Ugrás a tartalomra

Folytatódik a déli tehermentesítő felújítása

minap.hu
Utoljára módosítva
2019. június 21. péntek 12:50
A miskolci önkormányzat hetekkel ezelőtt megkezdte a Kiss Ernő út, vagy ahogy sokan ismerik, a déli tehermentesítő teljes felújítását. A munka jelentősebb része most kezdődött meg, ezért már csak egy-egy forgalmi sávon közlekedhetünk arra.

Az útfelújítás két fontosabb munkaszakaszból áll. Az első május 29-én indult, ekkor szakaszos sávlezárás mellett a MIVÍZ Kft. szakemberei alvállalkozó bevonásával megkezdték a külső sávban az úttesten lévő vízelvezető-nyílások áthelyezését. A közbeszerzési eljáráson nyertes pályázó cég, a HE-DO Kft. ügyvezetője, Sipos Zsolt a pénteki projektnyitó sajtótájékoztatón elmondta, minden erejükkel azon vannak, hogy a szeptemberi határidőt tartani tudják. – A munka eredménye mindenki számára megnyugtató lesz, utazzon autóval, vagy közösségi közlekedési járművel – fűzte hozzá.

Fotó: Juhász Ákos

A munka dandárja most kezdődött

A munka második szakasza jelenti az útfelújítás jelentősebb részét. Ezt az iskolai nyári szünetre időzítve, június közepén kezdték meg, először a forgalomtechnika kiépítésével, irányonként most már csak egy-egy forgalmi sávon járható a Kiss Ernő út, várhatóan szeptemberig.

Sipos Zsolt tudatta: az aszfaltot 1 centiméter vastagságban felmarják, kijavítják a marásnál mélyebb kátyúkat, szintbe emelik a közműaknákat, szerelvényeket, víznyelőket, új szegélyköveket raknak le, valamint lecserélik a szalagkorlátot. Ezt követi majd a teljes aszfaltozás és a járdák helyreállítása, és kicserélik az útvonalon található fedett buszvárókat, valamint a buszmegállók burkolata is megújul.

Előrelátással

Nagyon sokan kérték a környéken élők közül az útfelújítást, de a miskolciak javát is szolgálja, hiszen a Kiss Ernő a város egyik legjelentősebb tehermentesítő útja. – Az önkormányzat előrelátását jelzi az, hogy az elkerülő utakon több mint 100 millió forintos beruházással kátyúmentesítési, útfelújítási munkákat végeznek – fogalmazott Nagy Ákos, a terület önkormányzati képviselője, aki türelmet és kitartást kért az itt élőktől. – Tudni kell azonban, hogy hosszú időre megoldódnak a közlekedési gondok a mostani útfelújítással.

A felújítással az út vonalvezetése nem változik, és mivel akadályozzák a forgalmat, belógnak az út fölé, gyökérzetük pedig kárt okoz a Szinva-patak medrében és magában az útszelvényben is, ezért 22 fát ki kell vágni. Ezeket a fákat a vegetációs időszak végén 44 új facsemetével pótolják, a Szinva-patak folyásirány szerinti bal partjára ültetik őket.

A felújítás idején az önkormányzat időszakosan sárga villogóra állíttatta a közlekedési jelzőlámpákat a tehermentesítőn, de szükség esetén rendőri irányítást is kérnek. A munkák idején rövid időre akár teljes útzár is lehetséges.

A második szakasz idejére javasolt kerülőutak

Demeter Péter városüzemeltetésért és közlekedésért felelős polgármesteri biztos ismertette, az önkormányzat a forgalomszámlálási adatok alapján modellezte a Kiss Ernő út felújításával járó helyzetet. A számítások alapján a máskor is szokásos forgalmi helyzeteken felül nem várható jelentősebb torlódás. Ugyanakkor kerülő útvonalat ajánlanak azoknak, akik a város déli része vagy a belváros felé indulnak reggel. A legkisebb áteresztőképességű szakaszt az Újgyőri főtér környezete jelenti, így az egyik javasolt kerülőút, amellyel Diósgyőr felől az Újgyőri főteret ki lehet kerülni: Fürdő utca – Alsó Szinva utca– Vasgyári út, majd visszatérés a Kiss Ernő útra, vagy tovább a Vargahegy felé.

