Ugrás a tartalomra

Nyolc hónap után ismét összeült Miskolc város közgyűlése

minap.hu
Utoljára módosítva
2021. június 30. szerda 16:16
A pandémia miatti hosszú kihagyást követően szerdán ismét összeült a város közgyűlése. Ingatlangazdálkodás, civil szervezetek támogatása, rendőrségi és rendészeti beszámoló, Ifjúsági Tanács felállítása – csak néhány téma azok közül, amiket ma tárgyaltak a városatyák.

Július 1-jén ünnepeljük a köztisztviselők napját, ezért hozták csütörtökről szerdára előre a közgyűlést. A képviselők összesen 17 napirendi pontot tárgyaltak a nap folyamán.

fotó: Mocsári László

Négy képviselő nem vett részt az ülésen, de a közgyűlés így is határozatképes volt.

Az ülés elején a városatyák megemlékeztek – a város összes Covid-áldozata mellett – a közelmúltban elhunyt, jeles miskolci polgárokról. A felsorolást néma tiszteletadás követte.

Veres Pál köszönetet mondott mindenkinek, aki segítette a védekezést, majd beszámolt a pandémia időszakát jellemző nehézségekről, és azokról a fejlesztésekről, megállapodásokról, törekvésekről, amik az utóbbi időben történtek.

Bejelentette a 2021-es változásokat, köztük, hogy június közepén Mokrai Mihály kilépett az MSZP-ből, és megalakult a Velünk a Város frakciócsoporton belül a DK frakció, aminek Mokrai mellett Borkuti László és Hegedűs Andrea önkormányzati képviselő a tagja.

Szintén bejelentették, hogy a Jobbik frakciócsoportot Szarka Dénes vezeti mostantól – ez azért történt meg, mert Badány Lajos alpolgármester lett.

Ezután a sürgősségi indítványoknak a nyílt ülés napirendre tűzéséről szavaztak, ezeket rendre elfogadta a grémium. A zárt ülésre történő előterjesztés napirendre tűzését is egyhangúlag megszavazta a közgyűlés.


Javaslat a Miskolci Rendőrkapitányság 2020. évi munkájáról szóló beszámoló elfogadására

Bogyay Ferenc, a Miskolci Rendőrkapitányság vezetője ismertette a napirendi pontot. Hangsúlyozta a rendőrségi munka kiemelkedő mutatóit az elmúlt időszakra vonatkozólag Miskolcon, kitért arra is, hogy a rendőri állomány korábban nem ismert feladatokkal szembesült: új szabálysértési eljárások értelmezése, elbírálása, karantén ellenőrzése, szigorítások betartatása. Komoly parancsnoki feladatként hivatkozott az állomány megnyugtatására. A kapitányság nem veszített dolgozót a pandémia alatt, lélegeztető gépre nem került senki. Igyekeztek kellő empátiával fellépni: leginkább a korlátozásokkal nyíltan ellenszegülőkkel kapcsolatban alkalmaztak bírságot, feljelentést, egyébként figyelmeztetéssel szankcionálták a kisebb kihágásokat. Elmondta, a rendőrök nem keresnek jól, nem könnyű őket a pályán tartani. Ezért kérte a grémiumot, pártállástól függetlenül fogadják el a beszámolót, így jelezve bizalmukat az állomány felé.

A Rendészeti Bizottság vezetője, Szilágyi Szabolcs ismertette: a bizottság elfogadta a beszámolót. Ezután képviselőként (Velünk a Város) is felszólalt. Felhívta a figyelmet a regisztrált bűncselekmények mértékére, ami az elmúlt 11 év 2. legalacsonyabb statisztikája. Úgy fogalmazott, akkor lesz elégedett a rendőrség munkájával, ha minden városrész biztonságossá válik. A téma felelőseként Pintér Sándor belügyminisztert jelölte meg. Fő problémaként a kevés szociális juttatást, a kiégést és az alacsony fizetést nevezte meg. Végül megköszönte minden miskolci rendőr munkáját.

Pakusza Zoltán (Mi Hazánk) elmondta, Miskolc közbiztonsága hagy maga után kívánni valót. Szerinte egyre több városrészben nehéz fenntartani a rendet. Perecest hozta példaként: több olyan bűneset is történt, ami eddig nem volt jellemző. Arra kéri a rendőrséget, hogy intézkedjenek a körzet biztonságát illetően.

Kovács László (KDNP) felszólalásában szintén megfogalmazta aggályait: örvendetes, hogy bizonyos elemekben javulás mutatkozik a közbiztonságban, ugyanakkor a közterületeken elkövetett bűncselekmények száma – elsősorban ittas vezetés – növekedett. A kiemelten kezelt bűncselekmények számára is felhívta a figyelmet: ezek terén az előző években csökkenés mutatkozott, ám az utóbbi időszakban ez a statisztika növekedett (garázdaságok, testi sértések, lopások). Úgy véli, a belváros kiemelt részét illetően csökkent a rendőrségi ellenőrzések száma.

