Ugrás a tartalomra

Hazahozták a tejeskávék gyártását

Kujan István
Utoljára módosítva
2020. szeptember 10. csütörtök 16:33
Egy év külföldi gyártás után mostantól a szikszói gyárban készülnek a Hell kávétermékei. Csütörtökön átadták a cégcsoport új töltőüzemét, a beruházás összértéke mintegy 8 milliárd forint.

Újabb mérföldkőhöz érkezett a cégcsoport: a szikszói komplexum legújabb beruházása az alumíniumdobozos tejeskávéüzem. Mint ismert, a márka 2006-ban indult magánvállalkozásként. Azóta piacvezető pozíciót értek el az energiaitalok piacán. 2011. óta már nemcsak a termékek töltése történik Szikszón, hanem a dobozok előállítása is. A kávé termékcsaládot pedig tavaly vezették be a piacra.

Fotó: Mocsári László

Magyar cég, magyar termelőktől

A kávécsalád mára piacvezetővé vált nemcsak itthon, de számos európai országban. A három változatban gyártott italok jelenleg húsz országban kaphatók. A sikerekre alapozva döntöttek úgy, hogy a németországi gyártást hazahozzák Szikszóra – mondta el Csereklye Barnabás, a HELL ENERGY Magyarország Kft. ügyvezetője.

2019 novemberében indult a 8 milliárd forintos beruházás, amihez a kormány 4 milliárd forint vissza nem térítendő támogatást nyújtott. A gyárépület közel 12 ezer négyzetméteres, évente 300 millió darab alumíniumdobozt gyártanak majd itt. És mintegy 52 millió liter magyar tejre van szükség a kávék elkészítéséhez. Ezt magyar termelőktől tervezik beszerezni. A tartósítószer nélkül gyártott italokat az aludoboznak köszönhetően távoli országokba is tudják exportálni.

– Közel félszáz új munkahelyet hoztunk most létre. Az elmúlt 10 évben egyébként több mint ezer családnak tudtunk munkát biztosítani, és a 100 milliárd forintot is eléri a beruházások összértéke.

Nő a megtartó-képesség

A folyamatos fejlesztések, a modern technológiák használata és persze az új munkahelyek teremtése miatt méltatta a cég tevékenységét a térség kormánypárti országgyűlési képviselőjelöltje. Koncz Zsófia kiemelte azt is, hogy ezzel nő a régió munkaerő-megtartó képessége.

Növelik ugyanakkor a helyi és hazai adóbevételeket. És mindezek mellett a tejeskávéüzem helyi termelőktől vásárolja majd a tejet. Végül hangsúlyozta: továbbra is gyümölcsöző a cég, a település önkormányzata és az állam közötti együttműködés.

Egymást erősítik

Varga Mihály pénzügyminiszter örömét fejezte ki, hogy egy olyan vállalatnál lehet jelen, ami az elmúlt években sok lehetőséget tudott megragadni, és most is eredményesen reagál az új helyzetre. A cégcsoporttal a nagyvállalati beruházási támogatási program keretében működtek most együtt. A program keretösszegét egyébként jelentősen megemelték: 15 milliárd forintról 40-re. A cél: minél gyorsabban meghassák a cégek a fejlesztési támogatásokat.

Az ország gazdasági helyzetéről szólva kifejtette: míg 2008-ban külső segítséget kellett kérni a válság kezelésére, addig most – a korábbi évek fegyelmezett gazdálkodásának köszönhetően – a gazdaság újraindítására saját erőforrásokat tudunk felhasználni.

Úgy kalkulálnak, hogy a harmadik-negyedik negyedév már az óvatos újraindulás időszaka lesz. „Elemi érdekünk, hogy az év második felében is érdemi válaszokat tudjunk adni a gazdaság visszaépülésre”, fogalmazott. Várhatóak tehát további, gazdaságvédelmi intézkedések. A legfontosabb lépéseket azonban a vállalkozások, vállalatok fogják meglépni azzal, hogy beruházásokat indítanak.

Végül kiemelte, egy olyan erős és jó magyar brand, mint amilyen a Hell, más magyar vállalatokat is erősít a külföldi piacokon.

Programok