Másik javaslat a Győri kapu útirány. Ennek előnye, hogy a belváros felé nem kell visszatérni a Kiss Ernő utcára, hanem a Szent István utca irányában, illetve balra nagyívben az északi tehermentesítő felé lehet haladni. Ezt az útirányt használva visszafelé, Diósgyőr irányában sem kell érinteni a munkaterületet.

Nagyobb kerülővel ugyan, de a Lórántffy utca – Muhi utca - Gózon Lajos utca - Csermőkei út – Ruzsinszőlő dűlő - Hideg sor útvonalon is megközelíthető a belváros, illetve a Csermőkein továbbhaladva a város déli területei.

Mivel ugyancsak sokan használják – akár kerülőútként is – a Hidegsort, így annak felújításához az önkormányzat kérésének megfelelően csak a Kiss Ernő út befejezése után kezd hozzá a kivitelező, biztosítva az összes lehetséges kerülőútvonalat a közlekedők számára. A javasolt kerülőutakat KRESZ táblák jelzik.

Buszok a villamossínen

A Kiss Ernő út felújítási munkáinak idején a Győri kapuban várható nagyobb forgalom tehermentesítésére az MVK Zrt. az Andrássy utca–Testvériség utca kereszteződéstől az 1-es és 54-es járatait mindkét irányban a villamospályán közlekedteti, a buszok a villamosok megállóhelyein állnak meg – ezzel segítve a gépjárműforgalom viszonylag gyorsabb és egyenletesebb haladását – mondta el Demeter Péter.

A város egyeztetett a hulladékszállítást végző céggel is, így ürítési napokon a forgalmi csúcsidőszak után szállítják el a szemetet a kerülőútként javasolt utcákból.

Már több mint 1400-an választották Miskolcon az autós bérletet

Az MVK Zrt. – nem csak az érintett szakaszon autózókat – igyekszik átcsábítani a közösségi közlekedésre. A Kiss Ernő út felújításának idején ugyanis a város kérésére bevezette a kedvezményes, hóközi, azaz 30 napos Autós bérletet június 1-től. A buszra és villamosra is érvényes bérlet ára 3900 forint, vagyis annyiba kerül, mint egy diákbérlet. Az Autós bérlet ugyanúgy korlátlan számú utazásra érvényes egy fő részére az MVK Zrt. villamos- és autóbuszjáratain, Miskolc közigazgatási határáig, az érvényes forgalmi engedély felmutatásával a kezdő nap 0:00 órájától a következő hónap azonos napját megelőző nap 24:00 óráig. Ehhez az értékszelvényen tintával, olvashatóan, javítás nélkül fel kell tüntetni az érvényes forgalmi engedély számát. Az új, kedvezményes bérlettel kifejezetten a városban egyedül autózókat „kínálja meg” Miskolc közlekedési vállalata azzal a céllal, hogy ezzel is csökkentse az autós forgalmat, és növelje a környezetbarát közösségi közlekedésben részt vevők arányát.

Az MVK Zrt. közlése szerint a vártnál is nagyobb sikert arat a miskolci Autós bérlet. Az országosan egyedülálló bérletet június 1-től árusítják, eddig 1490-en vásárolták meg. Ez a közlekedési vállalat által tervezet eladás másfélszerese.

A beruházás a „Kiss Ernő utca felújítása valamint a Thököly Imre utca és a Hideg sor felújítása és kiszélesítése” című TOP-projekt részeként valósul meg. A projekt 100 százalékos támogatással, az Európai Unió és a Magyar Állam hozzájárulásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával valósul meg. A támogatás összege nettó 1 milliárd 65 millió forint.

Programok

-
-
városszerte