Deák-Bárdos Mihály (Fidesz) a sportrendezvények biztosításával kapcsolatban fogalmazott meg kérdést Bogyay Ferenc felé.

Simon Gábor (Velünk a Város) frakcióvezető arról beszélt felszólalásában, hogy a rendőrség tevékenységét és a közbiztonság kérdését el kell választani, mivel a rendőrség megkötött keretek között dolgozik. Osztja Kovács László aggodalmát az elmúlt 11 év vonatkozásában. Azt is hangsúlyozza, hogy a rendőr a bűnt üldözi, előre megakadályozni egy rablást, bűnesetet nagyon ritkán van lehetősége. Úgy véli, a miskolci rendőrök – a mutatók szerint – hatékonyan végzik a munkájukat. Jelezte, a frakció elfogadja a beszámolót.

Szécsényi Marianna (Fidesz) azt jelezte, az ő frakciójuk is elfogadja majd a beszámolót. Emellett hozott egy példát a Matintkertvárosból a sikeres rendőrségi nyomozói munkát illetően.

Bogyay Ferenc a felszólalásokra reagálva úgy fogalmazott, hogy Miskolcon kisebb a leszerelési kedv, mint országosan, a 600 főt meghaladó állományból eddig öten jelezték leszerelési szándékukat. Úgy véli, a közbiztonságot számos szociológiai tényező befolyásolja; észlelik a felsorolt problémákat és igyekeznek tenni ezek ellen. Elmondta, az ittas vezetők rontják a közterületeken elkövetett bűncselekmények statisztikáját, amivel igencsak megküzdenek a rendőrök. A lakosság hozzáállása a kérdéshez és az utakon mutatott magatartása – tapasztalataik szerint – igen fegyelmezetlen. Példaként hozta, hogy az utóbbi évben 950 illegálisan volán mögé ülő embert állítottak meg, ezek jó része ittasan vezetett. Elmondta, a kijárási korlátozás a garázdaságok terén csökkent, ám a szabályozások elmúltával megszaporodtak az ilyen esetek – ez főként a szórakozó negyedet érinti – attól függetlenül, hogy a belvárosban minden hétvégén civil ruhás portyát tartanak a rendőrök. Megerősítette: a továbbiakban is szeretne együttműködni a közbiztonság javítása terén az Önkormányzati Rendészettel.

Deák-Bárdos Mihály felvetésére reagált: az ultrák által megálmodott szurkolói pirotechnikai megoldásokat a jogszabályok nem teszik lehetővé. Ha azonban van olyan javaslat, ami megfelel a hatályos jogszabályoknak, akkor nem gördítenek akadályt ennek az útjába.


Javaslat a Miskolci Önkormányzati Rendészet 2020. évi munkájáról szóló beszámoló elfogadására

Vincze Csaba, a rendészet vezetője ismertette a testület elmúlt évben végzett munkájáról szóló beszámolót. Elmondta, hogy a pandémia alatt a rendészet munkatársai szociális feladatokat is elláttak a saját feladatkörük mellett. Igyekeztek mindent megtenni, hogy a rászorulóknak megfelelő segítséget nyújthassanak: gyógyszerkiváltás, bevásárlásban nyújtott segítség, a lakosság oltópontokra történő szállításában való segítségnyújtás.

Elmondta, a rendészek első sorban figyelmeztetéssel szankcionáltak a vírusidőszak alatt. Hangsúlyozta, a közterületeken nem lehet online munkát végezni, és olyan vírusvédelmi szabályokat hoztak, ami megakadályozza az utcán járőröző kollégák megfertőződését. Kijelentette, a nyitást követően a rendőrséggel szoros együttműködésben dolgoztak. Vincze Csaba szerint a belváros „buli negyedére” vonatkozóan tudnak eredményeket felmutatni az elmúlt hetekben, ezt az ottani vendéglátósok is elismerték, megköszönték. Bízik abban, hogy lépésről lépésre javítani tudják a közbiztonságot. Kérte a beszámoló elfogadását.

Pakusza Zoltán (Mi Hazánk) kifejezte: örül a lovas mezőőri szolgálat visszaállításának, a jelenlegi létszámot viszont kevesli. Szorgalmazza a létszám növelését, hogy a külterületeket és a kertvárosi részeket hatékonyabban tudják ellenőrizni.

