Ugrás a tartalomra

Folytatódik a déli tehermentesítő felújítása

Létrehozva
A miskolci önkormányzat hetekkel ezelőtt megkezdte a Kiss Ernő út, vagy ahogy sokan ismerik, a déli tehermentesítő teljes felújítását. A munka jelentősebb része most kezdődött meg, ezért már csak egy-egy forgalmi sávon közlekedhetünk arra.

Az útfelújítás két fontosabb munkaszakaszból áll. Az első május 29-én indult, ekkor szakaszos sávlezárás mellett a MIVÍZ Kft. szakemberei alvállalkozó bevonásával megkezdték a külső sávban az úttesten lévő vízelvezető-nyílások áthelyezését. A közbeszerzési eljáráson nyertes pályázó cég, a HE-DO Kft. ügyvezetője, Sipos Zsolt a pénteki projektnyitó sajtótájékoztatón elmondta, minden erejükkel azon vannak, hogy a szeptemberi határidőt tartani tudják. – A munka eredménye mindenki számára megnyugtató lesz, utazzon autóval, vagy közösségi közlekedési járművel – fűzte hozzá.

Kép
Fotó: Juhász Ákos

A munka dandárja most kezdődött

A munka második szakasza jelenti az útfelújítás jelentősebb részét. Ezt az iskolai nyári szünetre időzítve, június közepén kezdték meg, először a forgalomtechnika kiépítésével, irányonként most már csak egy-egy forgalmi sávon járható a Kiss Ernő út, várhatóan szeptemberig.

Sipos Zsolt tudatta: az aszfaltot 1 centiméter vastagságban felmarják, kijavítják a marásnál mélyebb kátyúkat, szintbe emelik a közműaknákat, szerelvényeket, víznyelőket, új szegélyköveket raknak le, valamint lecserélik a szalagkorlátot. Ezt követi majd a teljes aszfaltozás és a járdák helyreállítása, és kicserélik az útvonalon található fedett buszvárókat, valamint a buszmegállók burkolata is megújul.

Kép

Előrelátással

Nagyon sokan kérték a környéken élők közül az útfelújítást, de a miskolciak javát is szolgálja, hiszen a Kiss Ernő a város egyik legjelentősebb tehermentesítő útja. – Az önkormányzat előrelátását jelzi az, hogy az elkerülő utakon több mint 100 millió forintos beruházással kátyúmentesítési, útfelújítási munkákat végeznek – fogalmazott Nagy Ákos, a terület önkormányzati képviselője, aki türelmet és kitartást kért az itt élőktől. – Tudni kell azonban, hogy hosszú időre megoldódnak a közlekedési gondok a mostani útfelújítással.

Kép

A felújítással az út vonalvezetése nem változik, és mivel akadályozzák a forgalmat, belógnak az út fölé, gyökérzetük pedig kárt okoz a Szinva-patak medrében és magában az útszelvényben is, ezért 22 fát ki kell vágni. Ezeket a fákat a vegetációs időszak végén 44 új facsemetével pótolják, a Szinva-patak folyásirány szerinti bal partjára ültetik őket.

A felújítás idején az önkormányzat időszakosan sárga villogóra állíttatta a közlekedési jelzőlámpákat a tehermentesítőn, de szükség esetén rendőri irányítást is kérnek. A munkák idején rövid időre akár teljes útzár is lehetséges.

A második szakasz idejére javasolt kerülőutak

Demeter Péter városüzemeltetésért és közlekedésért felelős polgármesteri biztos ismertette, az önkormányzat a forgalomszámlálási adatok alapján modellezte a Kiss Ernő út felújításával járó helyzetet. A számítások alapján a máskor is szokásos forgalmi helyzeteken felül nem várható jelentősebb torlódás. Ugyanakkor kerülő útvonalat ajánlanak azoknak, akik a város déli része vagy a belváros felé indulnak reggel. A legkisebb áteresztőképességű szakaszt az Újgyőri főtér környezete jelenti, így az egyik javasolt kerülőút, amellyel Diósgyőr felől az Újgyőri főteret ki lehet kerülni: Fürdő utca – Alsó Szinva utca– Vasgyári út, majd visszatérés a Kiss Ernő útra, vagy tovább a Vargahegy felé.

Kép

Másik javaslat a Győri kapu útirány. Ennek előnye, hogy a belváros felé nem kell visszatérni a Kiss Ernő utcára, hanem a Szent István utca irányában, illetve balra nagyívben az északi tehermentesítő felé lehet haladni. Ezt az útirányt használva visszafelé, Diósgyőr irányában sem kell érinteni a munkaterületet.

