Ugrás a tartalomra

Válsághelyzet az MVK-nál 

minap.hu/Miskolc TV
Utoljára módosítva
2019. november 04. hétfő 17:39
Beütött a krach az MVK-nál. A társaság évek óta küzd sofőrhiánnyal, de a probléma most tetőzött be. Hétfőtől ideiglenesen járatok szűnnek meg a létszámhiány miatt. Miskolc polgármestere a szakmai szervezetekkel közösen dolgozna ki megoldást. Veres Pál közleményben hangsúlyozta, a létszám biztosításához az önkormányzat minden segítséget igyekszik megadni.
Fotó: Juhász Ákos

Sok éves problémát görget maga előtt Miskolc közlekedési társasága. A botrány az őszi szünetben kiadott menetrendváltáskor robbant ki: járatritkítás okozott káoszt a városban, ami az utasok felháborodását is magával hozta. Miskolc polgármestere, Veres Pál múlt hét kedden találkozott a szakmai szervezetekkel. Kiderült, hogy a társaság évek óta sofőrhiánnyal küzd. 

Veres Pál közleményében azt írta, a problémák, amelyek miatt a miskolci utazók ma szenvedni kénytelenek, az elmúlt időszak nemtörődöm és sokszor súlyosan szakmaiatlan vezetésének egyenes következményei, amelynek helyrehozására a jelenlegi MVK Zrt., vezetésnek is már kilenc hónap állt a rendelkezésére. De érezhető javulás nem történt, mi több mára tarthatatlanná vált a helyzet. A sofőrhiány, a megoldatlan finanszírozás, a kialakult bérfeszültség és a tragikusan rossz tervezés nem újkeletű problémák, elég csak megkérdezni a vállalat dolgozóit, vagy az utasokat.

A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület tájékoztatása szerint csak idő kérdése volt, hogy beüssön a krach.  - Lehetett látni, hogy probléma van már a tavaszi, a nyári és az őszi menetrend bevezetésekor is. Felhívtuk mindenki figyelmét, hogy vélhetően sofőrhiány állhat a probléma mögött, amit mihamarabb kezelni kell. Az utóbbi hónapig az MVK Zrt. sem ismerte el, hogy probléma lenne – nyilatkozta a Miskolc TV-nek Fejér Balázs, a VEKE miskolci tagszervezetének vezetője. A szervezet képviselője szerint sok buszsofőr felmondott, nyugdíjba vonult és nem indult időben autóbusz vezetői tanfolyam sem - mindez együttesen okozta a krízis helyzetet.

Veres Pál vasárnapi Facebook bejegyzésében már arról írt, hogy a baj minden eddiginél nagyobb. A cég kilenc éve söpri a szőnyeg alá a problémákat, hétfőtől pedig emiatt járatok szűntek meg ideiglenesen. November 4-én már a 90-es, a 22-es és az ME járatok sem indultak el.

- A legfontosabb az év végéig ideiglenesen megoldani a problémát. Jövő évtől valószínűleg lesznek új járművezetők, onnantól lehet a középtávú megoldásokra fókuszálni – mondta Fejér Balázs. A VEKE miskolci tagszervezetének vezetője szerint azért is csapta ki a biztosítékot ez a változás, mert semmiféle tájékoztatás nem érkezett az MVK Zrt.-től az utasok irányába. - Egyszerűen nem járható út az, hogy előző nap este hirdetik meg, hogy másnaptól milyen járatok fognak szünetelni, illetve, hogy munkanapi helyett szombati menetrend lép érvénybe – hangsúlyozta Fejér Balázs. 

A megoldásra a polgármester válságmenedzsert nevezett ki. Első lépésként Veres Pál egyszeri jutalom hóközi kifizetését rendelte el a sofőröknek. Tervek szerint a CNG autóbuszok után üzemanyag megtakarítási juttatást is kapnának a sofőrök, és ingyenessé tennék a bérletet az MVK-s dolgozók hozzátartozói számára.
 

Programok

-
városszerte
-