Nagy Ákos (Fidesz) felszólalásában azt fogalmazta meg, hogy nem felfüggesztésről volt szó a lovas mezőőri szolgálat kapcsán, hanem megszüntették azt, majd revideálták a döntést. Korábbi vitákra emlékeztetett: úgy fogalmazott, a rendészet átalakításának szerinte a körzeti rendészeti rendszer megszűnése a legnagyobb hibája. Úgy véli, több az adóvevő, mint a rendész. Elvárja, hogy a vezetés lássa be a tévedését, és állítsa vissza a köreti rendészeti rendszert.

Szécsényi Marianna (Fidesz) kifejezte, szívügye a rendészet kérdése, amire a kertvárosi részekben is szükség van. Úgy véli, az átszervezés rossz irányú változásokat hozott: képviselői tapasztalatból hozott példát erre.

Kovács László (KDNP) felszólalásában kifejezte, a rendőrség önmagában nem képes a közbiztonság fenntartására. Példákat hozott a rendészet múltjából: ezek alapján nem ért egyet Szilágyi Szabolccsal. Úgy látja, nem a rendőrségre jellemző az elszivárgás, hanem az Önkormányzati Rendészettől, mivel nem tudták a rendészet számára biztosítani a megfelelő anyagi juttatásokat. A létszámban történt változásokra hozott adatokat, amelyekre hivatkozva kevesli a rendészeti állomány jelenlegi létszámát. Úgy véli, több, régen működő eleme hiányzik a rendészeti munkának – szintén kiemeli a körzeti rendészeti rendszer kérdését.

Deák-Bárdos Mihály (Fidesz) – a választókörzetében hallott hangokra hivatkozva – nem érzi, hogy javult volna a rendészet munkája: kevés a rendőr-rendész páros a külterületeken és az olyan fontos helyszíneken, mint a Vasgyár vagy az Újgyőri főtér környéke. Felhívja a figyelmet a fokozott jelenlét szükségességére. Úgy véli, hiába pozitív a beszámoló tartalma, a választói ezt nem érzékelik.

Bartha György (Velünk a Város) felszólalásában hangsúlyozza, az értékeléskor fontos figyelembe venni, hogy a városellenzéki képviselők által említett időszak egy részében még az Önkormányzati Rendészet előző igazgatójának munkája tükröződik. Saját tapasztalatokra hivatkozva úgy véli, a rendészet gyorsan reagál a különböző bejelentésekre.

Szilágyi Szabolcs (Velünk a Város) újbóli felszólalásában felhívta a figyelmet, hogy a rendészek korábbi feladatkörének feladatait általánossá tették. A körzeti rendészet átszabását a választókörzetek korábbi átrajzolásával indokolta, a jelenlegi – Alakszai Zoltán által meghatározott - körzeteket tarkának, bajosan ellenőrizhetőnek nevezte a sok utazás miatt.

Kovács László Bartha György felszólalására reagált, ismét felidézve az Önkormányzati Rendészet múltját. Hangsúlyozza, nem az igazgató személyét bírálja, hanem a rendészet működését meghatározó koncepciót véli hibásnak.

Hollósy András (KDNP) kérdezi: a beszámolóban említett kameracseréket mi indokolja, hol és miért van szükség új kamerákra? Elmondta, gyakran vádolták őket, hogy üres kasszával hagyták ott a rendészetet. Ehhez képest felhívja a figyelmet a beszámolóban szereplő, általa vélt visszásságokra. Arra kíváncsi, hol az utóbbi idők feltüntetett megtakarítása, és ehhez képest miért alacsony az állomány.

Szilágyi Szabolcs harmadszori felszólalásában folytatta az okok sorolását, amiért szükséges volt a körzeti rendészet rendszerének reformálására: most kevesebb körzet van, ezeken több járőr és gépkocsis rendész teljesít szolgálatot, ez hatékonyabb munkavégzést, gyorsabb reakciót biztosít szerinte.

Szarka Dénes (velünk a Város) felhívta Vincze Csaba figyelmét a Miskolci Ifjúsági Tanács munkájára, a közös munkavégzés lehetőségére. Véleménye szerint a szemetelés jelenti a körzetében az egyik legfontosabb problémát.

Vincze Csaba reagált a felvetésekre, kollégái nevében is köszöni az elhangzó elismeréseket, a kritikákra pedig tételesen válaszolt. A lovas mezőőri szolgálat bővítését anyagi forrásoktól tette függővé. Elmondta, hogy sok körzeti rendész szereptévesztésben volt: úgy gondolták, a képviselőtől kapják az utasítást, a rendészettől csak a fizetést. Ezt nem tartja működőképes felfogásnak. Úgy gondolja, a rendszer megérett a változásra, mivel főleg hétköznap délelőttökre korlátozódott a munkavégzés.

