Ugrás a tartalomra

Minden problémát iktatnak

Kujan István
Utoljára módosítva
2020. október 31. szombat 15:49
Pontosan nyomon követhető az ügymenet onnan, hogy egy választópolgár jelez egy problémát az önkormányzati képviselőnek, egészen odáig, hogy megtalálják a megoldást – január óta működnek úgynevezett koordinációs frakcióirodák a polgármesteri hivatalban.

Vegyünk egy példát: Bulgárföldön jelzi egy lakó a körzet képviselőjének, hogy elhanyagoltak a fák, veszélyeztetik a közlekedést. A képviselő az információt továbbítja az iroda munkatársainak, akik iktatják az ügyet, majd megkeresik az illetékes szerveket, hatóságokat. A megoldásig – esetünkben a gallyazásig – minden lépést felvezetnek egy táblázatba, amit a kabinetiroda is lát, így nincsenek párhuzamosságok, nem dolgoznak egyszerre többen egy ügyön. – Januárban nyitott az irodánk, ketten dolgozunk a tizenöt Velünk a Város képviselővel. Eddig bő 700-750 ügyet iktattunk már, úgy is, hogy több hónap kiesett a járvány miatt – mondja Szentiványi Ildikó és Csörsz Anett frakciókoordinátor. – Amint felmerül egy probléma, a képviselőink nevében kérem annak megoldását, a munka elvégzését. A válaszokat szintén vezetjük, ahogy a fogadóórákon felmerülő kérdéseket is. Emellett több mint hatvan lakossági és utcafórumon vettünk már részt január óta.

A frakciókat segítő irodákban nemcsak koordinációs munkát végeznek: egyfajta bázisai is az önkormányzati képviselőknek a polgármesteri hivatalban – teszi hozzá Seresné Horváth Zsuzsanna, a Fidesz-KDNP irodájának munkatársa. – Itt adott a technikai háttér, és megvan az összeköttetés a frakció és a hivatal között. A képviselők munkáját főleg az ügyek adminisztrálásában segítem. Mint tudjuk, ők nem főállásban végzik a munkájukat, viszont elég nagy feladatot ró rájuk egy-egy körzet ügyeinek képviselete.

A frakciókoordinátor hozzáteszi, az irodában arra is lehetőség van, hogy a politikusok személyesen, egymás között egyeztessenek. Illetve számos esetben fordult már elő, hogy a választópolgárok itt felkereshették őket.

Az irodák egyik legfontosabb haszna – ezt már Szopkó Tibor, a Velünk a Város önkormányzati képviselője mondja –, hogy a konkrét lakossági problémákat közigazgatásilag be tudjuk csatornázni a rendszerbe. – Ez korábban hiányzott. Amikor nyitott városházát és átláthatóságot ígértünk, akkor azt is mondtuk, hogy nem hatalmi szóval, hanem egyfajta szolgáltatószemlélettel viszünk ügyeket. Az irodák is ennek szellemében jöttek létre.

Körzetében parkolóhelyek kialakítására kérték már, de elhárítottak egy egészségügyi veszélyhelyzetet is az egyik aluljárónál. Ezekre gyorsan találtak megoldást. Az idei költségvetési helyzet miatt azonban több olyan ügy van – útfelújítások elsősorban –, amikre jelenleg nem áll rendelkezésre forrás. Milliárdokba kerülne például a belváros egyes részein – Kandia köz, Kazinczy és Déryné utca – a különböző burkolatok cseréje.

Bazin Levente (Velünk a Város) a nyomonkövethetőséget és a visszakereshetőséget emeli ki. – A munkánkat jelentősen megkönnyíti, minden jogi, közigazgatási előírást betartunk. A választópolgárokkal való kapcsolattartásra is alkalmas az iroda – sorolja. – A kialakított rendszer arra is alkalmas, hogy felmérjük, mi a leginkább jellemző probléma egy körzetben. Egy gyakoriságot is tudunk nézni, így elkészülhet egy teljes várost lefedő problématérkép.

Vissza tudunk jelezni minden esetben a választópolgároknak az ügy állásáról – teszi még hozzá Bartha György. – Nem csak akkor, ha megvan a megoldás, hiszen azt úgy is látni fogja. De arról is tudunk tájékoztatást adni, mi miért akadt el, jelenleg miért nem végezhető el egy munka. Összességében mondhatom, hogy a lakótelepeken a fák állapota kardinális probléma, ahogy a parkolási helyzet is.

További hírek

Olvasnivaló

Programok

Jelenleg nincsenek programok!