Ugrás a tartalomra

Kérdések és válaszok az Y-híd-beruházásról 3. rész

minap.hu
Utoljára módosítva
2020. július 04. szombat 12:17
A járványhelyzet miatt nem volt lehetőség lakossági fórum megtartására a régóta várt, de már épülő Y-híddal kapcsolatban. A személyes fórum helyett online tájékoztatást biztosított a város és a kivitelezést végző HE-DO Kft. az építkezés miatti forgalmirend-változásokról és a munkálatok előrehaladtáról. A beruházással kapcsolatos kérdéseket, észrevételeket e-mailben fogadták a szakemberek, a válaszok harmadik részét a mostani lapszámunkban közöljük.

- Összeegyeztethetőnek tartják-e a tervezett projektet a környezetjogi alapelvekkel, különös tekintettel arra, hogy a szóban forgó terület zajterhelése jelenleg is meghaladja a határértéket?

- Az Y-híd kiviteli tervei az illetékes hatóságok által 2019-ben kiadott építési engedély és az azokhoz tartozó engedélyezési tervdokumentációk alapján készültek. Az engedélyezési tervben és az engedélyezési eljárás során a közútkezelők a tervben foglaltakra a hozzájárulásukat megadták. A kiviteli tervek csak az építési engedély és az engedélyezési tervdokumentációk alapján, azzal összhangban készülhetnek.

- Érez-e felelősséget és szándékot a jelenlegi városvezetés a probléma megoldásában?

- A városvezetés a projekt kapcsán a város életét meghatározó, befolyásoló probléma megoldásában elkötelezett.

- Ha igen, mennyiben módosultak az eredeti tervek a 3. sz. út nyomvonalát illetően?

- A hosszútávú közlekedési koncepció műszaki és pénzügyi kidolgozása bonyolult és többszereplős egyeztetések folyamata, amelynek részletes ismertetése túlmutat jelen lakossági fórum keretein.

- A Vörösmarty utcában áprilisban ismételt, 24 órás zajmérést végeztek. Ez a kijárási korlátozások időszakára esett, ami a csökkent járműforgalom miatt nem indikatív. Mire használják az eredményeket?

- A zajméréseket megismételjük releváns időszakban. A kivitelezés előtti alapállapot és az új forgalmi helyzet hatásainak összehasonlítására hivatott a mérés.

- A lakossági fórum anyagában a Vörösmarty utcán „zajárnyékoló fal” kiépítése szerepel. Pontosan mit terveznek, és mit várnak tőle, különös tekintettel a lakások felső szintjeire?

- A zajvédelmi megoldások az építési engedélyben és az engedélyezési tervdokumentációkban szereplő környezetvédelmi előírások szerint kerültek betervezésre.

- A „jelentős mértékű kedvezőtlen változás” a zaj mellett a légszennyezést is magában foglalja. Milyen módosításokat, intézkedéseket terveztek ennek kivédésére, különös tekintettel a szálló por határértékeire?

- A forgalomtechnikai koncepció távlati célja a 3. sz. főút belterületi forgalmának átvezetése. A tervezett intézkedés szerint a Vörösmarty utca bal oldalán közel 450 méter hosszban, valamint az út jobb (déli) oldalán mintegy 150 méter hosszban zajárnyékoló fal épül. A vasúthoz közel fekvő ingatlanok esetében jelenleg is és várhatóan a későbbiek során is a vasúti zajterhelés lesz a mértékadó. Mivel belterületi forgalomátterelésről van szó (tehát közvetlen módon nem növekszik a város gépjárműterhelése), így zaj és környezeti szempontból bizonyos területeken terheléscsökkenés várható. Az új útvonal pedig kezeli a zajterhelés növekedését. Egy gördülékenyebb, gyorsabb, korszerűbb közlekedési útvonal mindenképpen pozitív hatással van a légszennyezésre is.

- A Reményi Csomagolástechnika Kft. miskolci telephelyvezetőjeként érdeklődöm arról, hogy a Vörösmarty u. 89. szám előtti útszakaszt hogyan érinti a forgalmi rend változása? Az információra azért van szükségünk, hogy lássuk, meddig tudjuk itt folytatni a tevékenységünket, meddig tudunk tehergépjárműveket fogadni, kiszolgálni a vevőinket.

- A telephely működési feltételei előttünk teljes körűen nem ismertek, így feltételezzük, hogy - bizonyos zavaró tényezők mellett - a telephely továbbra is működhet. A kivitelezés során helyszíni egyeztetés alkalmával lehetőséget biztosítunk a megoldások egyeztetésére.

- Mikor várható a munkálatok kezdete?

- Várhatóan 2020 szeptemberében.

- Meddig lesz megközelíthető az ingatlanunk tehergépjárművekkel?

- Az eddigi behajtási lehetőségek – minimális zavaró tényezők mellett – a tervek szerint a kivitelezés ideje alatt is rendelkezésre fognak állni.

- Mikor várható a telephelyünk előtti támfal építése?

- Várhatóan 2021 első felében elkezdődhet az építés.

További hírek

Olvasnivaló