A 37-es főút esetében Szerencsig ér el a 2x2 sávos országos közúthálózat a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában. A NIF arról tájékoztatott, hogy a projektben 2021 februárjában és márciusában lőszermentesítési és fakivágási munkát végeznek, március és áprilisban régészeti feltárásokat, májusban pedig a tervek szerint megkezdődnek az útépítési és hídépítési munkák a jobb pályán.
A Miskolc közeli Gesztelytől (idáig már elkészült a szélesebb út) a tokaji borvidék fontos városáig vezető utat a Duna Aszfal Zrt. építi meg: a 37-es főutat négysávosítják a 8+444-es és a 27+182-es kilométerszelvények között. A Gesztely és Szerencs közötti 18,9 kilométeres szakaszon emellett a 11,5 tonnás burkolatmegerősítés is megtörténik.
Ennek során egy meglévő egysávos körforgalmú csomópontot átépítenek turbó típusú körforgalommá, emellett három meglévő útkereszteződést átépítenek egyszerű körforgalmú csomóponttá, és hat meglévő kishíd elbontása, valamint új kishidak építése is megvalósul. A forgalomba helyezés 2023-ban várható.
Egy másik alprojektben Szerencstől keletre, a négysávosított úthoz közvetlenül nem csatlakozó új csomópont épül: ez a 37-es és 38-as főutak találkozásánál, kerékpárút átvezetéssel készül el. Emellett a főutak csatlakozó ágai 11,5 tonnás burkolatmegerősítést kapnak, egy tengelysúlymérő állomást pedig a 37-es főút 35+795 km szelvényénél a jobb oldalon kell megépíteni. A fejlesztés e részét a HE-DO Kft. végzi majd el.
(Külső képünk illusztráció, fotó: Juhász Ákos)