2013 szeptemberében Lázár Ervin meséje különleges formában elevenedett meg a Msikolci Nemzeti Színházban. Mikkamakka, Bruckner Szigfrid, Dömdödöm és a négyszögletű kerekerdő lakói ugyanis vígan sallalázva és trillázva beszélték el történetüket. A mű musicalba öltözött, abban a reményben, hogy egy újabb generáció emlékezetébe dúdolja bele magát, mint egy színpadra állított dallamtapadás. Azt nem tudjuk, hogy a tizenkét évvel ezelőtti gyerekek, akik látták, miként gondolnak vissza a különleges előadásra, de Fandl Ferenc azóta is kötődik a szerepéhez: a színművésznek – akit már rég illene megdobni egy Jászai-díjjal (a szerk.) – máig Szörnyeteg Lajos a profilképe a Facebookon, akit akkor megformált. Ez jelent valamit, nem?
A Négyszögletű Kerek Erdő musical adaptációja olyannyira jól sikerült, hogy bő tíz évvel később leporolták. No, nem Miskolcon. A Nyulász Péter-Szabó Máté dalszövegeivel, Nagy Nándor zenéjével és Perczel Enikő dramaturg munkájával fémjelzett előadást a Kecskeméti Katona József Nemzeti Színház mutatja majd be a 2025-2026-os évadban.
Sőt, kedden már megtartották a Gyere haza, Mikkamakka első olvasópróbáját is.
Az adaptáció Nagy Nándor számára is emlékezetes feladat. A Miskolci Nemzeti Színház korrepetitorának ugyanis ez volt az egyik első, nagyobb volumenű színpadi munkája.
– A rendező, Szabó Máté megkért, hogy korrepetáljam az előadást. Mivel még nem volt kész zenénk, azt szerette volna, hogy skicceljek valamit a dalszövegek alá a próbákon. „Itt játssz egy kis misztikusat!” – ilyen, és hasonló utasítások voltak, amíg vártunk a kész kottákra. Aztán egyszer azt mondta Máté, hogy a zeneszerző, akit eredetileg felkértek, mégsem tudja vállalni a munkát. Biztatott, hogy csináljam meg én. Szerencsére szinte mindent lejegyzeteltem, amit addig csak úgy, „helykitöltő gyanánt” játszottam a zongorán. Végül három hét alatt tizenöt számot írtunk. Remek feladat volt. Nagyszerű érzés, hogy most Kecskeméten is színpadra viszik az előadást – mondta el nekünk Nagy Nándor.