Ugrás a tartalomra

Íme, a megye legkiválóbb pedagógusai

Balogh Csilla
Utoljára módosítva
2024. május 31. péntek 18:27
A vármegye májusi közgyűlésén ünnepélyes keretek között tíz pedagógusnak adták át a Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Önkormányzata Comenius díjait csütörtökön a vármegyeháza dísztermében.
Osztie Tibor képgalériája

Tizenhat napirendi pontot tárgyalt a Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Önkormányzat Közgyűlése. Bánné dr. Gál Boglárka, a vármegyei közgyűlés elnöke és Szabó Gergely alelnök napirend előtt adta át a vármegye legkiválóbbjainak ítélt és példamutató munkát végző pedagógusainak a Comenius-díjat. - Az elismerés azoknak a pedagógusoknak adományozható, akik oktató-nevelő munkájuk során jelentős eredményt értek el a jövő generációjának nevelése, oktatása, élethivatásukra történő szakmai és emberi felkészítésük terén, továbbá pedagógiai gyakorlatot támogató tudományos tevékenységet végeznek - nyilatkozta portálunknak Bánné dr. Gál Boglárka.

A díjazottak:

Fotók: Osztie Tibor

Bajzáth Gáborné óvodapedagógusi és tanítói diplomáját Sárospatakon, a Comenius Tanítóképző Főiskolán, gyógypedagógus diplomáját az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Karán szerezte.

Pályája során folyamatosan képezte magát, több szakirányú képzésen vett részt, 2014-ben okleveles család- és gyermekvédő tanár végzettséget szerzett a Nyíregyházi Egyetemen.

Óvónőként kezdte pályáját, majd 2001-től a sárospataki Pécsvárady Botond Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény dolgozója. Eleinte tanulásban akadályozott gyermekekkel, majd autizmus spektrum zavarral küzdő tanulókkal foglalkozott.

A sajátos nevelési igényű gyermekek tehetséggondozásáért szervezett kulturális fesztiválon tanulóival több alkalommal is felléptek és döntőbe jutottak.

Határozott, mindig derűs, empatikus személyiség. Odafigyelésével, türelmével, szakmai sokszínűségével kimagasló pedagógus. Kreatív, saját készítésű eszközei magával ragadják a figyelmet.

Elsőként alkalmazta a sárospataki intézményben az autisták kommunikációját segítő augmentatív és alternatív kommunikáció eszközeit.

A szülőket tanácsadással, iskolán kívüli kapcsolattartással, szülőklubok szervezésével segíti. Immár hatodik éve oszlopos tagja az óvodának, ahová többségében autista gyermekek járnak.

Irányítása mellett munkatársaival végzett munkája a szülők között és szakmai körökben is igen elismert.

Demeter Attiláné kiváló szakmai felkészültségű, elkötelezett gyógypedagógus, eredményes nevelő-oktató, munkáját generációk méltatják.

Gyógypedagógusi pályáját jelenlegi intézményében, a Miskolci Éltes Mátyás Óvoda, Általános Iskola és Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézményben kezdte 1995-ben. Enyhe értelmi fogyatékos gyermekeket nevelt-oktatott, később ezzel párhuzamosan utazó gyógypedagógusként tevékenykedett.

A 2015-ös ’16-os tanév gyökeres változást hozott életében, az utazó gyógypedagógusi hálózat intézményegységi vezetője lett és három évig koordinálta a hálózat munkáját.

2018-ban beadta pályázatát, majd elnyerte a miskolci Éltes Mátyás intézményvezetői pozícióját.

Pályája kezdete óta az intézményben dolgozott, munkáját hivatásának tekinti. Mindig figyelmet fordít szakmai fejlődésére, folyamatosan képzi magát: oligofrén pedagógia-pszichopedagógia szakos gyógypedagógiai tanár, szakvizsgázott egyéni bánásmód, differenciált tanulásszervezés szakterületen, 2021-ben mesterpedagógus minősítést szerzett.

Speciális szolgáltatások biztosításával, szakmai tevékenységük bővítésével igyekszik kialakítani az intézmény egyedi arculatát.

Fő célja, a hagyományokra támaszkodva, a hibákból tanulva, a partnerekkel együttműködve még barátságosabb légkörű iskola megteremtése, ahol jó gyereknek, felnőttnek és pedagógusnak lenni.

Galambos Lajosné a Bükkábrányi Napsugár Óvoda, Bölcsőde és Konyha főigazgatója, a Mezőkövesdi Kistérségben működő óvodavezetői munkaközösség vezetője, a pedagógiai-szakmai ellenőrzés és a pedagógusminősítés szakterület szakértője, mesterpedagógus.

Óvodapedagógusi pályája 1987-ben kezdődött, oklevelet rá egy évre szerzett a Comenius Tanítóképző Főiskola Óvodapedagógus szakán.

