A miskolci idegenforgalom friss szele már most sokakat megcsapott
Turisztikai Szakmai Fórumot hirdetett a Miskolci Idegenforgalmi Marketing (MIDMAR) Nonprofit Kft. szerda délutánra a Szeleta Park Látogatóközpontban, így a megjelentek első kézből értesülhetett a miskolci turizmus teljes megújulásáról. A sajtóeseményen bemutatták az új miskolci turizmus-stratégiát, amelynek nyomán komoly átalakuláson mehet keresztül az itteni idegenforgalom. A rendezvényen még számos kérdésben merültek el, de gondosan körüljárták az együttműködésnek és a közösségépítésnek a turizmus megújításában betöltött szerepét is.
Miután a stratégiát a turisztikai szolgáltatókkal közösen tudják csak megvalósítani, ezért első pillanattól bevonják őket és számítanak rájuk – ez indokolta legfőképp a fórum életre hívását. A szervezők előzetesen meghirdetett célja volt ugyanis, hogy erősítse a párbeszédet a turisztikai szereplők és az önkormányzat között egy olyan együttműködési modellt alakítva ki mindezzel, mely hosszú távon is fenntartható fejlődést biztosít a miskolci turizmus számára.
Mint az Fekete-Angyal Enikőtől elhangzott: fontos, hogy az effajta közösségépítés révén a szolgáltatók új szemléletet hozzanak a termékfejlesztésbe, sőt, új digitális platformok és eszközök is készüljenek majd a helyi turisztikai ágazat támogatására. A MIDMAR NKft. ügyvezetője beszédében hangsúlyozta: hatalmas a várakozás a helyi turisztikai szereplők körében, és jól érezni az új idegenforgalmi szezon szelét – amit a rendezvényen megjelentek száma is visszaigazolni látszott szerinte.
A korábbról a Bükki Kör elnökeként ismert, ám január elsejétől a miskolci idegenforgalom megszervezését bonyolító önkormányzati cég élén álló szakember úgy vélekedett, adottságaiból kiindulva Miskolcnak a jelenleginél jóval látogatottabb településnek kellene lennie, éppen ezért szeretne kollégáival és az itteni ágazati partnerekkel egy új, általa élményalapúnak nevezett turisztikai időszakot nyitni a vármegyeszékhely életében.
A Szeleta Park Látogatóközpontban tartott rendezvényen ezt követően föltűnt Miskolc új turisztikai alakulata. A MIDMAR kommunikációs és marketing vezetője, Kassay Tamás mellett bemutatták a cég korábbi vezetőjét, Nagy Júlia fenntartható turisztikai szakértőt, aki immár a versenypiacról segíti a város idegenforgalmának előbbre jutását, továbbá Négyessi Annát, a Miskolci Kulturális Központ ügyvezetőjét.
De szót kapott a rendezvényen Martini Emil, a Miskolci Fürdők vezetője is, aki a tavaly leégett miskolctapolcai Barlangfürdő kapcsán megjegyezte, reméli, minél hamarabb visszakapja majd a város a komplexumot. Radnai Erika, a Miskolci Nemzeti Színház részéről leszögezte: kultúra nélkül nincs turizmus, éppen ezért működtek együtt folyamatosan az utóbbi években a MIDMAR-ral. Míg az állatkertet üzemeltető Miskolci Városgazdának az ügyvezetője, Csordás László a létesítmény vonzerejére és tartalékaira mutatott rá.
Mint megtudtuk, a Turisztikai Szakmai Fórumot a jövőben a folyamatos fejlődés és együttműködés érdekében rendszeressé kívánják tenni a szervezők.