép
boldog család. Fotó: Pixabay
Képünk illusztráció. Fotó: Pixabay

A kétgyermekes anyák lépcsőzetesen szereznek jogosultságot az szja-mentességre, 2026. január 1-jétől a 40 év alatti, 2027-től az 50 év alatti, 2028-től az 60 év alatti, 2029-től pedig valamennyi kétgyermekes édesanya megkapja az élethosszig tartó szja-mentességet a munkával szerzett jövedelmei után. Most januárban tehát elsőként azok kérhetik a kedvezmény érvényesítését, akik 40. életévüket 2025. december 31. után töltik be - adta hírül szerkesztőségünknek közleményben Bene Ferencné a NAV Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Adó- és Vámigazgatósága 1. Igazgatási Osztály kommunikációs referense. 

Nyilatkozni is egyszerűbb lesz: a kedvezményt nem kell évente kérni, és egyszerre lehet nyilatkozni az „anyakedvezményről”, valamint a családi adókedvezményről is - hívták fel a figyelmet. 

A kedvezmény igénybevételéhez január első napjaitól elérhető az adóelőleg-nyilatkozat, amit legegyszerűbben elektronikusan, az Online Nyomtatványkitöltő Alkalmazásban (ONYA) lehet beadni, de papíron is leadható a munkáltatónál, kifizetőnél. Újdonság, hogy aki a kétgyerekes kedvezményre és a családi adó- vagy járulékkedvezményre is jogosult, összevont adóelőleg-nyilatkozatot is leadhat a munkáltatója, rendszeres bevételt juttató kifizetője részére, amelyben mindhárom kedvezmény figyelembevételét kérheti - tájékoztattak. 

Kép

Az összevont nyilatkozat anyakedvezményre vonatkozó részét a munkáltató, kifizető folytatólagos nyilatkozatnak tekinti, és a kedvezményt folyamatosan érvényesíti mindaddig, amíg az édesanya új nyilatkozatot nem ad le. Nem tartozik ide az az eset, amikor az édesanya munkahelyet vált, akkor ugyanis természetesen új nyilatkozatot kell leadni - tudatták. 

Az adómentesség első alkalommal a 2025. december 31. után megszerzett, munkaviszonyból származó jövedelem esetén a 2025. december 31. napját követő időszakra elszámolt, kedvezményalapot képező jövedelmekre érvényesíthető, tehát a februárban esedékes, januárra kapott fizetés már adómentesen érkezik. A családoknak járó kedvezményekről minden fontos információ megtalálható a NAV honlapján - tették hozzá. 

Címkék

Ez is érdekelhet

Takarítás a miskolci belvárosban. Fotó: Juhász Ákos
Elköszön a vénasszonyok nyara? Ilyen idő vár ránk
BelföldMiskolcBorsod-Abaúj-Zemplén
Szerdán még nyugalom, csütörtökön viszont beindul a légkör.
időjárás Miskolc webkamera
Eddig tart napközben a meleg idő, majd hullámzó front érkezik
BelföldMiskolcBorsod-Abaúj-Zemplén
Hamarosan többfelé van esély esőre, záporra, zivatarra, de a csapadék mennyisége az ország nagy részén nem ígérkezik jelentősnek.
István malom kilátó
Így indul a hét: magassági hidegcsepp közelít felénk
BelföldMiskolcBorsod-Abaúj-Zemplén
Bár megközelíti térségünket egy magassági hidegcsepp, csupán a fátyolfelhőzete sodródik fölénk. Lényeges időjárás-változásra csütörtökig nem számíthatunk. Akkor viszont megmozdulni látszik a légkör nálunk is.
Napos, száraz péntekre számíthatunk
BelföldKörnyezet
Folytatódik a túlnyomóan napos, csapadékmentes időjárás. A legmagasabb nappali hőmérséklet döntően 24, 25 Celsius-fok körül alakul.