„A MÁV a mai formájában nem tud tovább működni. Ha a kormány elfogadja a javaslatot, akkor várhatóan ősztől egy holding formájában működik tovább a cég, amelynek egy szolgáltatási és egy pályaüzemeltetési része lesz” – idézi Kikina Artúr pályaműködtetési és beruházási vezérigazgató-helyettest a Telex. A fenti kijelentés egy szerdi szakmai konferencián hangzott el. Az új vezető részleteket nem közölt, annyit azonban elárult, hogy a tervezés és az egyeztetés már javában zajlik. A portál megkereste a MÁV sajtóosztályát is a témában. A válasz szerint a holdinggá alakítás igazából a MÁV-Volánbusz „cégcsoport integrációjának kiteljesítését jelenti” - takarjon ez bármit is.
A Telex rámutatott, a cégcsoport élére január 15-én érkező Kikinka Artúr Lázár János helyettes államtitkára, lényegében bizalmi embere, aki tíz nap munkahelyi ismerkedés után már be is jelentette a cég kettéosztását.
A portál szerint az átalakítással megnyílik az út a miniszter előtt, hogy a MÁV lényeges részeit kiszervezze egy (pályaüzemeltetési és beruházási) leányvállalatba. Így az anyacég, a MÁV Zrt. kiüresedhet, a minisztérium pedig megkerülheti döntéseivel a MÁV jól bebetonozott, erős fideszes politikai kapcsolatokkal bíró vezérigazgatóját, Pafféri Zoltánt.