Ugrás a tartalomra

Vérfarkas szindrómát váltott ki egy gyógyszer Spanyolországban

hirado.hu
Utoljára módosítva
2019. augusztus 29. csütörtök 08:53
17 gyermeknél jelentkezett vérfarkas szindróma, miután szennyezett gyógyszerrel kezelték őket Spanyolországban.
A kép illusztráció: Lalit Patidar, a 13 éves indiai kisfiú egy igen ritka genetikai betegséggel, az ún. vérfarkas szindrómával jött a világra

A csecsemőknél hipertrichózis alakult ki, amelyet vérfarkas szindrómaként is szoktak emlegetni, és lényege, hogy az egész testen túlzott mértékű szőrnövekedés tapasztalható – olvasható a Daily Mail hírei közt.

A betegség a minoxidillal fertőzött gyógyszertől alakult ki, amelyet hajhullás és kopaszodás ellen szoktak használni.

A gyógyszert a hatóságok még júliusban kivonták a forgalomból, de több csecsemőt kezeltek már ekkor vele.  A szennyezett gyógyszer az Omeprazol volt, amelyet emésztési zavarok ellen használnak.

A források szerint, miután abbahagyták a kezelést, a túlzott szőrnövekedés enyhült.  Múlt hónapban 13 esetet, míg augusztusban 4 esetet regisztráltak, de a feltételezések szerint a gyógyszerből ötven darab is forgalomban lehet még különböző gyógyszertárakban.

A gyártó engedélyét felfüggesztették, de a hatóságok azzal nyugtatják a vásárlókat, hogy a szennyezés csak a gyermekeknek szánt gyógyszereket érinti, így a felnőtt vásárlóknak nem kell a szindróma miatt aggódniuk.

 

Programok

-
Művészetek Háza
-
több helyszínen
-
Generali Arénától
-