Folytatódik az arnóti körforgalom átépítése
Az M30 autópálya Szikszó és Miskolc közötti szakaszának lezárása miatt kialakult torlódások enyhítése érdekében, az Építési és Közlekedési Minisztérium az Arnót és Felsőzsolca közötti körforgalomban ideiglenes forgalomtechnikai beavatkozásokat hajt végre. Lázár János építési és közlekedési miniszter február közepén, a Szikszón tartott lakossági fórumon tett ígéretet arra, hogy a körforgalom átépítésével csökkentik a torlódásokat és mérsékelik a forgalmi fennakadásokat - közölte kedd délután az Építési és Közlekedési Minisztérium Sajtóirodája.
Mint írják, ezen a héten folytatódik a körforgalom belső gyűrűjén az előregyártott betonelemek, továbbá a 3. sz. főút becsatlakozó– és az arnóti ágán a terelősziget előregyártott betonelemeinek bontása, illetve a körforgalom belső gyűrűjének, és 3. sz. főút becsatlakozó ágának bevágásból kikerülő alkalmatlan talaj eltávolítása. A szakemberek megkezdik a 3. sz. főút becsatlakozó ágán és a körforgalom belső gyűrűjénél a homokos kavics védőréteg, zúzottkő alapréteg építését, valamint az előre gyártott betonelemek beépítését a betonágyazatba.
A munkálatok a jelenlegi forgalmat érdemben nem korlátozzák, de a terelés nagyobb odafigyelést igényel az ott közlekedőktől a munkagépek és a munkát végzők -időszakos, eseti- mozgása miatt.
A 2021 októberében átadott M30-as autópálya Szikszó és Miskolc közötti szakasza megsüllyedt, ezért 2024 februárjában le kellett zárni azt. A forgalom a környező alacsonyabb rendű utakra, így a 3. sz. főút arnóti részszakaszára, illetve az Arnóti út, a 3. sz. főút és a 37. sz. főút találkozásánál található, ún. arnóti körforgalomra terelődött. A M30-as autópályán keletkezett hiba a tervezési és kivitelezési munkálatokat végző – a STRABAG Építő Kft. és a STRABAG AG alkotta – STR M30 Konzorcium felelőssége, az autópálya garanciális javítása őszre készülhet el - zárul a közlemény.