A Gondosóra újabb hasznos funkcióval bővült, amiről korábban már hírt adtunk. A készülék lehetővé teszi, hogy a 112-es segélyhívószám szakemberei közvetlenül visszahívják a Gondosóra tulajdonosát. Az így elérhető Országos Mentőszolgálat és az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) képviselőjét is felkerestük, hogy mondják el munkatársaik eddigi tapasztalatait az újításról.
- Elérhetővé vált június 9-től a Hívásfogadó Központok részére, hogy a Gondosóra készülékek használóit közvetlenül – a Gondosóra Központ diszpécsereinek kihagyásával – visszahívják – nyilatkozta portálunknak az ORFK Kommunikációs Szolgálata.
Hangsúlyozták, a készülékről indított jelzések minden esetben a Gondosóra Központ diszpécsereihez futnak be, akiknek döntésén múlik az, hogy az adott eset igényli-e a 112-es Segélyhívó Központ kapcsolását.
- A Segélyhívó Központokba átkapcsolt hívásoknál, ahol egyértelműen megállapítható a bejelentés tartalma, átlagosan 88 százalékban egészségügyi panasszal kapcsolják át a bejelentőt, a fennmaradó 12 százalék rendészeti bejelentés, tűzeset, műszaki mentés vagy információkérés. Azokban az esetekben, amikor a jelzést követően a készülék használója elérhetetlen, mindhárom készenléti szervet értesítik, és ők megkezdik az intézkedést – fejtették ki.
- A Gondosóra rendszer Borsod-Abaúj-Zemplén vármegyében is jól működik, egyre több idős embernek nyújt biztonságot és biztonságérzetet országszerte. Folyamatosan dolgozunk a lehető legpontosabb segítségnyújtás érdekében – nyilatkozta portálunknak Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat kommunikációs és PR vezetője.
Elmondta, a legújabb fejlesztés előnye, hogy a mentők így több hasznos információhoz juthatnak hozzá a bajba jutottról és még pontosabb döntéseket képesek hozni.
- A legújabb fejlesztés lehetővé teszi, hogy a 112 operátora, illetve az OMSZ mentésirányítója akár „konferenciabeszélgetésben” közvetlen kommunikációs kapcsolatba kerüljön a bajba jutott emberekkel, ami több információt és még pontosabb döntéseket eredményezhet – fejtette ki.