Simon Gábor lapunknak úgy fogalmazott, a Thököly-híd és környéke olyan, mint egy "trombózis a szervezetben", amit azonban orvosolni lehet a híd kiszélesítésével és a kanyarodósávok kialakításával.
Ahogy arról már beszámoltunk: a belváros tehermentesítése és a gördülékenyebb kelet-nyugati irányú autós forgalom érdekében júliusban vette át a kivitelező a munkaterületet. Emellett a Kiss Ernő utcát a Wesselényi utca és a Damjanich utca között ki is szélesítik.
Mint arra a körzet önkormányzati képviselője, egyben a Velünk a Város frakcióvezetője megkeresésünkre rámutatott: a hídról már mállott a beton, az alja is jelentősen elrozsdásodott – félő volt, hogy súlykorlátozást kell rá bevezetni, ami a környékbéli ipari egységek ellátását lehetetlenítette volna el.
Ez nem is meglepő – tette hozzá –, ugyanis Miskolc hídjai az elmúlt három évtizedben nagyon kevés figyelmet és pénzt kaptak.
Simon Gábor úgy véli, a TOP-os forrásból fedezett komplex projektet az előző városvezetés logikátlanul nem a híd átépítésével kezdte, hanem egyből a Kiss Ernő utca felújításához fogott – értékelése szerint ezt a hibát kell most korrigálni a jelentős közműkiváltással is járó munkával.
A városháza pénteki közleményében tudatta: vasárnap 8 és 12 óra között a hidat az átjáró átépítése miatt teljes szélességében lezárják a közúti forgalom elől.