Ismert az M30-as kálváriája: 2024 februárjában le kellett zárni egy szakaszát, mert az autópálya mindkét oldalán olyannyira megrepedt, illetve megsüllyedt a burkolat, hogy balesetveszélyessé vált a közlekedés. Az út egy 150 méteres szakaszon megcsúszott, a forgalmat a 3-as főútra és a környező településekre terelték, a dugók és a megnövekedett forgalom jelentősen megnehezítette a helyiek életét.
Egy évvel a lezárást követően lakossági fórumot rendezett az aHang civil szervezet Szikszón. Azért is fontos ez az esemény a történetben, mert megjelent rajta Lázár János építési és közlekedési miniszter, aki több vállalást is tett kormányzati részről:
- elsőként azt, hogy kibővítik az arnóti körforgalmat a nagyobb dugók kialakulásának elkerülése érdekében – ez már márciusra megvalósult
- aztán: kompenzációt az éves megyei matricák árából – ennek részletei ITT olvashatók
- végül ígéretet tett arra is, hogy október végére átadják a megújult szakaszt
Az október 31-e vészesen közeledik, és sajnos rossz hírek érkeztek az építkezésről. Csöbör Katalin (Fidesz-KDNP) országgyűlési képviselő a közösségi oldalán tette közzé pénteken reggel, hogy gondok léptek fel a kivitelezőnél.
Először hibásan építették meg, aztán késlekedtek a helyreállítás megkezdésével, most pedig kiderült: nem tudják tartani az általuk vállalt október végi határidőt
– közölte.
A politikus hozzátette: amint értesültem a hírről, írásbeli kérdéssel fordult Lázár János miniszterhez. Három kérdést intézett hozzá:
- Miért nem tartja a határidőt a Strabag?
- Mikor tudnak érvényt szerezni a garanciális követelésnek?
- Mikor autózhatunk végre teljes hosszában az M30-ason?
Posztját azzal zárta Csöbör Katalin, hogy „a borsodiak megérdemlik a válaszokat – és egy biztonságosan használható autópályát”.