2011-ben szakvizsgázott tanügy-igazgatási szakértői szakon és egyéni bánásmód, differenciált tanulásszervezés szakterületen az Eszterházy Károly Főiskolán.

Kezdetben a borsodivánkai, majd a szentistváni, 2014-től a bükkábrányi óvodában neveli a gyermekeket, miközben óvodavezetői, intézményvezetői feladatokat is ellát.

2014-ben mesterpedagógus lett, ezt követően tanfelügyeleti szakértőként is részt vesz pedagógiai-szakmai ellenőrzésekben, pedagógusminősítésekben. Ettől az évtől vezetője a Mezőkövesdi Kistérség Óvodavezetői Munkaközösségének.

A mindennapi nevelőmunka mellett mentori tevékenységet végez: óvodapedagógus hallgatókat készít fel gyakorlati államvizsgára. Kiváló pedagógus, akinek a környező települések óvodai intézményeivel is kiváló a kapcsolata. Több éven keresztül az Oktatási Hivatal bázisintézményeként tervezte, szervezte és irányította az ezzel járó feladatokat, tevékenységeket. A kistérségi óvodák közül egyedüliként két jógyakorlat kidolgozása és megvalósítása is nevéhez fűződik. Az egyik jógyakorlatának köszönhetően az óvoda minősített referenciaintézményi és „Zöld Óvoda" címet kapott.

Juhász Katalin munka mellett végezte el az egri Eszterházy Károly Tanárképző Főiskola pedagógia szakot. 1995-ben a sályi Mozgásjavító Általános Iskolában helyezkedett el, ahol jelenleg is alkalmazásban van.

Hamar elhivatottá vált a gyógypedagógia iránt, ezért 2003-ban az ELTE Főiskoláján gyógypedagógus diplomát szerzett. Később az ELTE UNESCO Információtechnológiai Pedagógiai Központ felkérésére kutatási programba is részt vett.

A sajátos nevelési igényű tanulók számára szakmai előkészítő és -alapozó tantárgyhoz helyi tantervet és tanmenetet készített informatikai oktatásra, amit a Gyógypedagógiai Szemlében publikált.

A 2008-as 2009-es tanévben informatikai munkaközösség-vezető, és az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Karán gyakorlatvezető.

Gyermeke születése után, 2014-től csoportmunkában első számú koordinátorként vezeti a sályi intézmény enyhe értelmi fogyatékos tanulóinak speciális szakiskolai képzésén belül indított Számítógépes adatrögzítő résszakképesítés helyi tantervének elkészítését.

Nevéhez köthető a többi közt a középsúlyos, illetve a szakiskolai képzést teljesíteni nem tudó, enyhe értelmi fogyatékos, mozgáskorlátozott tanulók Készségfejlesztő Speciális Szakiskola Háztartástan-Életvitel kerettanterv kidolgozása.

2017-ben közoktatási vezetői diplomát szerzett a Miskolci Egyetemen. Ugyanebben az évben szakmai tevékenysége elismeréseként az Emberi Erőforrások Minisztériuma Elismerő oklevelet adományozott számára.

2019-től mesterpedagógus.

2022-től pedig igazgatója a Sályi Mozgásjavító Tagintézményének.

Kondorné Sztojka Ágnes tanítói diplomáját a Bessenyei György Tanárképző Főiskolán szerezte. Pályafutása során folyamatosan képezte magát és szakmai megújulásra törekedett.

2002-ben magiszter fokozatú pszichológia tanár diplomát szerzett, rá két évre közoktatási vezető szakvizsgát tett.

2013-ban pedagógiai értékelés és mérés okleveles tanár és mesterpedagógusként szakértői feladatokat is ellát.

Több akkreditált továbbképzést végzett tanfelügyeleti szakértő, pedagógiai szaktanácsadó és mérés-értékelő, közoktatásfejlesztő területen.

2001-től igazgatóhelyettes, 2007-től tagintézmény-vezető a kazincbarcikai Ádám Jenő Központi Általános Iskolában.

2008-tól pedig már az Aggteleki Általános Iskola, ’17-től a Kazincbarcikai Pollack Mihály Általános Iskola igazgatója.

Vezetői feladatait igényesen, pontosan, példamutatóan végzi. Mindig nyitott az új dolgok befogadására, fontosnak tartja az együttműködést. Szívén viseli a pedagógustársak szakmai megújulását, ösztönzi továbbképzésen, minősítésen való részvételüket.
Sokat tesz azért, hogy a tanításhoz és a szabadidő hasznos eltöltéséhez minél színesebb, változatosabb eszközök álljanak rendelkezésre. Nagy hangsúlyt fektet a mérési eredmények elemzésére és fejlesztési javaslatokat fogalmaz meg. Jó vezetőként mindig a megoldásra törekszik, hogy munkatársai nyugodt légkörben végezhessék munkájukat, és a diákok megértő, szerető, motiváló környezetben tanuljanak.

