Ugrás a tartalomra

Elkészült a fenntartható közlekedés helyi akcióterve

Létrehozva
Mérföldkőhöz érkezett az a nemzetközi projekt, amelyben öt európai város, köztük Miskolc is részt vesz. A városi tömegközlekedés jó gyakorlatai több országnak is például szolgálnak - hangzott el a projektet ismertető sajtótájékoztatón.
Kép

Egyed András, a Közlekedés Fővárosi Tervező Iroda Kft. szakértője, Pfliegler Péter, alpolgármester és Juhász János, az MVK Zrt. üzemgazdálkodási és szolgáltatási igazgatója tart sajtótájékoztatót a TRAM projekt eredményeiről - fotó: Parai Roland

A TRAM projektben – amely annak angol címéből „Towards new Regional Action plans for sustainable urban Mobility” eredő rövidítés – olyan helyi akciótervet kellett készíteni, amely segíti a fenntartható városi közlekedést. Az akcióterv a partnerek tapasztalatait felhasználva, a helyi igényeket figyelembe véve fogalmaz meg javaslatokat.

Kép
Miskolcon mára természetessé vált, hogy minden buszon és villamoson ingyenes a Wifi.

A TRAM első 3 évében egymás jó gyakorlatait tanulmányozta a projektben részt vevő 5 partner: Ancona (olasz), Andalúzia (spanyol), Blekinge (svéd) és Észak-nyugat Románia régió, valamint Miskolc. A partnerek – közlekedési szakértőik és helyi akciócsoportjaik bevonásával –több olyan példát választottak maguknak a projektben résztvevő partnerektől, amelyet saját közlekedés-fejlesztésükhöz eredményesen tudnak felhasználni.

Kép
Valós idejű utastájékoztatási rendszer segíti a városi tömegközlekedést.

Miskolcról például az okos megoldások közül a valósidejű utastájékoztatás és a villamosokat előnyben részesítő rendszer keltette fel a spanyol partner érdeklődését; a svéd partnerrégió az igényvezérelt közlekedési módot – a miskolci ZOO járatot – választotta saját akciótervének egyik továbbfejlesztésre alkalmas pillérévé. A romániai partner pedig Miskolc átfogó villamosközlekedés-fejlesztését vette alapul saját akciótervéhez.

Kép
A földgáz üzemű autóbuszoknak ingyenes a tankolás

Miskolc a partnerek példaértékű közlekedésfejlesztései közül olyanokat választott, amelyet a kerékpárút-hálózat továbbfejlesztésénél, a kerékpározás népszerűsítéséhez, az intelligens forgalomirányítás kiépítésénél vagy a belvárosi közlekedés szabályozásánál tud beépíteni saját projektjeibe, azok előnyére. A következő időszakban az akciótervek megvalósulását, elemeinek a helyi városi közlekedésbe történő beépítését kíséri figyelemmel a projekt.

Végső soron olyan versenyképes és erőforrás-hatékony, valamint alacsony széndioxid-kibocsátású városi közlekedés elérése a cél, amelyben nincsenek dugók, ahol a többség a közösségi közlekedést használja, és ahol egyre többen ülnek kerékpárra. Ehhez ad jó iránymutatást a TRAM projektben elkészült helyi akcióterv.

Kép

Ez is érdekelhet

Ádám Attila Megasztár
„Ha ő nincs, én sem vagyok itt” – Ádám Attila szívszorító vallomása a Megasztárból
MiskolcBorsod-Abaúj-ZemplénBulvárCelebhírek
A borsod-abaúj-zempléni kis községből robbant be a Megasztár élő show-jába. Ádám Attila göröngyös úton jutott el idáig.
25 órás táncmaraton
Huszonöt év, huszonöt óra, végtelen ritmus
MiskolcKultúraSzabadidő
Negyed évszázados lett a Limited Dance Academy, és nem is akárhogyan ünneplik meg ezt az évfordulót. 25 órán át táncolnak megállás nélkül a diákok.
Elhagyott épület lángolt a belvárosban
MiskolcHavaria
A romos épület oltását már megkezdték a tűzoltók.
Csemege lesz a szomszédvárak csatája
MiskolcSport
A négy napos ünnep sorsolása úgy hozta, hogy október 24-én Borsod-Abaúj-Zemplén vármegyei rangadót játszanak a férfi kosárlabda NB I/B-ben.