Ugrás a tartalomra

Születésnap palacsintába csavarva

minap.hu
Utoljára módosítva
2021. október 27. szerda 18:01
Lehet óriás, amerikai, sós és édes egyaránt: mi az? Nem, a cukorszirupba mártott, izzadt Hulk nem jó megoldás. Sőt, a legtávolabbi a helyes választól, ami a palacsinta.

Ennek az ételnek volt a napja szerdán Miskolcon, hiszen fennállásának 15. esztendejét ünnepelte a Creppy Palacsintaház Étterem.

Ellátogattunk a Creppy Center rendezvényközpontba, megnéztük a Creppy palacsinta-evő rekordereinek dicsőség falát és azokat a hazai és nemzetközi kitüntetéseket, melyeket az étterem kapott az elmúlt évek során.

- 15 évvel ezelőtt, bár voltak a városban kiváló éttermek, nem akadt olyan hely, ami egy egységes koncepció köré épült volna – mesélt a kezdetekről Oszlánczi Réka, a Creppy brand megálmodója. - Amikor azon gondolkodtunk, mire alapozzuk a vállalkozásunkat, eszünkbe jutott a palacsinta: egy olyan hazai étel, amit mindenki ismer, és nagyon sokan szeretnek.

Az első időszakban egyfajta gasztromissziós szerepet is ellátott a Creppy.

- Sokakat számára be kellett bizonyítanunk, hogy a sós palacsinták jól állnak akár egy pörköltnek, vagy egy szaftos, fűszeres ragunak is, és nem csupán édes krémekkel fogyaszthatóak.

A feladatot végül sikeresen végrehajtották. Az évről évre egyre ismertebb magyar márka törzsvendégei tavaly több mint 48.370 palacsintát fogyasztottak el, amelynek kétharmadát a sós palacsinták tették ki.

- Arra a kérdésre, hogy melyik a kedvenc Creppy fogásuk, a válaszadók több mint fele, a sós ízvilágú Rakaván palacsintánkra szavazott”- mondta Oszlánczi Réka.

Az elmúlt 15 évben a palacsintás alapokon indított vendéglátó vállalkozás a régió meghatározó piaci szereplőjévé nőtte ki magát. Ennek egyik kulcsát a jól felépített franchise jelenti, míg a születésnapi sajtóeseményen rövid előadást tartó Reimann Zoltán, helytörténeti kutató szavai jól tükrözik a siker másik összetevőjét:

Oszlánczi Réka, a Creppy PalacsintaHáz alapító-tulajdonosa, az egyik legtehetségesebb fiatal vállalkozó az országban, aki rendkívül sokat dolgozik a vállalkozásáért. Magabiztos, profi üzletasszony, sugárzik belőle a tenni akarás és a város szeretete. Csak az elmúlt években többek között a Weidlich Pál Kereskedelmi és Vendéglátó Nívódíjjal, a Miskolc és Térsége Turisztikai Egyesület emlékplakettjével, és a Miskolc Város Turizmusáért járó díjjal is jutalmazott üzletvezető megmutatta, hogy az egyik legjobb a szakmájában” – mondta Reimann Zoltán.

A digitalizáció bevezetése a vállalkozás életében komoly döntés volt, ami azóta is nagyban segíti a munkavégzést, minden területen. A szakmai szoftverpark, hardver háttér, kommunikációs és oktató csatornák digitalizálása hatékonyabbá teszi a Creppy csapatának mindennapi feladatait.

Mindemellett az étterem pincérei is külön oktatáson esnek át.

- Első körben részletes étlapismeretet várunk el a dolgozóinktól, erre körülbelül két hetük van. Nem csak az összes ételünket kell betéve tudniuk de azok alapanyagait is, valamint a különböző palacsintatészták ízesítéseit is. Mindez egyrészt azért fontos, hogy tudjanak szájízüknek való ételt ajánlani a vendégeknek, másrészről gyakran érkeznek hozzánk olyanok, akik valamilyen intoleranciában szenvednek. Ők a pincéreinktől érdeklődhetnek, hogy a kiválasztott palacsinta tartalmaz-e olyan összetevőt, amire érzékenyek – fogalmazott Oszlánczi Réka, aki elmondta, ilyenkor a Vitalitás Étlapról ajánlanak fogásokat.

A születésnapi eseményen leleplezték a legújabb Crappy terméket, a ház különleges szörpét is.

- Felkértem egy szörptervezéssel foglalkozó hölgyet, hogy találjon ki egy olyan ízt, ami mind ízében, mind színvilágában tökéletesen harmonizál az étteremmel. Végül egy olyan lendületes, fiatalos termék készült, aminek az alapja a málnaszörp, amit narancsvirággal turbóztak fel. Így született ez az ízekben gazdag, izgalmas hűsítő: tökéletesen illik az ételeinkhez és a Creppy brandhez egyaránt – értékelt a tulajdonos.

 
 

További hírek

Olvasnivaló

Programok

Jelenleg nincsenek programok!