A közterületen történő járőrözést kilométerekben határozva fogalmazta meg, ez növekvő tendenciát mutat. Hangsúlyozza, heti 90-100 bejelentést kapnak, amire pusztán gyalogos járőrszolgálattal lehetetlen reagálni. A rendészeti létszámmal felvetett kérdésekre azt válaszolta, hogy tavasszal történt állománybővítés. Elmondta, a jelenlegi jogszabályok különböző feltételekhez kötik a közterület felügyelői munkavégzést. Egy olyan akkreditált képzőintézményt tud a tavalyi év vonatkozásában, ami ilyen munkát végzett. Megemlíti a korábban elmulasztott felvételeket is. A szakemberhiány az Önkormányzati Rendészetet is sújtja: amikor meghirdették a munkavégzést lehetőségét, több mint negyven munkavállaló jelentkezett, ebből öt volt alkalmas. Úgy fogalmazott, a mennyiség helyett a minőséget részesítik előnyben, de a jó, szakképzett munkaerő általánosságban kevesli a rendészeti fizetést, juttatásokat. Ezek miatt időbe telik, míg megtalálják az optimális, minden igényt kielégítő megoldásokat.

Az Újgyőri főtér közbiztonsági kérdéseit neuralgikus pontnak véli: vannak olyan esetek, amikkel – a törvény keretein belül – nem tudnak mit kezdeni, de folyamatosan szervezik a járőrözéseket a területre.

A térfigyelő kamera telepítése Vincze Csaba szerint komoly összegekbe kerül: negyven-ötven olyan kamerát említ, amit már felszereltek, de a megfelelő országos szervektől még nem kapott „zöld jelzést”. A közeljövőben több működő kamera lesz a belvárosban és az Avason is. Hangsúlyozza, a kamerák képét figyelni is kell.

Vincze Csaba kifejezte, örül a Miskolci Ifjúsági tanács létrejöttének. Elmondta, jelenleg 50 fiatal végez náluk heti váltásban gyakorlatot, reméli, jó részük bővíteni fogja a jövőben az állományt. Elmondta, az utóbbi időben fiatalodott az állomány. – Fejlesztenünk és szolgálnunk kell – fogalmazott –, ehhez kérte a hozzájárulásukat, a beszámoló elfogadását.


Javaslat Miskolc Megyei Jogú Város közigazgatási területén türelmi zóna kijelöléséről szóló önkormányzati rendelet megalkotására

Szabó András, a lakosságszolgálati főosztály osztályvezetője ismertette az előterjesztés tartalmát. Elmondta, a rendőrség igazolta a prostitúció jelenlétét, egyetértettek a türelmi zóna területének kijelölésében is. Miskolc egész területén tiltottá válik a prostitúció és annak igénybevétele a türelmi zónán kívül.

Badány Lajos alpolgármester (Velünk a Város) elmondta, a jelenlegi, 90-es években született törvény szerint az önkormányzat a prostitúciót nem tilthatja, csupán szabályozhatja. Hangsúlyozza, a választókörzetében (Tiszai, Selyemrét) elterjedt a prostitúció jelensége, amit a körzet fő problémájaként határoz meg, mert megbotránkoztatást vált ki a lakókból. Ismerteti, a törvény lehetőséget ad, hogy az önkormányzat türelmi zónát jelöljön ki: az ezen kívül történő üzletszerű kéjelgés tilossá nyilvánítható. A türelmi zóna elkülönített, lakóövezetektől távol álló rész. Kérik a rendőrséget a fokozott ellenőrzésre, intézkedések foganatosítására. Kéri, hogy a következő beszámolóban jelenjen meg egyfajta fokmérőként a tárgyban történő intézkedések statisztikája is.

Nagy Ákos (Fidesz) problémája az előterjesztéssel, hogy városképi problémaként tekint a prostitúcióra. Úgy véli, a türelmi zóna kijelölése önmagában nem szünteti meg a problémát. A türelmi zóna szerinte semmi mást nem csinál, mint egy adott helyre szorítja a prostitúciót, valamint felveti, hogy a fizetett szolgáltatást le is kell valahol bonyolítani, ami újabb problémákat okozhat majd. A prostitúció mögött álló további problémákra is felhívja a figyelmet.

Hollósy András (Fidesz) attól tart, hogy megnövekszik a területen gyülekezők száma. Reméli, nem a szexturizmustól várják Miskolc fellendülését.

Badány Lajos (Velünk a Város) szerint a törvény úgy fogalmaz, ha egy 50 ezer főt meghaladó lélekszámú városban elharapódzik a prostitúció, a városnak fel kell lépnie a jelenség ellen. Hangsúlyozza, a jelenlegi jogszabály (amit még az első Fidesz kormány hozott) legalizálja az üzletszerű kéjelgést, nem pedig Miskolc. Úgy véli, ez nem városképi, hanem társadalmi probléma, ami a választókörzetében súlyosan jelentkezik.

