Útlezárás és terelés vasárnaptól: megkezdődik a turbókörforgalom építése (Frissítve!)
Megkezdődik a Vörösmarty és Király utca kereszteződésében található turbókörforgalom kivitelezése, emiatt vasárnaptól jelentős változásokra kell számítaniuk a belvárosban közlekedőknek – erről közleményt adott ki a miskolci polgármesteri hivatal sajtóosztálya és a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. is. Kiemelik, a változások az autóbuszok útvonalát és a gépkocsival közlekedőket is érintik.
Az új forgalmi rend vasárnap reggel lépett életbe, kétszer egy sávra szűkült a Vörösmarty és Király utca csomópontja. A terelés bevezetése után a Vörösmarty utca zsákutcává vált, mind a Soltész Nagy Kálmán utca, mind pedig a Corvin utca felől. Ez azt is jelenti, hogy megszűnt a Király utcáról a Vörösmarty utcára történő lekanyarodás lehetősége is.
További változások is lesznek: a kereszteződésben található buszmegállókat néhány méterrel délebbre helyezték, és a megállók környékén kialakítottak egy új gyalogátkelőhelyet is. Az MVK és a Volán járatai a cégek üzemkezdetétől kezdve már ezekben az ideiglenes megállókban állnak meg. A lezárt Vörösmarty utca helyett a közlekedők a turbókörforgalom kivitelezése alatt a Dankó Pista, valamint a Lévay utcát használhatják a Görgey, illetve a Corvin utca felé tartva. A másik irányban a Soltész Nagy Kámán utca lehet az alternatíva.
A Vörösmarty utcán jelenleg az Auchan 1, 14G, 1É, 101B és 21-es jelzésű autóbuszok közlekednek. A Miskolc Városi Közlekedési Zrt. tájékoztatása szerint ezek a lezárás időtartama alatt terelt útvonalon közlekednek, erről részletesen az MVK honlapján és a minap.hu-n olvashat.
A Corvin utcáról vasárnaptól átmenetileg lehetővé tették a balra kanyarodást az Uitz Béla utcára. Ennek előkészítése – jelzőtáblák kihelyezése, új sávok felfestése, forgalomirányító lámpák átprogramozása – már szombat éjszaka megtörtént. Hasonló a helyzet a Görgey – Szabadságharc utca kereszteződésében is, ahol szintén lehetővé vált az építkezés idejére a balra kanyarodás. A városháza közleménye felhívja a figyelmet arra, hogy a két érintett csomópontban a kritikus napon rendőri irányítás segítette a közlekedők átállását az ideiglenes rendre.
További közlekedési változások is lesznek annak érdekében, hogy a terelt útvonalakon optimálisabb, a környéken élők életét kevésbé zavaró módon folyjon a közlekedés. A Bem utcán vasárnaptól csak egy irányban, a Bocskai utca felől lehet a Soltész Nagy Kálmán utca felé haladni; az eddigi kétirányúság megszűnt. A Vörösmarty utcára a Coop mellett, illetve a Szinvapark áruházzal szemben a Király utcára kilyukadó lakótelepi belső egyirányú utcán megfordul a forgalom rendje: a Király utcáról lehet behajtani, és a Vörösmarty utcára tudnak kijutni rajta. Ezek a változások szintén vasárnap léptek életbe.
A beruházás előkészítésének részeként leszerelik a forgalmi irányító berendezéseket és oszlopokat a Vörösmarty és Király utca kereszteződésében. Emiatt este hét óra és éjfél között kétszer félórára lezárják a Király utcai gépjármű-forgalmat is. Az érintett időszakokban a Soltész Nagy Kálmán utcát használhatják alternatív útvonalként. A munkákra a vasárnap esti órákban rendőrök hívják majd fel a figyelmet a Király utcán a Dankó Pista utca környékén és az Ady Endre utcán a Búza térnél. A buszok menetrendjét csak minimálisan érintik ezek a munkálatok.
Gyalogosközlekedés
A forgalomkorlátozás miatt a Vörösmarty és Király utca csomópontjában a gyalogos átkelőhelyeket megszűntették. A gyalogosok átkelésének biztosítása érdekében a Király utcán új jelzőlámpával biztosított gyalogos átkelőhelyet alakítottak ki a SPAR parkoló bekötő útjánál. További átkelőhelyként a Vörösmarty utcán a Szabó Lőrinc sétánynál található gyalogátkelőhely és a Vörösmarty utca nyugati ágán már a forgalomkorlátozás területén belül, de már a munkaterületen kívül, kordonokkal elzárt átkelési lehetőség létesül.
Két ütemben
A körforgalom építése két ütemben fog zajlani. Első ütemben a forgalmat a Király utca bal oldalára (Budapest felé vezető oldal) terelik át. Ez idő alatt megépül a körforgalom keleti oldala teljes keresztmetszetben és a nyugati oldal egy része is. A második ütemben a Király utca forgalmát a már elkészült keleti oldali fél körpályára terelik át és megépül a körforgalom hiányzó két darabja, illetve kiépítik a körforgalom középszigetét is. A bevezetendő forgalomkorlátozások előreláthatólag öt-hat hónapon keresztül, azaz augusztus végéig fognak fennállni.
A turbókörforgalom az Y-híd projekt részeként az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából a NIF beruházásában, 13,5 milliárd forint hazai forrásból valósul meg.