Ugrás a tartalomra

„Magamnak kell rendszereznem” – a távoktatás első hetének tapasztalatai

Létrehozva
Diákot, szülőket és iskolaigazgatót kérdeztünk a távoktatásról.
Kép
otthon tanulás
Új kihívást jelent az otthoni tanulás. (Fotó: Mocsári László)

A digitális tanrendre március 16-ától, hétfőtől álltunk át. A diákok a tananyagokat és házi feladatokat különböző csatornákon kapják meg. A diákok otthon tanulnak.

„Saját érdekem”

Szakál Botond a Herman Ottó Gimnázium 7. osztályos tanulója. Minden tantárgyból külön Messenger-csoportot hoztak létre, illetve használják a Google Classroomot is, ezeken a platformokon kapják meg a tanároktól a feladatokat arra vonatkozóan, mit kell kidolgozni otthon a munkafüzetben, a tankönyvben. A megoldásokat aztán lefotózzák, és visszaküldik nekik.

– Az oktatók nagyon rendesek, odafigyelnek ránk, biztatnak is minket. De magamnak kell rendszereznem, magamnak kell kialakítanom egy saját rendszert a tanulásban. Az elején picit nehéz volt, de odafigyelek arra, hogy a napi rutin megmaradjon: a délelőtt a tanórákról szól, mintha iskolában lennék, aztán 1 óra körül végzek, és délután készülök a következő napra – sorolta egy napját a diák, aki kiemelte: „saját érdekem, hogy tanuljak, haladjak a tananyaggal”.

Szabadság és szigor

Nem változott meg a tanulási kedv Tóthné Bunda Katalinéknál, most, hogy nem kell iskolába járni a diákoknak. – Aki eddig is tanult, az most is odaül a gép elé, tartja a kapcsolatot a tanáraival, megcsinálja a házit, beosztja az idejét. Az általános iskola első osztályos gyermekem azonban egyedül még nem tud tanulni, de délután maga jelentkezik, hogy foglalkozzak vele. Ő eddig is szívesen járt iskolába. Nyilván, nagyon tetszik nekik a szabadság, és az, hogy eldönthetik, mikor tanulnak.

Ahol kisebb gyerekek vannak a tanköteles mellett, ott nehezebb elvégeztetni az iskolai feladatokat – számolt be az otthoni helyzetről Fintor Anita.

Vitkolczi Lászlónak két gyermeke van, akik különbözőképpen élik meg a kialakult helyzetet. – A nagyobbik tizennyolc éves, ő nehezen kezdett hozzá az otthon tanuláshoz. Mivel azonban az iskolája nagyon komolyan veszi a tantermen kívüli oktatást, és ellenőrzik az órákon való részvételt, mostanra kezd beállni egyfajta rend. A kisebbiknek nem bírnak annyi tanulni valót adni, hogy elég legyen neki és lekösse.

Kórikné Lipták Mónika azt tapasztalta, hogy rengeteg platform született a távoktatásra: Skype, Messenger, Microsoft Teams, Discord, Google Classroom. – Ez nem túl praktikus, mert nehéz követni. A tizenhat éves lányom lelkiismeretesen tanul, de nehezíti a mindennapjait, hogy a laptopja sajnos sokszor lefagy.

A Lévayt nem érte felkészületlenül az átállás

– ezt mondta érdeklődésünkre a református gimnázium igazgatója. Ábrám Tibor arra utalt, hogy a pedagógusok döntő többsége korábban megkapta a továbbképzést, és a megfelelő platformokat is felállították korábban. Hozzátette azért, hogy az iskolák digitalizációja már néhány éve tart, az állami fenntartású intézményekben laptopokat is kaptak a tanárok, de ebből az egyháziak kimaradtak…

Minden köznevelési intézményben ingyenesen elérhetővé vált azonban az Office 365 platform. A Lévayban úgy döntöttek, hogy ezt, és a Class Notebook rendszerét használják az információk továbbítására, átadására. Ezt elérik a diákok, a tanárok és a szülők is. A platformra feltöltött anyagokhoz mindenki hozzáfér, bele is tudnak írni. Egy táblázatból kiválaszthatják a diákok, melyik házidolgozatot írják meg. Aztán töltenek fel ide tanulást segítő anyagokat. Minden tanuló rendelkezik egy saját mappával, ahol tájékoztatást kapnak, ide tölthetik fel a házi feladatot, de itt kérhetik számon őket tudásukról is.

– Tapasztalataink szerint a diákok döntő része megértette, hogy nem szünetről van szó, szépen, rendben elkezdtek dolgozni otthon is – emelte ki az igazgató.

Ez is érdekelhet

A karnagy a zenekar élén – ilyen tervekkel folytatná a Miskolci Egyetem rektora
OktatásMiskolcBorsod-Abaúj-ZemplénBelföldVilágOktatás
A Miskolci Egyetem szenátusa, majd a fenntartó alapítvány kuratóriuma is egyhangú döntéssel Horváth Zitát, az intézmény jelenlegi rektorát javasolta a következő ötéves ciklus vezetőjének.
Az intézmény és a fenntartó is támogatja – Horváth Zitát jelölik a rektori posztra
OktatásMiskolcBelföld
Az Universitas Miskolcinensis Alapítvány kuratóriuma múlt pénteken megtartott ülésén egyhangúlag Horváth Zitát, az egyetem jelenlegi rektorát javasolja az intézmény következő vezetőjének.
Kreatív tanórán vettek részt.
Kreatív tanórán vettek részt a Miskolci Könyves Kálmán Általános Iskola diákjai
OktatásMiskolcBelföld
Az „Ahol Te vagy a szín” címmel összeállított programban több mint kétszáz gyermekhez jutott el a kreatív tanulás öröme.
Komoly elismerésben részesült a Szemere testnevelő tanára
OktatásMiskolc
Soós Istvánné több évtizedes kimagasló munkájáért a napokban „Diáksportért” országos díjat vehetett át Budapesten.