Nagy Ákos (Fidesz) újabb felszólalásában reagált az előzőekre: kételkedik abban, hogy ez a módszer lesz-e a megfelelő a prostitúció visszaszorítására.


Javaslat a 2021. évi ingatlangazdálkodási terv elfogadására, valamint a lakások bérletéről szóló önkormányzati rendelet megalkotására

Halmai Gyula, a Miskolc Holding gazdaságfejlesztési és ingatlangazdálkodási igazgatója ismertette a napirendi pont tartalmát. Az ingatlangazdálkodási stratégia kidolgozása mellett egy új lakásrendeletre is javaslatot tettek.

A vonatkozó négy bizottság tárgyalta és elfogadta a javaslatot.

Szopkó Tibor alpolgármester (Velünk a Város) szerint fontos, hogy modern, európai és fenntartható tervet dolgozzanak ki. Úgy véli, objektív, átlátható és igazságos szempontrendszert határoz meg a rendelet, amivel visszakerül az ingatlangazdálkodás a szakemberek kezébe. Elsődleges cél a fiatalok itthon tartása: a magasabb képzettségű fiatalokat előnyben részesítik majd a pályázatok elfogadásánál, de a többi fiatalról és a nyugdíjasokról sem feledkeznek meg. Úgy véli, az előterjesztés iskolapéldája annak, hogy a politikum és a szakma hogyan, mennyire hatékonyan tud együttműködni. Garantálja, hogy – amennyiben a grémium elfogadja – ennek a kezdeményezésnek a csodájára fognak járni. Politikától függetlennek, a köz javát szolgálónak titulálja az előterjesztést.

Fodor Zoltán (Velünk a Város) az utóbbi 15 év legnagyszerűbb városgazdálkodási előterjesztésének nevezi a mostanit. Elmondta, az utóbbi évben 156 lakást osztottak ki a rászoruló családoknak, fontosnak tartja, hogy a szociálisan rászorulók minél szélesebb köre számára tudjanak bérlakást szolgáltatni.

Soós Attila (Fidesz) úgy véli, szükség van a témában a reformokra, azonban lát néhány visszás pontot. Hiányolják a benyújtott anyagból a koncepciót: nem látják a városvezetés részéről azt az irányt, hogy miképp szeretnék kezelni a bérlakás állomány számából és állapotából fakadó hibákat, hogyan, milyen módon szeretnék a lakáspályázatokat elbírálni. Örül annak, hogy több százmillió forintot fordítanak a bérlakások felújítására, összességében azonban nem látják a lakásrendelet módosításában és az ingatlangazdálkodási tervben az áttörést. Az irányt emellett üdvözlik, ennek tükrében várják a következő előterjesztést.

Varga Andrea alpolgármester (Velünk a Város) felszólalásában elmondta, az ingatlanstratégia tervezésekor az egyik fontos kérdés volt, hogyan oldható meg, hogy azok kapják meg a támogatást, akiknek valóban szükségük van rá. Úgy véli, ilyen mértékű objektivitásra törekvő, szakmailag megfogalmazott szempontrendszerben más, hasonló mértékű bérlakásállománnyal rendelkező nagyvárosban nem lehet találkozni.

Felhívja a figyelmet a bontásra ítélt ingatlanok kérdésére is.

Deák-Bárdos Mihály (Fidesz) örömmel tapasztalta, hogy az ingatlangazdálkodási tervbe bekerült egy általa is javasolt épületbontás. Szeretné, ha a bontás minél hamarabb megtörténne. Úgy véli a Vasgyári kolónia vonatkozásában több épületet is be lehetne vonni a tervbe: úgy véli, jó lenne, ha minél több fiatalt lehetne oda is beköltöztetni. A képviselő a számozott utcákban tervezett bontásokról részletes ismertetést kért.

Halmai Gyula gazdaságfejlesztési és ingatlangazdálkodási igazgató az elmúlt évben beérkező lakáspályázatokban látja a stratégia sikerességét. Köszöni az észrevételeket.


Javaslat időskorúakkal foglalkozó civil szervezetek támogatásával kapcsolatos döntés meghozatalára

A vonatkozó bizottságok támogatták a javaslatot.

Simon Gábor (Velünk a Város) utalt a 2019-e s választások ígéretére, miszerint támogatnak minden olyan programot, amit a város közösségei igényelnek. Megnyugtat minden szépkorút: a Salkaházi program fedezete biztosított a költségvetésben. Biztatja a nyugdíjasklubokat, támogatásért nyújtsák be pályázati igényeiket.

Kovács László (KDNP) szerint majdnem mindenben egyetértenek az előterjesztésben megfogalmazottakkal. A támogatások mértékével kapcsolatban is érdeklődött.

Kozma István Jánosné (Fidesz) kevesellte a támogatás összegét, ami az előző önkormányzat idején magasabb volt.