Koszta Péter az általános és középiskolát Putnokon végezte, majd a Miskolci Egyetem Bölcsészettudományi Karán történelem szakon szerzett diplomát.

Kiskora óta sportol, több sportágat kipróbált, végül a labdarúgást választotta. Egyetemi évei alatt a DVTK, a Szerencs és a Szikszó csapatának játékosa, majd a Borsod Volánhoz került. 2000-ben tért haza Putnokra focizni és tanítani, azóta a Serényi László Általános Iskolában dolgozik.

Szülei pedagógusok voltak, így a pedagógus pálya iránti elkötelezettségét és hivatásszeretetét tőlük kapta.

Mindig fontosnak tartotta a továbbképzést. Labdarúgó szakedzői és középiskolai testnevelő tanári diplomáját a Semmelweis Egyetem Testnevelési és Sporttudományi Karán szerezte meg.

Mivel a labdarúgóedzői munka is érdekelte, megszerezte az edzői UEFA „A” licencet.

Mind a tanári pályán, mind edzőként nagy hangsúlyt fektet a gyerekek felkészítésére. Az iskola tanulóival szép sikereket ért el.

Atlétikában és labdarúgásban több diákja országos döntőbe jutott, utóbbi sportágban komoly eredménye, hogy több labdarugó-játékosa a hazai első osztályban is játszott.

2019-ben a Serényi László Általános Iskola igazgatójává nevezték ki.

Fontos feladatának tartja az iskola egyéni arculatának kialakítását, a hagyományőrzést éppúgy, mint új, értékes programok, módszerek meghonosítását.

Az idei tanévben az iskolát összevonták a Gomba Levente Gimnáziummal, így már a gimnázium vezetése is feladatai közé tartozik. Igazgatói munkája során fontos az alulról és felülről jövő kezdeményezések harmonikus vezetési és oktatási-nevelési struktúrába illesztése, az iskola érdekei mentén.

Távolléte miatt, helyette a díjat Tamás Barnabás László, Putnok polgármestere vette át.

Nagy Beatrix a Miskolci Egyetem Tanítóképző Főiskolai Kar tanító szak, angol nyelv műveltségi területen, majd az Eszterházy Károly Főiskolán angoltanár és -pedagógiatanár diplomát szerzett.

Pályafutása a keceli általános iskolában kezdődött, majd tanított Besenyőtelken, Vattán és 2009-től Bükkábrányban, ahol jelenleg is felső és alsó tagozaton tanít angol nyelvet.

Szakmai fejlődésére mindig nagy hangsúlyt fektetett. A diplomák megszerzése után elvégezte azokat a tanfolyamokat, melyek hatékonyabb és minőségibb munkát tettek lehetővé számára.

Kiváló szakmai felkészültségű, elkötelezett pedagógus. Az új módszerek iránt lelkesedéssel és tudásvággyal érdeklődik, azokat mindennapi munkájában alkalmazza.

Jó kapcsolatot tart pedagógustársaival, együttműködik velük, szívesen patronálja a pályakezdő nevelőket. Munkaközösség-vezető, ahol észrevételeivel, lényeglátásával sokszor segíti a nevelőtestület munkáját.

A gyerekek szeretik, ragaszkodnak hozzá, türelemmel bánik velük. A diákönkormányzat patronáló pedagógusaként segítette a tanulók demokráciára, közéletre nevelését. Osztályfőnökként lelkiismeretes, odafigyel a rábízott gyermekek személyiségfejlesztésére, állandó kapcsolatot tart a szülőkkel. A tehetséggondozást szívügyének tekinti, tanítványai angol nyelvi versenyeken eredményesen szerepeltek.

Az iskolán kívül is aktív szervező, műsorokat állít össze és tanít be, valamint évek óta közreműködője a nyári táboroknak.

Papp Istvánné abaújszántói pedagógus, matematika-fizika szakos tanár, diplomáját a nyíregyházi Bessenyei György Tanárképző Főiskolán szerezte.

1982-től jelenlegi munkahelyén, a kesznyéteni Móra Ferenc Általános Iskolában dolgozik, 1986-tól igazgatóhelyettes.
Időközben kémia szakos tanári végzettséget szerzett.

1993-ban megpályázta a kesznyéteni intézmény igazgatói beosztását, melyet azóta folyamatosan ellát.

A Budapesti Műszaki Egyetemen közoktatásvezetői szakvizsgát tett, 2007-ben pedig a Debreceni Egyetem okleveles matematika tanári szakát is elvégezte, majd mesterpedagógus lett.

