A szakportál azt írta, jelenleg a töltést építik. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában a HE-DO Építő Zrt. és a Soltút Kft. bő tíz kilométernyi utat épít új nyomvonalon. Utóbbi cég alvállalkozójaként a Swietelsky Magyarország Kft. is részt vesz a beruházás megvalósításában, közel 5 kilométernyi szakaszon dolgoznak. Feladatuk közé tartozik több műtárgy és a hozzátartozó építmények kivitelezése, valamint a közművek kiváltása. A beruházás további részeként a Strabag Építőipari Zrt. a Kazincbarcikát Múcsonnyal összekötő út nyomvonalát építi át, valamint annak burkolatát erősíti meg – az elkerülő út északi végpontjához kapcsolódva.
A 26-os főúttól induló és a 2606-os útig tartó elkerülő jelentőségét az adja, hogy tehermentesíti majd a Sajószentpéteren keresztül futó, az ipari környezet miatt jelentősen terhelt 26-os főutat. A kétsávos, másodrendű országos főúton nyolc új híd is létesül majd.
A tavaly júliusban elkezdődött projekt Swietelsky által kivitelezett részében az utóbbi hónapokban folytatódott a töltésépítés. Egy közel 2 kilométeres szakaszon megépült a kapilláris réteg, több szakaszon a töltés építése a javítóréteg szintjének közelében jár. Az elmúlt időszakban a teljes töltésmennyiség harmadát építették be, amely nagyjából 230 ezer köbméter anyagot jelentett. Ezen a munkaelemen három bedolgozó géplánc működik, és több mint 40 szállítójármű dolgozik. A kapilláris réteg feladata megakadályozni, hogy a töltésrétegbe visszaszivárogjon a víz. Mindez azért is fontos, mert ez a szakasz mintegy 200-300 méternyi hosszon árvízvédelmi funkciót is ellát. Ennek azért van jelentősége, mert az elkerülő út a Sajó völgyében vezet, amely egykor a Sajó vízjárta árterülete volt.
A lap úgy értesült, hogy már teljes mértékben elkészültek a cölöpözések és a cölöpösszefogó gerendák, jelenleg a hídfőket és a pilléreket építik. Ha ez megvan, akkor közel kilencven hídgerendát építenek be.
További részletek és fotók a projektről ITT olvashatók és láthatók.