Bajusz Gábor (Fidesz) csatlakozott Kozma István Jánosné véleményéhez.

Simon Gábor (Velünk a Város) emlékeztette képviselőtársait az elmúlt év kormányzati megvonásaira. A korrekció függvényében módosítják ezt az összeget a jövőben.

Kovács László (KDNP) fontosnak tartja, hogy folyamatos legyen a nyugdíjas klubok támogatása, hiszen a pandémia miatt ezeknek a közösségeknek is megszűntek az összejövetelei. Arra kéri a grémiumot, ne a nyugdíjasklubokon spóroljanak.


Javaslat a Közgyűlés 2021. év II. félévi munkatervének megállapítására

Bodnár Tibor osztályvezető ismertette röviden a napirendi pontot.

 A vonatkozó bizottságok támogatták az előterjesztést.

Nagy Ákos (Fidesz) örömmel vette a munkaterv kibővítését, de ragaszkodnak ahhoz, hogy a további beszámolókra tett javaslataikat is fogadják el.

Bodnár Tibor felhívja a figyelmet, hogy az említett szervezetek más fórumon beszámolnak tevékenységükről, így nem találták indokoltnak a duplikálást.

Nagy Ákos (Fidesz) – a vita lezárása után – még elmondta, továbbra is szükségesnek tartja a beszámolókat az átláthatóság jegyében.

A közgyűlés egy rövid ebédszünet után 13:45-kor folytatódott.


Javaslat ingatlanhasználat biztosítására a Magyar Máltai Szeretetszolgálat Egyesület részére

Lyukóban szeretnének a javaslat mentén műfüves pályát létesíteni az ottani lakók számára.

Vita nem volt a napirendi pont felett.


Javaslat Miskolc Megyei Jogú Város Településszerkezeti Tervének és Építési Szabályzatának módosítására

Szunyogh László főépítész ismertette az indítványt.

A vonatkozó bizottság elfogadta az indítványt.

Soós Attila (Fidesz) tanulmányozva az indítványban leírt beruházókról érdeklődött.

Veres Pál azt válaszolta, hogy egy külföldi befektető jelezte befektetési szándékát kis mennyiségű, magas minőségű acélgyártásra. A Déli Ipari Park vonatkozásában egy nagy befektetővel történő tárgyalás utolsó fázisába érkeztek: geológiai jellegű problémát kell orvosolnia. Ez utóbbi nagy, 120 millió euró környéki beruházás. Jelezte, konkrét cégneveket egyelőre nem mondhat.


Javaslat a Bűnmegelőzési Stratégiában foglalt feladatok 2019-2020. évi teljesítéséről szóló beszámoló és Miskolc Megyei Jogú Város Önkormányzata Bűnmegelőzési Stratégiájának (2021-2026.) elfogadására

Szilágyi Szabolcs (Velünk a Város) úgy fogalmazott az indítvány kapcsán, hogy a célirányos bűnmegelőzés felmérése során szükséges a célcsoport megállapítása. A stratégia szerinte meghatároz több olyan területet is, ami javíthatna a közbiztonságon. Hiánypótlónak véli az előterjesztett stratégiát.

Pakusza Zoltán (Mi HazánK) szerint vannak a stratégiában jó elemek, mint a komplex együttműködés, de úgy véli, az elmélet csak annyit ér, amennyit meg tudnak belőle valósítani. A szabályozás és a szabályok betartása szerinte a gyakorlatban két különböző kérdés: fontos, hogyan fogják ezt a kérdést a felelős szervek kezelni.

Varga Andrea alpolgármester (Velünk a Város) két kérdéskört emelt ki a stratégia kapcsán: a kábítószerekkel történő visszaélést Miskolcon és az áldozattá válás megelőzésének témáját. Idézi a Kábítószerügyi Egyeztető Fórum (KEF) elmúlt héten megvalósult prevenciós rendezvénysorozatát. A kapcsolati erőszak áldozatainak támogatását szakmai és társadalmi szervezetekkel közösen elkezdték kidolgozni: ősszel, a tervek szerint ez is a közgyűlés elé kerül.

Deák-Bárdos Mihály arról beszélt, hogy a stratégia taglalja a szabadidő tevékeny eltöltését. Problémásnak véli, hogy fizetőssé teszik Miskolc egyik legnagyobb műfüves focipályáját. Az, hogy a fiataloktól megvonják az ingyenes sportolás lehetőséget, rossz irányba mozdíthatja őket.

Nagy Ákos úgy véli, nem beszélhetünk hiánypótlásról, mert szerinte az előző stratégia is kiválóan működött, a prioritások és stratégiai területek terén semmi újítást nem tartalmaz a mostani indítvány.

