Ugrás a tartalomra

Az Always és a Magyar Vöröskereszt országos kampánya a mélyszegénységben élő lányok megsegítésére

Létrehozva
Az Always és a Magyar Vöröskereszt májusban indította közös kampányát Lányból Nővé címmel, hogy segítse azokat a hátrányos helyzetű fiatal lányokat és nőket, akik számára – anyagi okokból – nem elérhetők az alapvető női intim higiénés termékek. A közel 18 millió forint értékű adományt a szervezet a mélyszegénységben élő fiatal lányok megsegítésére fordítja.

Kép

Világszerte fiatal lányok és nők milliói hiányozhatnak az iskolából és később a munkából is, mert családjuknak nincs pénze az alapvető női higiénés termékekre. Különböző kényszermegoldásokkal – régi rongyokat, papírt használva –, így fertőzésveszélynek kitéve vészelik át ezeket a napokat.

Az iskolai hiányzás lemaradást eredményez, sokszor ez a tanulmányokból való végleges kimaradás előszobája.

A mélyszegénységben élő kamasz lányoknak komoly pszichés terhet is jelent a nőiességük megélése a menstruációs napok miatt, gyakran beszélni sem mernek a felmerülő gondjaikról.

18 millió forint értékű adományával a Procter&Gamble Always márkája éppen azért állt a Magyar Vöröskereszt  Lányból nővé kampánya mellé, hogy „a nőiességhez tartozó menstruáció ne akadályozza meg őket iskolai teljesítményükben és céljaik elérésében.” – fogalmazott Krubl Yvette, a P&G kommunikációs menedzsere.

Megyénkben 12 hátrányos helyzetű településen tartanak felvilágosító beszélgetéseket hetedik osztályos lányok bevonásával, októberben. Az iskolákba Perge Anna védőnő-mesteroktató kíséri el a vöröskereszt munkatársait. A beszélgetések a testi fejlődésről, a higiéniáról és a menstruációval kapcsolatos témakörökről szólnak. Bár sokan menstruálnak közülük, a téma érdekes számukra, és a kérdéseik mellett véleményük van róla.

Kép

Laták Kamilla, a Magyar Vöröskereszt B.-A.-Z. Megyei Szervezetének megyei programkoordinátora a Miskolc Televízió érdeklődésére elmondta: olyan egészségnevelési előadást hallhatnak a gyerekek, amelynek témája az intim higiéné. – Felhívjuk a figyelmet a tisztaság fontosságára, természetesen érintjük itt a nőiség kérdését is az előadások folyamán a Procter and Gamble jóvoltából – nyilatkozta.

Borsod-Abaúj-Zemplénben a Vöröskereszt megyei szervezete 12 iskolát vont be a programba. Eddig 9 intézményben jártak a Vöröskereszt munkatársai és több mint 200 hetedik osztályos lányt szólítottak meg. Szatmáry-Király Ágnes, a Vöröskereszt Megyei Szervezetének kommunikációs munkatársa úgy fogalmazott: azokat szeretnék elsősorban megszólítani, akik vagy már menstruálnak, vagy éppen előtte állnak. 

A hetedikes osztályos lányok három hónapra elengedő egészségügyi betétet is kapnak, hogy megkönnyítsük számukra a lányból nővé válást, és büszkén vállalhassák ezt a változást.

A #Lánybólnővé kampány során Borsod-Abaúj-Zemplén megyében is egy magabiztosabb és felvilágosultabb generációért dolgoznak. 215 diáklányt szólítanak meg, és 12 900 intim betéttel tudják őket megajándékozni. Országos viszonylatban ez negyedmilló Always betétet jelent több mint 4000 kamaszt megszólítva.

Ez is érdekelhet

Képgaléria
Mi-Shop építkezés
Jól halad a Mi-Shop építése
Miskolc
Az épület szerkezetkész. Jelenleg az előtető fedését és a belső terek kialakítását végzik.
A forróság a volán mögött sem játék
Miskolc
A melegben romlik a koncentráció, csökkennek a reflexek, nő a feszültség – ezek pedig komoly kockázatot jelentenek az utakon.
Képgaléria
Erdei iskolai tábor
Egy generációhoz hozta közelebb a természetet az Erdőjáró Napközi
MiskolcKörnyezet
Idén tartja húszéves jubileumát az Északerdő Zrt. Erdészeti Erdei Iskolája.
Nem csak a gyerekeket, a kertet is gondozzák
Miskolc
A miskolci óvodák kertépítő versenye idén is nagy népszerűségnek örvendett.