Az eredetileg Szinvavölgyi Erdei Vasút névre hallgató Lillafüredi Állami Erdei Vasút (LÁEV) pályáját 1920 novemberében éppen a mai Lillafüreden kezdték el építeni, és alig kilenc hónap alatt elkészült a fővonal. 1927-ben, a Palotaszálló építésekor jelentős pályakorrekcióra került sor: a Lillafüred – Hámor elnevezésű megállót délebbre helyezik, mely a Lillafüred állomás nevet kapja, ahol egy régi családi ház kiegészítésével, emeletráépítéssel készül el a mai állomásépület (ekkor jön létre a 120 méteres alagút is Garadna felé). Az állomásépületben korábban évtizedekig voltak még magánlakások és postahivatal is működött. Mai külsejét a 2010-es években történt felújításkor nyerte el, a belső térben a jegypénztár mellett kiállítóterek is megtalálhatók.
Borítókép: Sáfrány Gy. József képeslapja; Új kép: Juhász Ákos