- Az online szolgáltatásunk működik, ezt szeretnénk a vásárlók figyelmébe ajánlani – mondta a Miskolc Tv-nek Varga Eszter, a Tesco külső kommunikációs menedzsere. – Akik nem szeretnének boltba menni, a virtuális kosárba betehetik és megvásárolhatják akár Mikulásra az édességet, akár az ünnepi menü hozzávalóit.
Úgy tűnik, sokan élnek is a lehetőséggel: a Szentpéteri kapui bevásárlóközpontban talán kevesebb volt a vásárló péntek délelőtt, amikor stábunk ott járt, mint az december elején várható volna. Pedig a mostani kifejezetten csúcsidőszaknak számít nem csak az áruházak, de a csokoládé gyártók életében is.
Tavasszal a húsvéti időszak vásárlási kedvét nagymértékben befolyásolta a vírus, így sokan azt remélték, hogy a téli csúcs másképp alakul majd. Persze a praktikum a külcsín előtt áll jelenleg a fontossági sorrendben: a csokinyuszik formavilága sejtelmesen visszaköszön a polcokról.
A kínálat
Úgy tűnik, a kereslet még mindig indokolja a széles választékot. A nagyobb gyártók többféle méretben és alakban kínálnak csokitélapókat, -szarvasokat, -hóembereket és egyéb tematikus termékeket. Nagyjából 300 forint az induló ár, ami áttöri a darabonkénti 1000 forintos határt is. A hagyományos télapóformák mellett az újvonalas dizájn is megtalálható: nyuszi-rénszarvas hibrid, zöld pingvin, elegáns, körkeretes szemüvegű, szakálnyírt télapó, ami zsákjából rengeteg különböző színű bogyót kínálgat (kerestük a sebet a kezén, de ennyire nem volt pontos a tervező).
- Most csak egy csomag zselés cukorért ugrottunk be – mondja Kolozsi Ágnes, aki kislányával együtt vásárolt, így érthetően csak virágnyelven beszélt a december 6-ról. – Nem tudom, mit hoz a Mikulás, de mi általában a táblás csokikat szeretjük, nem a csokifigurákat. Így mi is boldogabbak vagyunk, meg a Télapó is jobban jár anyagilag.
Ágneséknél két gyerek van a családban, de egyik sem szokta az ablakpárkányra kitenni a csomag tartalmát.
- Ez valahogy már nem divat, egyre kevesebb helyen látom. A gyerekeknek sem fontos, így mi sem erőltetjük. Az viszont szabály, hogy a Mikulás csak tiszta cipőben hagy meglepetést!
Egyre gyakoribb trend, hogy a Télapó szélessávú szánon érkezik az otthonokba.
- Alapvetően mi is internetről rendelünk most sok mindent – meséli Dázdló Éva, aki kisfiát a bevásárlókocsiban tolva nézelődött a sorok között. – Inkább csak apróságokat veszünk személyesen, most is csak gyorsan beugrottunk, mert néhány dolgot jobb látni élőben, de inkább azt mondom, hogy online kell főképp vásárolni ebben a helyzetben.