Ugrás a tartalomra

Átadták a SEG Automotive szirmabesenyői telephelyét

Tajthy Ákos
Utoljára módosítva
2021. november 19. péntek 11:43
Az új huszonötezer négyzetméteres létesítmény éves szinten hetven tonna széndioxid kibocsátásától óvja meg a környezetet, mivel korábban teherautóik napi negyven kört tettek meg a csarnok és a logisztikai központ között.
Fotó: Horváth Csongor

 

Hivatalosan is átadták a SEG Automotive újonnan épült, szirmabesenyői telephelyét. A korszerű, megújuló energiákat is használó létesítményt szeptemberben már a globális vezetőségnek és a kínai tulajdonos képviselőinek is bemutatták, most azonban a kormány képviseletében Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter, Csöbör Katalin országgyűlési képviselő, Veres Pál, Miskolc polgármestere és Bodnár Krisztián, Szirmabesenyő első embere is megtekinthette az új létesítményt. 

Az eseményen először Dobos Péter műszaki gyárigazgató köszöntötte a megjelenteket, aki emlékeztetett, az egy hónappal ezelőtti látogatás idején a beruházás hivatalos címtáblája került fel az épületre, mely jelzi, hogy a telephely felkerült a megye ipari térképére. Hozzátette, a mostani avatóünnepséggel hivatalosan is lezárult a költözés, hiszen a közelmúltban az utolsó sorokat is sikerült beüzemelniük.

- Közel ötven gyártósort és területet mozgattunk át, több mint nyolcszáz berendezést költöztettünk, mindezt több mint százhetven kamionnal. Annak érdekében, hogy vevőinket folyamatosan ki tudjuk szolgálni ráadásul négyezer-kilencszáz palettányi puffer terméket gyártottunk le, hogy a kiszállítás a munka újraindításáig is rendben menjen. Azonban nemcsak a már korábban meglévő sorainkat, tesztgépeinket költöztettük át, hiszen nemrégiben átvettünk a németországi leányvállalattól számos funkciót, mind a fejlesztés, mind a gyártás tekintetében – mondta. 

Dobos Péter. Fotó: Horváth Csongor

Középpontban a fejlesztés

Arról már korábban is írtunk, hogy a szirmabesenyői lett a SEG Automotive legnagyobb európai gyára, a vállalat termelési hálózatának gerincét alkotja és alapvető szerepet játszik mind a személy- mind a tehergépjárművek piacán. Dobos Péter kiemelte, az új telephely emellett egyre több kutatási és fejlesztési lehetőséget kap arra is, hogy megoldásokat találjon a ma és a holnap kihívásaira. Így a fejlesztési és tesztközpontjának a mérete is jelentősége is nőni fog a következő években.

„Egy hároméves projekt keretében bővül a K+F tevékenységünk, olyan korszerű indítómotorok és generátorok fejlesztése céljából, melyek megfelelnek az autóipari szabályozások egyre szigorodó normáinak. Fejlesztési tevékenységünket a jelenlegi applikáció fejlesztéstől a teljes termékfejlesztési feladatkörre kiszélesítjük, így a fejlesztési csoport minden Szirmabesenyőben gyártandó terméket helyben tud fejleszteni” – tette hozzá a műszaki gyárigazgató. 

A SEG Automotive fejlesztéseit a kormány is támogatta. Csöbör Katalin, a térség országgyűlési képviselője beszédében úgy fogalmazott: „A térségünket választó vállalatokat mi kétféleképpen tudjuk segíteni. Egyrészt jelen esetben az új csarnokban lévő új gyártósorhoz, valamint a kutatásfejlesztési tevékenységük bővítéséhez adtunk támogatást, aminek köszönhetően új mérnököket is tudnak folytatni. A másik tevékenység, amit tudunk nyújtani, hogy fejlesztjük a térség közlekedési infrastruktúráját – jelentette ki Csöbör Katalin, aki említést tett a nemrég átadott Miskolc-Kassa autópályáról, az épülő Y-hídról és Miskolc további úthálózat fejlesztéseiről és a szirmabesenyői elágazás körforgalommá alakításáról is szól.  

Szijjártó Péter a bejáráson. Fotó: Horváth Csongor

Átalakul a világ

Az eseményen jelen volt Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter is, aki úgy fogalmazott: az elmúlt 10-15 év nagy változásokat hozott a világgazdaságban, és ezt a folyamatot még fel is gyorsította a koronavírus-járvány, illetve az azt kísérő gazdasági válság. 

„Globálisan minden iparágban átalakulnak az erőviszonyok. Az új világgazdasági korszak kezdete rendkívül éles versennyel jön el, amely a gazdasági kapacitások világszintű újraelosztásáért zajlik" - mondta. 
Hangsúlyozta, hogy újrarendeződés alatt áll a viszonyrendszer Kelet és Nyugat között. „Ezt jól mutatja, hogy míg 2007-ben a globális beruházások nyolcvan százalékát nyugati tőkéből finanszírozták, és csak húsz százalékát keletiből, a tavalyi „fekete évben” ez az arány teljesen megfordult: a Kelet részesedése hetven százalékosra nőtt, a Nyugaté pedig harminc százalékosra csökkent. 

Az eseményen jelen volt Veres Pál, Miskolc polgármestere is. Fotó: Hováth Csongor

- Pénzügyi források tekintetében a keleti világ versenyképessé vált, s eközben a technológiai lemaradását is ledolgozta, a rendelkezésre álló munkaerőt illetően pedig mindig is a Nyugat előtt járt – hangsúlyozta a miniszter.

További hírek

Olvasnivaló