Nemsoká igazán rákapcsol a miskolci idegenforgalom
A MIDMAR munkatársai ezúttal a – még a világjárvány kezdetén született – „Miskolc pont jó” szlogenről váltottak, miután azt látták, hogy egy-egy nyaralás vagy kirándulás során a vendégek olyan élményeket szeretnének szerezni, melyekkel akár fényképalbumukat is megtölthetik. Ezért hát a szakemberek olyan összeállított csomagokkal segítenek az utazóközönségnek, melyek egy vagy akár több napra szóló konkrét javaslatokkal szolgálnak: ezeken keresztül mutatják be, mit és milyen sorrendben érdemes felkeresni a borsodi megyeszékhelyen és annak környékén.
– Nagyon gyakran találkozhatunk azzal, hogy ha valakinek van is valamilyen benyomása Miskolcról, mert éppen ismer valamilyen attrakciót a városból, mégse tudja, hogy a délelőtti barlangfürdőzés után mit csináljon még aznap délután – mondta el a Miskolc Televízió Kilátó című műsorában a júniusban startoló akció indíttatásáról Orosz Eszter.
A MIDMAR ügyvezetője szerint Miskolc azért is különleges, mert az ideérkezők itt egymástól igencsak eltérő élményígérettel rendelkező turisztikai desztinációval is találkozhatnak. Éppen ezért, ha a turista legalább két napra érkezik, azt javasolják neki, hogy az első napon fürdőzze ki magát, ám másnap mindenképp látogasson el a belvárosba is, ahol a Herman Ottó Múzeum kiállításaiban is gyönyörködhet, vagy épp egy idegenvezetővel tett sétán a főutca látványosságai felett tűnődhet – míg a felsorakozó vendéglátóhelyek valamelyikébe be nem tér aztán.
A rövidesen elrajtoló kampány főként Budapestet, a szomszédos megyéket és a térség településeit célozza majd. Ezzel párhuzamosan www.hellomiskolc.hu oldal is megújul majd: a ráncfelvarrás nemcsak külsőségében, tartalmában is szembeötlő lesz – a fejlesztők szándéka szerint az információkat így még gördülékenyebben találhatják meg az érdeklődők. Továbbá kisfilmet is forgatnak a kampányhoz, mely komplett fotósorozattal és kreatív koncepcióval egészül ki.
A MIDMAR értékelése szerint az esztendő eddig ígéretesen alakul, jó a tendencia. – Folyamatos mozgás van a városban, a hosszú hétvégéken is megtelnek a szálláshelyek, nagy forgalmat bonyolít a Tourinform Iroda is – hangzott el a reménykeltő prognózis.
Eközben néhány hete a Magyar Turisztikai Ügynökség is nagyszabású belföldi kiadvánnyal lépett fel. Mindennek alapját a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ adatbázisa adta, amely 2020 óta gyűjti a statisztikai adatokat többek között azzal kapcsolatban, hogy a különböző városokban és megyékben élők számára mely hazai úti célok a legvonzóbbak.
Ebben a Bükk-térség csodáira is kitérnek, így a Palotaszálló, a Hámori-tó, a lillafüredi vízesés és kisvasút is helyet kapott – és természetesen a pár hónapja megnyílt Bükki Csillagda. A Répáshuta melletti attrakció kapcsán a MIDMAR ügyvezetője hangsúlyozta: főként a többnapos ajánlatoknál van jelentősége annak, hogy a Miskolc határain túli látnivalókra is ráirányítsák a figyelmet.
A Diósgyőri vár, a miskolctapolcai Csónakázó-tó és parkrendszer és az Avas-tető fejlesztése már javában zajlik, de nemsoká a kilátó felújításához is hozzálátnak. Ez ugyan kihívás – vélekedett Orosz Eszter –, de kiválóan rímel a „Miskolc változik” nevet viselő csomagajánlatra, melyben igyekszenek megmutatni az utazóknak, hogy éppen mit hoznak rendbe nálunk, s így miért lesz érdemes visszatérniük jövőre Miskolcra.
(Borítókép: Juhász Ákos 2021 júniusi felvétele)