Ugrás a tartalomra

Jelentős változások januártól: béremelések, nyugdíjemelés és új adókedvezmények

Létrehozva
2026 januárjától több területen is jelentős változások lépnek életbe Magyarországon. Emelkednek a bérek, a nyugdíjak, módosulnak az adókedvezmények, valamint több állami támogatás feltételei is változnak, ami sok munkavállalót, családot és nyugdíjast érint.

2026 januárjától több területen is jelentős változások lépnek életbe Magyarországon. Emelkednek a bérek, a nyugdíjak, módosulnak az adókedvezmények, valamint több állami támogatás feltételei is változnak, ami sok munkavállalót, családot és nyugdíjast érint.

Január 1-jétől a minimálbér 11 százalékkal emelkedik, bruttó 322 800 forintra nő, míg a legalább középfokú végzettséget igénylő munkakörökre vonatkozó garantált bérminimum 7 százalékos emeléssel bruttó 373 200 forintra emelkedik. A bérnövekedés nemcsak a fizetéseket érinti, hanem automatikusan növeli több ellátás – így például a táppénz, a GYED és az álláskeresési járadék – összegét is.

A nyugdíjak 2026-ban 3,6 százalékkal emelkednek. Az emelés mértéke nem egységes összegű, a pontos növekmény minden esetben az egyéni nyugdíjösszegtől függ. Februárban a nyugdíjasok a havi ellátással együtt megkapják a nyugdíjukkal megegyező összegű 13. havi nyugdíjat, valamint a 14. havi nyugdíj első részletét is, amely a nyugdíj 25 százalékának felel meg.

Több ágazatban is béremelést hirdetett meg a kormány. A szakképzésben oktatók bére átlagosan 10 százalékkal emelkedik. A tanárok esetében intézményi szinten, a pótlékok és megbízási díjak nélküli illetmény átlagosan 10 százalékkal nő. Emellett 15 százalékos béremelés várható a kulturális szférában. A gyermekjóléti és gyermekvédelmi ágazatban dolgozók – fenntartótól függetlenül – 2026-tól kiegészítő szociális pótlékot kapnak, míg a bölcsődékben dolgozó kisgyermeknevelők és dajkák kiegészítő bölcsődei pótlékban részesülnek.

Januártól emelkedik a családi adókedvezmény mértéke is. Egy gyermek után havonta nettó 20 ezer forint jár, két gyermek esetén gyermekenként 40 ezer, három vagy több gyermeknél pedig gyermekenként 66 ezer forinttal csökkenthető az adó. Emellett 2026-tól a 30 év alatti anyák mentesülnek a személyi jövedelemadó megfizetése alól, ahogyan a 40 év alatti, kétgyermekes anyák is.

Változik az Otthon Start Program is: január 1-jétől már külterületi lakóingatlanokra is igénybe vehető a támogatás. Emellett elindul a közszolgálati dolgozók számára az Otthontámogatás, amely évente nettó 1 millió forintos, vissza nem térítendő támogatást biztosít a jogosultaknak.

Ez is érdekelhet

Olyan jön hétvégén, amire hetek óta nem volt példa
BelföldMiskolcBorsod-Abaúj-Zemplén
Habár a mediterrán ciklonok pályája mindig jelentős bizonytalansággal terhelt, az már most szépen látszik, hogy tartós eső is várható a hétvégén.
minap indito hunyadi utca
Délelőtt napos idő várható, déltől záporok is kialakulhatnak csütörtökön
BelföldKörnyezet
A délelőtti órákban még napsütéses idő várható, déltől záporok, zivatarok alakulhatnak ki a Kaposvár-Ózd tengely mentén.
Takarítás a miskolci belvárosban. Fotó: Juhász Ákos
Elköszön a vénasszonyok nyara? Ilyen idő vár ránk
BelföldMiskolcBorsod-Abaúj-Zemplén
Szerdán még nyugalom, csütörtökön viszont beindul a légkör.
időjárás Miskolc webkamera
Eddig tart napközben a meleg idő, majd hullámzó front érkezik
BelföldMiskolcBorsod-Abaúj-Zemplén
Hamarosan többfelé van esély esőre, záporra, zivatarra, de a csapadék mennyisége az ország nagy részén nem ígérkezik jelentősnek.