Szilágyi Szabolcs a figyelmes olvasásra kéri Nagy Ákost, úgy véli, az említett hiányosságok szerepelnek a bűnmegelőzési stratégiában. Arról beszél, hogy a szakértők véleménye szerint nem volt ilyen jól összerakott stratégia.


Javaslat a Miskolci Ifjúsági Tanács megalakítására

Szarka Dénes (Velünk a Város) szerint a népesség csökkenése aggasztó méretű. Fontosnak véli a fiatalok helyben tartását célzó koncepciók születését. Úgy véli, ezen a téren az utóbbi években más megyei jogú városok meghaladták Miskolcot. Bár a pandémia megakasztotta a munkát, beszámolt arról, hogy a stratégia elkészült, ennek az első lépése a Miskolci Ifjúsági Tanács megalakítása. Mindezek mellett várják az építő javaslatokat.


Javaslat ingatlan tulajdonjogának a Miskolc Tetemvári Református Egyházközség részére történő átadására

Az említett ingatlanokat mintegy 34 millió forint mértékben bocsájtja az egyházközösség rendelkezésére.

Bajusz Gábor (Fidesz) azt kérdezte, hogy történt-e értékbecslés, mi alapján állapították meg az említett összeget.

A szakreferens válasza szerint az önkormányzat által nyilvántartott érték a 34 millió forint. Az egyházközség ennek sokszorosát hajtotta eddig végbe a területen, ami az ő tulajdonukat képzi, így azt nem vehették figyelembe az ár meghatározásakor.


Javaslat az egészségügyi alapellátási körzetek meghatározásáról szóló 30/2016. (XI.11.) önkormányzati rendelet módosítására

A vonatkozó bizottság támogatja az indítványt.

Kovács László (KDNP) szerint fontos az alapellátás átalakulása, ezért érdeklődött az egyeztetés folyamatairól.

Varga Andrea (Velünk a Város) a rendelők felmérése hamarosan befejeződik, onnantól kezdve lehetőség nyílik, hogy a MEFI lássa el a működtetési feladatokat.


Javaslat a közterületek használatáról szóló 29/2011. (X.21.) önkormányzati rendelet és a közösségi együttélés alapvető szabályairól és ezek megszegésének jogkövetkezményeiről szóló 35/2013. (X.1.) önkormányzati rendelet módosítására


Javaslat a Miskolci Közintézmény-működtető Központ alapító okiratának módosítására és kapcsolódó döntés meghozatalára

A témában nem történt vita


Javaslat a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Rendőr-főkapitányság részére történő gépjármű térítésmentes tulajdonba adása tárgyában

Szilágyi Szabolcs (Velünk a Város) hangoztatta, a városvezetés kiemelten kezeli a város közbiztonságának kérdését. Támogatják a rendvédelmi szervek munkáját. Ahhoz, hogy a külterületeken is el tudják látni a rendészek a feladatukat, szükség volt egy terepjáró képességekkel bíró autóra.


Javaslat a Közgyűlés állandó bizottságaival kapcsolatos döntés meghozatalára, valamint tanácsnok megválasztására.

A zárt ülés megkezdődik.


A zárt ülést követő szünet után a nyílt ülés napirendi pontjairól szavaztak.

Javaslat Miskolc Megyei Jogú Város közigazgatási területén türelmi zóna kijelöléséről szóló önkormányzati rendelet megalkotására: 15 igen, 8 nem, 0 tartózkodás mellett elfogadta az indítványt.

A 2021. évi ingatlangazdálkodási tervet elfogadta a grémium, azonban lakások bérletéről szóló önkormányzati rendelet megalkotását elutasította.


Javaslat időskorúakkal foglalkozó civil szervezetek támogatásával kapcsolatos döntés meghozatalára: 23 igen 0 nem 0 tartózkodás mellett elfogadta a javaslatot.


Javaslat a Közgyűlés 2021. év II. félévi munkatervének megállapítására: 14 igen 0 nem, 9 tartózkodás mellett elfogadta a javaslatot.


Javaslat a Közgyűlés 2021. év II. félévi munkatervének megállapítására: 22 igen, 1 nem, 0 tartózkodás mellett elfogadta a javaslatot.


Javaslat a Miskolci Önkormányzati Rendészet 2020. évi munkájáról szóló beszámoló elfogadására: 14 igen, 9 nem, 0 tartózkodás mellett elfogadta a javaslatot.


Javaslat ingatlanhasználat biztosítására a Magyar Máltai Szeretetszolgálat Egyesület részére: 23 igen


Javaslat Miskolc Megyei Jogú Város Településszerkezeti Tervének és Építési Szabályzatának módosítására: 14 igen, 0 nem, 9 tartózkodás mellett elutasította a rendeletet.


