A 2023/24-es menetrendi évben számos vonalon fognak romlani a pályaállapotok, több fővonalon is negatív változásra lehet számítani – erre hívja fel a figyelmet az iho.hu a MÁV friss infografikája kapcsán.
A legnagyobb menetidő-növekedéssel a 140-es vonalon számolnak, ott a Budapest-Szeged távolságon 13 perccel nő a menetidő. A fővárosból Miskolcra 7 perccel tart majd tovább eljutni. Budapest és Szolnok között 3, a főváros és Nyíregyháza viszonylatában pedig 5 perccel kell hosszabb útra számítani. Igaz, az utóbbit megpróbálja a MÁV azzal orvosolni, hogy az InterCityk Hajdúszoboszlón és Püspökladányban nem fognak megállni.
A térképet Vitézy Dávid, korábbi közlekedési államtitkár is megosztotta azzal a kommentárral, hogy bár régóta követi a MÁV ügyeit, ilyet még sosem látott. Szerinte az ábráról azt lehet leolvasni, hogy
"a teljes kelet-magyarországi ütemes menetrend összeomlana, a csatlakozási rendszereivel együtt."
Példaképp azt említi, hogy a kör-IC nem érne körbe megfelelő menetidőkkel ahhoz, hogy Miskolcon, Debrecenben és Nyíregyházán is kijöjjenek a mai csatlakozásai.
(via: hvg.hu)