Ugrás a tartalomra

SPAR-vezér: A vásárlók a magas árak miatt a kasszásokkal veszekednek

Forbes.hu / 24.hu
Utoljára módosítva
2022. november 01. kedd 10:47
Interjút adott a Forbes-nak Heiszler Gabriella, a SPAR vezetője. A beszélgetésből kiderül: elindult a fogyasztás csökkenése, már nyáron látták, hogy a vásárlók kevesebb terméket vesznek, de az infláció a bevételeket még korrigálja.

Heiszler Gabriella, a hazai SPAR első embere, a Forbes által üzleti kategóriában 8. legbefolyásosabbnak választott nő miniszteri szintig tudja kommunikálni a vállalat problémáit, de csekély hatása van a kormányra annak, mit mond a szektor. A Forbes interjújában szó esik a luxusszámba menő csokimikulásokról, az ideges vásárlókról és arról, miért szállt el a trappista ára.

A beszélgetésből sok más dolog is kiderül, egyebek mellett az, hogy:

  • 99 százalékban a SPAR-ban vásárol, szerinte „ez így helyes”, de vasárnap délutánként tesz pár kört a konkurenciánál is.
  • Ismeri a saját statisztikáikat, de mégis „Te jó ég!” az első gondolata, amikor vásárláskor látja a számlát.
  • Emiatt elkezdett „lefelé vásárolni”, több saját márkás terméket vesz.
  • Azt tapasztalja, sokan az olcsóbb szénhidrátok felé fordulnak. "Hiába drágább a tészta, még mindig olcsóbb egy családot tésztával jóllakatni, mint hússal vagy zöldséggel. A pékáruk forgalmában is látjuk a változást, a kenyér kelendőbb lett: olcsóbb egy kiló kenyér, mint egy kilónyi kifli vagy egyéb pékáru" - nyilatkozta Heiszler Gabriella.
  • A nyár elején kezdték el érezni, hogy csökken a forgalom volumene.
  • Szerinte a január lesz kritikus, mert akkor tetőzik az infláció és megérkeznek a komoly rezsiszámlák.
  • Az árstopos termékek közül a csirkemellből és a cukorból vannak mennyiségi problémáik.
  • Ha elmennek panaszkodni a kormányhoz, miniszteri szinten hallgatják meg őket. Viszont csekély hatása van annak, amit az ágazati szereplők mondanak.
  • A kormányzati válasz az érveikre az, hogy nekik a választó a fontos, aki olcsón akarja venni a csirkemellet. És a választó úgysem érti, hogy a hatósági árat megfizeti máshol.
  • Szerinte azért drágul a trappista, mert a 2,8 százalékos tejen van árstop, a 1,5 százalékoson nincs, emiatt a forgalom a 2,8 százalékos tej felé terelődik, tehát több tejzsírt vonnak ki a gyártók a piacról, a folyótejbe adják el a tejzsírt a trappista helyett, ami a kínálaton át drágítja a sajtokat.
  • 500-600 munkavállaló hiányzik tőlük, főleg fizikai dolgozók és leginkább Budapest, illetve Sopron környékéről.
  • Egy kezén meg tudja számolni, hány ukrajnai magyart vettek fel, ugyanis ők nem akarnak itt maradni, mennek tovább nyugatra. Ukrán menekülteket pedig a nyelvi akadályok miatt nem alkalmaznak.
  • Ha a magyar beszállító 10 centtel drágábban tudja eladni a tojást Ausztriában, mert a forintárfolyam elszállt, akkor nem fogja csak azért nekik adni, mert ők magyarok.
  • Télen 18 fok lesz az üzletekben a 21 fok helyett.
  • A kasszások, árufeltöltők sokat panaszkodnak, hogy a vásárlók idegesek és nekik esnek az elszálló árak miatt.

A Forbes teljes interjúja ITT olvasható.

(via 24.hu)

További hírek

Olvasnivaló