Ugrás a tartalomra

Élhetőbb város a kerékpárút-hálózat fejlesztésével

Létrehozva
Tematikus beszélgetést rendeztek péntek délután az önkormányzat szervezésében, amelyen közlekedési témákkal is foglalkozó civilszervezetek részvételével megvitatták, hogyan lehet élhetőbb egy település a kerékpáros infrastruktúra fejlesztése által.
Kép
Fotók: Horváth Csongor

A „Kerékpárút építés II. ütem” elnevezésű projekt részeként Miskolc kerékpárútjai jelentősen bővültek az utóbbi időben, több beruházás jelenleg is folyamatban van. Az önkormányzat célja, hogy a várost mind az itt élőknek, mind az idelátogató turistáknak vonzóvá és használhatóvá tegye arra, hogy nyeregbe pattanjanak és biciklivel járják be a különböző látványosságokat, vagy akár a kétkerekűt vegyék igénybe a munkába járáshoz is. 

Többek között erről beszélt a miskolci önkormányzat részéről Virág Gergely projektmunkatárs, aki elmondta, hogy ez a beszélgetés szorosan kapcsolódik a város TOP-os pályázatos projektjeihez, amelyekben kerékpárút infrastruktúra fejlesztés valósul meg, több lépcsőben. 
„Szeretnénk szemléletet is formálni a lakosság körében, minél jobban elmélyíteni, hogy miért jók ezek a fejlesztések, és elérni, hogy egyre többen válasszák a kerékpáros közlekedést a városban” – hangsúlyozta Virág Gergely. 
Megjegyezte, bízik abban, hogy ha sikerül minél több fórumon elmondani az embereknek azt, hogy milyen jótékony hatása van akár az egészségre, akár a város közlekedési kultúrájára a kerékpározásnak – nem beszélve a gazdaságosságról -, akkor sikerülhet a lakosok egy részét, akiktől nem áll távol a biciklizés, átbillenteni, hogy válasszák ezt a közlekedési módot.  

A fórumon résztvevő Lődár Péter a Balesetmegelőzési és Közlekedésbiztonság-technikai Egyesület munkatársa kiemelte, az egyesületük alapvető célja a fiatalok oktatása és felkészítése a balesetmentes közlekedésre. „Egyesületünk 2017-es létrehozásakor úgy láttuk, hogy a kerékpárosok és az autósok elég nehezen férnek meg egymással itt a város szívében, és szerettünk volna ezen változtatni. Elsősorban szemléletformálással elérni, hogy ez a két közlekedési eszköz barátságosabban tudjon együttműködni. Így kapcsolódunk a mai beszélgetés témájához is, hiszen azon dolgozunk már az óvodás és iskoláskorúak körében is, hogy ismerjék a KRESZ-t, a biztonságos közlekedés szabályait. Ettől az eszmecserétől azt várjuk, hogy kapjunk olyan javaslatokat, új szempontokat, amelyek mentén tovább tudjuk fejleszteni az ismeretterjesztő anyagainkat, és még jobban tudjuk az autósok és a kerékpárosok szemléletformálását végezni” – ismertette Lődár Péter. Hozzátette, úgy véli, nem kibékíthetetlen az ellentét a biciklisek és az autósok között, csak jobban kellene egymásra figyelni. Ez közlekedési kultúra kérdése is. De van remény nálunk is, ezen dolgoznak, ezt szeretnék fejleszteni. 

Kérdésre válaszolva elmondta, hogy az elektromos rollerek megjelenését a városunkban alapvetően jónak tartja, Igazi városi közlekedési eszközök, amennyiben a megfelelő határok között, a szabályokat betartva használják őket. A legfontosabb, hogy az emberek vigyázzanak egymásra.  

Kép

„Egyesületünk itt most csak meghívott vendég, de a szervezők fontosnak tartották, hogy a szakma képviselői is legyenek mind jobban bevonva” – árulta el Vascsák Roland a Kerékpáros Miskolc Egyesület elnökhelyettese, aki nagyon jó dolognak tartja a miskolci kerékpárút hálózat jelenleg is zajló fejlesztését, bár mint mondta, jelentős késésben vagyunk más nagyvárosokhoz képest. Véleménye szerint jóval korábban el kellett volna ezeket a projekteket kezdeni, már a korábbi önkormányzati ciklusokban. Előrelépés, hogy most több szakasszal bővül a hálózat, de vannak még fontos részek, például a Miskolc-lillafüredi, amit még fejleszteni szükséges. Kifejezetten jónak tartják a komlóstetői és a Miskolcot Mályival összekötő kerékpárút építését, ahogy a Görömböly és Miskolctapolca etap elkészültét is örömmel várják.
 
„Miskolcon gyakorlatilag minden egy tengelyen történik a város földrajzi elhelyezkedéséből adódóan. Mind a közösségi közlekedés, mind a kerékpárok és a gépjárművek közlekedése egy központi tengelyen valósul meg. Ezért a szó szoros értelmében nem nagyon lehet körbe biciklizni a várost. Úgy látjuk, hogy a jelenlegi önkormányzati ciklusban a kerékpárút fejlesztési projektek egy része meg fog valósulni, ezek előre lépések. Azonban vannak jelentős visszalépések is kerékpáros szempontból, mint például az Andor utca forgalmi változása, amely lehetővé tette, hogy egyfajta elkerülő út legyen, nagyon megnövekedett forgalommal, ezzel felrúgva egy korábban működő, sokéves konszenzust” – értékelte a fennálló helyzetet az egyesület elnökhelyettese. Hozzátette, ez utóbbi azért nagy probléma számukra, mert ez egyben a miskolci kerékpározás egyik főtengelye is, amely így veszélyesebbé vált a biciklisek szempontjából. Miközben örülnek az újabb megvalósuló kerékpártutaknak, lobbiznak azért, hogy ezt a problémát is újra átgondolják az önkormányzattal.

Ez is érdekelhet

Történelmi érdekességek Miskolcról
Miskolc
Folytatódik Reiman Zoltánnak, a Szemelvények Miskolc város történetéből Blog szerkesztőjének sorozata, ezúttal három történelmi érdekességgel.
Csőtörés volt Miskolctapolcán
Miskolc
A Miskolc víztároló medencéit töltő egyik DN 800-as távvezeték a szombat reggeli órákban hibásodott meg a Miskolctapolcai úton.
Képgaléria
Avasi Kvaterka
A megújult Avasi Kvaterkától volt hangos a kilátó
MiskolcGasztroSzabadidő
Új helyszínen és új programokkal várták a szervezők a kikapcsolódni vágyókat szombaton. A programok már délelőtt elkezdődtek.
Képgaléria
V. Diósgyőri Íjász, Lovas és Hagyományőrző nap
Íjász, lovas és hagyományőrző napot tartottak
Miskolc
A Lovagi tornák tere adott otthont az V. Diósgyőri Íjász, Lovas és Hagyományőrző napnak szombaton.