Nagyobb kerülővel ugyan, de a Lórántffy utca – Muhi utca - Gózon Lajos utca - Csermőkei út – Ruzsinszőlő dűlő - Hideg sor útvonalon is megközelíthető a belváros, illetve a Csermőkein továbbhaladva a város déli területei.

Mivel ugyancsak sokan használják – akár kerülőútként is – a Hidegsort, így annak felújításához az önkormányzat kérésének megfelelően csak a Kiss Ernő út befejezése után kezd hozzá a kivitelező, biztosítva az összes lehetséges kerülőútvonalat a közlekedők számára. A javasolt kerülőutakat KRESZ táblák jelzik.

Kép

Buszok a villamossínen

A Kiss Ernő út felújítási munkáinak idején a Győri kapuban várható nagyobb forgalom tehermentesítésére az MVK Zrt. az Andrássy utca–Testvériség utca kereszteződéstől az 1-es és 54-es járatait mindkét irányban a villamospályán közlekedteti, a buszok a villamosok megállóhelyein állnak meg – ezzel segítve a gépjárműforgalom viszonylag gyorsabb és egyenletesebb haladását – mondta el Demeter Péter.

A város egyeztetett a hulladékszállítást végző céggel is, így ürítési napokon a forgalmi csúcsidőszak után szállítják el a szemetet a kerülőútként javasolt utcákból.

Kép

Már több mint 1400-an választották Miskolcon az autós bérletet

Az MVK Zrt. – nem csak az érintett szakaszon autózókat – igyekszik átcsábítani a közösségi közlekedésre. A Kiss Ernő út felújításának idején ugyanis a város kérésére bevezette a kedvezményes, hóközi, azaz 30 napos Autós bérletet június 1-től. A buszra és villamosra is érvényes bérlet ára 3900 forint, vagyis annyiba kerül, mint egy diákbérlet. Az Autós bérlet ugyanúgy korlátlan számú utazásra érvényes egy fő részére az MVK Zrt. villamos- és autóbuszjáratain, Miskolc közigazgatási határáig, az érvényes forgalmi engedély felmutatásával a kezdő nap 0:00 órájától a következő hónap azonos napját megelőző nap 24:00 óráig. Ehhez az értékszelvényen tintával, olvashatóan, javítás nélkül fel kell tüntetni az érvényes forgalmi engedély számát. Az új, kedvezményes bérlettel kifejezetten a városban egyedül autózókat „kínálja meg” Miskolc közlekedési vállalata azzal a céllal, hogy ezzel is csökkentse az autós forgalmat, és növelje a környezetbarát közösségi közlekedésben részt vevők arányát.

Kép

Az MVK Zrt. közlése szerint a vártnál is nagyobb sikert arat a miskolci Autós bérlet. Az országosan egyedülálló bérletet június 1-től árusítják, eddig 1490-en vásárolták meg. Ez a közlekedési vállalat által tervezet eladás másfélszerese.

A beruházás a „Kiss Ernő utca felújítása valamint a Thököly Imre utca és a Hideg sor felújítása és kiszélesítése” című TOP-projekt részeként valósul meg. A projekt 100 százalékos támogatással, az Európai Unió és a Magyar Állam hozzájárulásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával valósul meg. A támogatás összege nettó 1 milliárd 65 millió forint.

Ez is érdekelhet

Sarlós Boldogasszonnyal kezdődött az aratás
MiskolcEgyház
Az áldott állapotban lévő Szűz Mária és az ugyancsak állapotos Erzsébet találkozásáról emlékezik meg Sarlós Boldogasszony ünnepe.
Szombaton több 20-as autóbusz érinti majd az Egyetemvárost
MiskolcKörnyezet
Gépész évfolyam találkozót tart a Miskolci Egyetem Gépészmérnöki és Informatikai Kara szombaton - ehhez igazodik a 20-as busz menetrendje is.
Képgaléria
Sokszor láthatatlanul, de annál elkötelezettebben dolgoznak Miskolcért
Miskolc
Tizennyolc köztisztviselőt tüntettek ki szerdán, a miskolci Városházán a köztisztviselők napja alkalmából.
Képgaléria
Perecesen folytatódott a zúzalékos utak javítása
Miskolc
A program még májusban indult el Miskolcon, az első ütem Perecesen zárul. A mintegy egy kilométer hosszúságú útszakaszon összesen 30 tonna zúzalékot terítettek el. A cél az, hogy az ott élők és a telektulajdonosok számára biztosított legyen a biztonságos és akadálymentes.