A MÁV Csoport szeretné jobbá tenni a közlekedést. Erről szól az a tíz miniszteri vállalás is, amelynek közös célja, hogy a közösségi közlekedés egyre többek számára váljon reális és vonzó alternatívává. A tíz vállalás egyik legfontosabb pontja június 1-jén, vasárnap „élesedik”: ez a késési biztosítás, amely a 20 percet elérő vagy azt meghaladó késések után jár a cégcsoport járatain utazóknak - tudatta szerkesztőségünkkel a MÁV Magyar Államvasutak Zrt. Kommunikációs Igazgatósága.
A késési biztosítás független a közlekedési módtól és attól is, hogy a lassúbb célba jutást mi okozta. Minden jegyet vagy bérletet vásárló utasunk megkapja a kompenzációt, mindegy, hogy vonatot vagy helyközi buszt vett-e igénybe, agglomerációs („kék”) VOLÁN-buszokkal vagy épp HÉV-vel utazott-e - emelik ki.
A késést kiváltó ok sem számít: a MÁV-csoport a késésekért objektív felelősséget vállal, így a jegyvásárlókat megillető pénzvisszatérítés, illetve a bérleteseket megillető százalékos kedvezmény akkor is jár, ha a 20 perc feletti késés nem a MÁV hibájából következett be – például baleset vagy az országhatáron túl „összeszedett” késés okozta - teszik hozzá.
A késési biztosítás érvényesítésének legkönnyebb és leggyorsabb módja az új MÁV+ applikáció, de az új szolgáltatás természetesen azoknak is jár, akik például pénztárban és készpénz ellenében vásárolták meg papíralapú jegyüket vagy bérletüket - tájékoztatnak. További információ: ITT