Ugrás a tartalomra

Akkor és most...: A Pereces bányatelepi állomás

Létrehozva
A Diósgyőri Vasgyárhoz kapcsolódó perecesi bányavasutak kiépítése 1868-ban kezdődött, mikor létrehozták az ottani bányászkolóniát.
Kép
Sáfrány Gy. József képeslapja

Eredetileg két vasútvonal létesült: a Diósgyőri Vasgyártól kiindulva az egyik Pereces, a másik Lyukóbánya felé tartott, és 1870-től már üzemeltek is. A bányászat fellendülésével továbbvezették a vasutat, ekkor készült az úgynevezett Graenzenstein-alagút, melynek megnyitásával egy időben Perecesen ötvágányos állomás jött létre (felvételeinken), Barossaknán pedig hatvágányos rendező pályaudvar.

Kép
Fotó: Horváth Csongor

1952-től a Vasgyár helyett a MÁV üzemeltette a vasútvonalat. Miután a Vasgyár széntüzelésről átállt földgázra, a bányászat fokozatosan leállt, és 1971-ben a vasútvonal is megszűnt, a pályát a következő évben felszedték. Ennek ellenére a vasút nyomvonala ma is kivehető: az egykori bulgárföldi őrház most kocsmaként üzemel, megmaradt Pünkösdhegyen a valahai Erenyő megálló rakodója, két eltömedékelt alagút és a perecesi állomásépület is, utóbbi ma magánlakásként funkcionál.

Címkék

Ez is érdekelhet

Képgaléria
Modellautók vették birtokba a Tudomány és Technika Házát
MiskolcSzabadidő
Egy napra a miskolci modellautósok birodalmává változott a TTH, ahol versenyezni is lehetett a kis autókkal.
Képgaléria
Fergeteges juniálissal zárta idén is tanévét a Jókai református iskola
MiskolcOktatás
Az intézmény oktatói, tanulói, fenntartói és a szülők családias hangulatú sokadalmon búcsúztak a tanévtől.
Képgaléria
Görömbölyi Kuruc Vigasság
Visszatértek a kurucok Görömbölyre
MiskolcSzabadidő
Finom borok, hagyományőrző játékok, kerékpáros túra és talp alá való jellemezte a VII. Görömbölyi Kuruc Vigasságot.
„Mint a mezők lilioma, csak úgy írom a magamét”
MiskolcKultúra
Nádasdy Ádám országosan ismert író, költő, műfordítót tüntette ki idén szépírás kategóriában a Szinva Irodalmi Alapítvány.