Ugrás a tartalomra

Sebesség- és forgalomkorlátozásra kell számítani az M3-ason és az M30-ason

Kujan István
Utoljára módosítva
2025. március 17. hétfő 14:18
A többivel megegyező műszaki szintre hozzák az M3-ast és az M30-ast.
Illusztráció: Minap-archív fotó: Mocsári László

Március 17-étől folytatódik a szintrehozás – tájékoztatta lapunkat a munkát végző Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (MKIF). A tervek szerint idén az M3-ason, az M7-esen, az M1-esen és az M35-ösön lesz a legtöbb munka, ezen kívül hét másik gyorsforgalmi úton is dolgoznak majd – köztük a miskolciak számára fontos M30-ason is.

Az MKIF a saját weboldalán egy új, átláthatóbb, kereshető felületet alakított ki, ahol részletesen tájékoztatnak a felújítások helyszíneiről – mi is innen gyűjtöttük ki a miskolciak számára fontos információkat. Íme, mutatjuk tehát, hol és mikor lehet számítani lezárásokra és terelésekre az M3-as autópályán:

•    13 – 21 km, mindkét oldal: március 17., hétfő – a befejezés várható időpontja: május 30., péntek
•    77 – 79 km, a főváros felé: március 17., hétfő – a befejezés várható időpontja: március 21., péntek
•    89 – 91 km, az országhatár felé: március 17., hétfő – a befejezés várható időpontja: március 21., péntek
•    89 – 91 km, a főváros felé: március 17., hétfő – a befejezés várható időpontja: március 21., péntek
•    114 – 120 km, mindkét oldal: március 17., hétfő – a befejezés várható időpontja: április 18., péntek
•    150 – 150 km, a főváros felé: március 17., hétfő – a befejezés várható időpontja: március 19., szerda
•    178 – 185 km, mindkét oldal: március 17., hétfő – a befejezés várható időpontja: április 17., csütörtök
•    206 – 212 km, mindkét oldal: március 17., hétfő ؘ– a befejezés várható időpontja: április 9., szerda
•    Kálmánházi pihenőhely, a főváros felé: március 17., hétfő – a befejezés várható időpontja:. május 7., szerda
•    246 – 258 km, mindkét oldal: március 17., hétfő – a befejezés várható időpontja: április 13., vasárnap

És mutatjuk azt is, hogy az M30-ason mi és mikor történik:

•    Nyékládháza – Tiszaújváros csomópont, az országhatár felé vezető oldal: március 17., hétfő – a befejezés várható időpontja: április 1., kedd
•    Nyékládháza – Tiszaújváros csomópont, az M3-as autópálya felé vezető oldal: március 19., szerda – a befejezés várható időpontja: április 3., csütörtök
•    22-23 km, az M3-as autópálya felé vezető oldal: március 17., hétfő – a befejezés várható időpontja: március 24., hétfő

Az MKIF részéről hozzátették: bár a szintrehozó felújítási munkák idén augusztus 31-éig befejeződnek, a pályák további karbantartása, burkolatcseréje nem áll meg.

Mint írták, az elmúlt két évben 8,7 millió négyzetméternyi új aszfaltot terítettek le az általuk fenntartott pályákon, ahol erre szükség volt, ott a felső kopóréteg alatt a kötő- és az alapréteget is cserélték. Megújult 237 híd és felüljáró, többek között a Kőröshegyi völgyhíd is, valamint összesen 40 pihenőhelyet újítottak fel.

A Magyar Állammal kötött szerződés értelmében a 2022 szeptemberében üzemeltetésre, fenntartásra, felújításra átvett 1237 kilométer gyorsforgalmi úthálózatból mintegy 540 kilométert kell a többivel megegyező műszaki szintre hozni három év alatt, idén augusztus 31-éig.

Magyarország történelmének legnagyobb gyorsforgalmi útfelújítása a március 15-ei, ünnepi hétvégét követően, idén is folytatódik tehát, a tervek szerint további 3,2 millió négyzetméteren kapnak új burkolatot az MKIF Zrt. által üzemeltetett gyorsforgalmi utak. Ez a főpálya 16 százalékát jelenti. Emellett felújítanak 40 hidat, és 30 pihenőhelyet is.

 

További hírek

Olvasnivaló

 

Programok

Jelenleg nincsenek programok!