Elbontották a mályi téglagyár egykori kötélpálya hídját is, hogy elférjen a túlméretes rakomány
Egy gázhűtő berendezést szállít a Bau-Trans Kft. 3 egységre bontva a rotterdami kikötőből Kazincbarcikára.
A rakomány erősen túlméretes, így szállítása nagyon nehéz, bonyolult és időigényes folyamat - tájékoztatta lapunkat a cég. A kombinált projekt első részében az egységeket a folyami szállítás lehetőségeit kihasználva uszályon juttatták el 2 hét alatt a rotterdami kikötőből Budapestre a Foka kikötőbe. Ott a gázhűtő 3 részét daruval rakták át speciális mélybölcsős szerelvényekre.
A mélybölcsős szerelvény rakfelülete csak kb. 10 cm-magasságban helyezkedik el az úttesthez képest, többek között ezért is alkalmas túlméretes, magas rakomány szállítására. A konvoj legmagasabb pontja így is 6 m lesz.
A tényleges szállítás 4 éjszaka zajlik, de mégis 10 nap alatt érnek le a szerelvények a Foka kikötőből Kazincbarcikára. A rakomány mérete miatt az útvonal előkészítése egy - egy szakaszon több napot vesz igénybe. Természetesen a konvoj csak éjszaka haladhat és a kijelölt parkoló területeken várakozik a továbbhaladás előkészítéséig.
Az útvonal megtervezése és előkészítése több hónapos folyamat volt: engedélyeket kellett beszerezni az útvonalon található összes település Önkormányzatától és a Közútkezelőtől. A jelzőlámpák és jelzőtáblák időszakos bontására vagy megemelésére, a légvezetékek megemelésére vagy áramtalanítására kerül sor az áthaladás idejére. Az útmenti fákat gallyaztatni kellett.
Mályi téglagyár egykori kötélpálya hídját el kellett bontani, mert a konvoj nem fért el alatta és nem volt más alternatív útvonallehetőség.
A konvojt egy rendőrökből, szakkisérőkből, a légvezetékek áramtalanítását és megemelését végző szakemberekből álló csapat kíséri.