Javaslat a Bűnmegelőzési Stratégiában foglalt feladatok 2019-2020. évi teljesítéséről szóló beszámoló elfogadása: 22 igen, 1 nem


Miskolc Megyei Jogú Város Önkormányzata Bűnmegelőzési Stratégiájának (2021-2026.) elfogadása: 23 igen 0 nem 0 tartózkodás


Javaslat a Miskolci Ifjúsági Tanács megalakítására: 15 igen 0 nem 8 tartózkodás.


Javaslat ingatlan tulajdonjogának a Miskolc Tetemvári Református Egyházközség részére történő átadására: 15 igen 0 nem 8 tartózkodás


Javaslat a 2021. évi ingatlangazdálkodási terv elfogadására, valamint a lakások bérletéről szóló önkormányzati rendelet megalkotására: a javaslatot nem fogadták el


Javaslat az egészségügyi alapellátási körzetek meghatározásáról szóló 30/2016. (XI.11.) önkormányzati rendelet módosítására: 22 igen, 0 nem, 1 tartózkodás mellett megalkotta a rendeletmódosítást.


Javaslat a közterületek használatáról szóló 29/2011. (X.21.) önkormányzati rendelet: 23 igen 0 nem 0 tartózkodás mellett megalkotta a rendeletet.


A közösségi együttélés alapvető szabályairól és ezek megszegésének jogkövetkezményeiről szóló 35/2013. (X.1.) önkormányzati rendelet módosításáról: 23 igen, 0 nem, 0 tartózkodás mellett megalkotta a rendeletet.


Javaslat a Miskolci Közintézmény-működtető Központ alapító okiratának módosítására: 15 igen, 8 nem, 0 tartózkodás mellett elfogadták a javaslatot.

Az ehhez kapcsolódó döntés meghozatalát: 15 igen, 8 nem, 0 tartózkodás mellett elfogadták a javaslatot.


Javaslat a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Rendőr-főkapitányság részére történő gépjármű térítésmentes tulajdonba adása tárgyában: 23 igen, 0 nem, 0 tartózkodás mellett elfogadta az indítványt.


Javaslat a Közgyűlés állandó bizottságaival kapcsolatos döntés meghozatalára: 15 igen, 0 nem, 8 tartózkodás mellett elfogadta a javaslatot.

A tanácsnok megválasztására 14 igen 1 nem 8 tartózkodás mellett elfogadta a javaslatot.


Napirendi pontok:

Javaslat Miskolc Megyei Jogú Város közigazgatási területén türelmi zóna kijelöléséről szóló önkormányzati rendelet megalkotására

Javaslat a 2021. évi ingatlangazdálkodási terv elfogadására, valamint a lakások bérletéről szóló önkormányzati rendelet megalkotására

Javaslat időskorúakkal foglalkozó civil szervezetek támogatásával kapcsolatos döntés meghozatalára

Javaslat a Közgyűlés 2021. év II. félévi munkatervének megállapítására

Javaslat a Miskolci Rendőrkapitányság 2020. évi munkájáról szóló beszámoló elfogadására

Javaslat a Miskolci Önkormányzati Rendészet 2020. évi munkájáról szóló beszámoló elfogadására


Zárt ülés:

Javaslat fellebbezés elbírálására egyedi szociális hatósági ügyben


Sürgősségi napirendi pontok:

Javaslat ingatlanhasználat biztosítására a Magyar Máltai Szeretetszolgálat Egyesület részére

Javaslat Miskolc Megyei Jogú Város Településszerkezeti Tervének és Építési Szabályzatának módosítására

Javaslat a Bűnmegelőzési Stratégiában foglalt feladatok 2019-2020. évi teljesítéséről szóló beszámoló és Miskolc Megyei Jogú Város Önkormányzata Bűnmegelőzési Stratégiájának (2021-2026.) elfogadására

Javaslat a Miskolci Ifjúsági Tanács megalakítására

Javaslat ingatlan tulajdonjogának a Miskolc Tetemvári Református Egyházközség részére történő átadására

Javaslat az egészségügyi alapellátási körzetek meghatározásáról szóló 30/2016. (XI.11.) önkormányzati rendelet módosítására

Javaslat a közterületek használatáról szóló 29/2011. (X.21.) önkormányzati rendelet és a közösségi együttélés alapvető szabályairól és ezek megszegésének jogkövetkezményeiről szóló 35/2013. (X.1.) önkormányzati rendelet módosítására

Javaslat a Miskolci Közintézmény-működtető Központ alapító okiratának módosítására és kapcsolódó döntés meghozatalára

Javaslat a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Rendőr-főkapitányság részére történő gépjármű térítésmentes tulajdonba adása tárgyában

Javaslat a Közgyűlés állandó bizottságaival kapcsolatos döntés meghozatalára, valamint tanácsnok megválasztására.

További hírek

Olvasnivaló

Programok

Jelenleg nincsenek programok!