Szaktudását, módszertani kultúráját számos tanfolyamon, továbbképzésen fejlesztette. Tanári életútja során az önképzés és a másoktól való tanulás egyaránt jellemző rá.

A problémamegoldásra törekszik, a tanulókkal, a szülőkkel és kollégáival közvetlen, korrekt, jó viszonyt alakított ki. Az intézmény tárgyi feltételeinek javítása, a hátrányos helyzetű tanulók látókörének szélesítése, iskolai sikerességük javítása érdekében benyújtott és megvalósított pályázatokban projektmenedzserként, szakmai vezetőként, munkacsoport-vezetőként dolgozott.
1998 és 2019 között Kesznyéten Község Képviselő-testületének tagja. Pedagógusi-vezetői munkáját mindenkor felelősségtudat, etikus magatartás, nyitottság, felkészültség és hitelesség jellemzi.

Rózsa László nyugalmazott igazgató pedagógusi pályafutása példaértékű. Eltökéltsége, töretlen akarata, kitartása szerencsésen párosult nyugodt természetével.

A pedagógusi hivatás melletti elkötelezettsége már fiatalkorában kialakult, aki kiemelkedő tehetségű tanárai és nevelői nyomdokain kialakította saját arculatát, oktató-nevelő munkája középpontjába az objektivitást helyezve.

Tanítványai számára a száraz tananyagot is igyekezett izgalmas köntösbe burkolni. Hitt abban, hogy az érdeklődés felkeltése a hatékony pedagógia alapja. Támogatta és segítette a rá bízott gyermekeket a tanulásban, a felnőtté válásban és felnőtt életükben egyaránt. Kiemelkedő szakmai munkájának köszönhetően igazgatóhelyettesi, majd igazgatói megbízást kapott. Ez vezetett oda, hogy az ongai általános iskola legfényesebb korszakának alakítójává és irányítójává vált.

Az általa formált nevelőtestület szűkebb és tágabb környezetében is komoly elismerést vívott ki. Pedagógustársait is segítette és támogatta szakmai fejlődésükben. A folyamatos fejlesztés és bővülés eredményeként az iskola felvehette a Görgey Artúr nevet, ahol új intézményegységként alapfokú művészetoktatás is megkezdte működését. Nyugdíjas éveiben is hatékonyan segíti ötleteivel és tapasztalatával az intézményt.

Rózsa László közel félévszázados pedagógus életpályája igazolja, hogy lehet és érdemes fáradságot nem kímélően dolgozni egy igaz ügy érdekében.

Szajkó Cintia több mint 5 éve dolgozik a Monoki Kossuth Lajos Általános Iskolában. Eredetileg történelem és etika szakos, de évek óta egyéb tárgyakat is tanít. Jelenleg a Miskolci Egyetemen magyartanári mesterszakon és a Tokaj-Hegyalja Egyetem közoktatásvezetői képzésén tanul, a közeljövőben a neveléstudományi doktori iskolát is szeretné elkezdeni.

Az iskolában 100 százalékban hátrányos helyzetű diákok tanulnak, akiket Szajkó Cintia lelkesedésével, tudásával és gyerekekbe vetett hitével motivál. Olyan kapcsolatot sikerült kiépítenie a diákokkal, ami egyszerre szigorú és következetes. Ez a jó kapcsolat és a diákokba vetett hit az, ami szakmai tudásán túl eredményessé teszi munkáját.

A humán és művészeti területeken neki köszönhetően sokat erősödött az iskola. Az elmúlt 2-3 évben számos országos és megyei szavaló, történelem és ének-zenei versenyen vettek részt, ahol szép eredményeket értek el.
Az intézményre a tanulók szakiskolai továbbtanulása jellemző, a végzős osztályból, amelynek osztályfőnöke Cintia, 3 tanuló is gimnáziumban folytatja tanulmányait, 2 tanulója elnyerte a Nemzet Fiatal Tehetségei Ösztöndíjat.
Ő maga úgy fogalmaz, ha munkájáról kérdezik, hogy „hinni kell a gyermekekben, és ők csodákra képesek”.

Az eseményen megjelent Kovács Zsolt országgyűlési képviselő.

A képviselők a továbbiakban javaslatokat, tájékoztatókat és beszámolókat hallhattak a többi közt a vármegyei önkormányzat tavalyi költségvetésének teljesítéséről, a Terület- és Településfejlesztési Operatív Program és a Terület- és Településfejlesztési Operatív Program Plusz végrehajtásának vármegyei helyzetéről, illetve a program keretében megvalósuló vármegyei projektekről, az ÉSZAKERDŐ Erdőgazdasági Zrt.-nek a vármegye turizmusában betöltött szerepéről, vagy a Tisza-tó Térségi Fejlesztési Tanács tavalyi tevékenységéről.

További hírek

Olvasnivaló